Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Med denne bog sætter vi fokus på god og inkluderende undervisning. Bogen indeholder en dansk bearbejdning af Universal Design for Learning (UDL) og stiller skarpt på, hvordan lærerne i skolen kan planlægge, gennemføre og evaluere undervisning, hvor alle elever kan være med. Fokus er rettet mod mangfoldige og fleksible læreprocesser, der imødekommer elevernes læringsforudsætninger, og gør det muligt for dem at nå de faglige mål i undervisningen.I bogen finder du blandt andet:En dansk bearbejdning af Universal Design for Learning.Den didaktiske model Deltagelsesdidaktik til planlægning, gennemførelse og evaluering afinkluderende undervisning.Syv konkrete undervisningseksempler med afsæt i Deltagelsesdidaktik.Konkrete værktøjer til at sætte læring, didaktik og Undervisning på dagsordenen i det professionelle samarbejde i skolen. Thomas, som er lærer og vejleder på Nordskolen, introduceres. Hans refleksioner og handlinger løber som en rød tråd igennem bogen og er garanten for, at vores bearbejdning af UDL rent faktisk giver svar, som er anvendelige og meningsfulde i konkret praksis.Bogen henvender sig til alle med interesse for didaktik, undervisning og læring i grundskolen: lærere, pædagoger, vejledere, ledere, pædagogiske konsulenter og psykologer. Desuden er bogen velegnet til undervisere og studerende på læreruddannelsen.
Marts-nummeret af Ledelse i morgen er ude nu, og denne gang handler det om praksisfaglighed. I nummeret finder du artikler om:• hvad begrebet praksisfaglighed dækker over, og hvordan det succesfuldt kan implementeres i skolen gennem arbejdet med en didaktisk og praksisfaglig samarbejdsmodel• hvordan projektbaseret undervisning (PBU) kan skabe rum for motiveret og engageret fordybelse hos eleverne, og hvordan det gribes an i praksis• vigtigheden af de praktisk-musiske fag, men også hvordan skoleledelsen kan understøtte praksisfagligheden i andre fag • foreningen Haver til Mavers erfaringer med at skabe mere børnenær undervisning ved at dyrke børns nysgerrighed og vilje til det praktiske arbejde. Ledelse i Morgen - tidsskrift for pædagogisk ledelse bidrager med viden og metoder til brug for den pædagogiske ledelses daglige drift og udviklingsarbejde. Det gør vi gennem et netværk af nationale og internationale bidragydere med stor viden om og erfaring med de centrale opgaver inden for det pædagogiske uddannelsesfelt.Ledelse i Morgen udkommer digitalt seks gange om året med indhold, der holder den pædagogiske ledelsen ajour med den nyeste forskning og debat. Det første nummer i en ny årgang udkommer i ultimo september.Tidsskriftet formidler viden, metoder og værktøjer til den pædagogiske ledelses arbejde med kvalitetssikring, fleksibel organisering og strategisk udvikling. Ledelse i Morgen orienterer kort og præcist om den pædagogiske udvikling i såvel ind- som udland og gør det nemt for ledelsen at navigere i store mængder ny viden om pædagogisk udvikling og ledelse.Tidsskriftets faste redaktørstab består af:Forsknings- og udviklingschef hos VIA University College Andreas Rasch-ChristensenSkoleleder på Hellerup Skole Lasse ReichsteinKlaus Majgaard, ph.d., ledelsesrådgiver og ekstern lektor på CBSForlagsredaktør Sophie Hill (ansvarshavende redaktør)
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.