Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Netværk er problemet, ikke løsningen I disse måneder er mange virksomheder pga. krisen tvunget til at stoppe op og genoverveje en række strategier. Og nu går det op for mange ledere, at deres problem ikke er manglen på relationer og netværk. Tværtimod er mange af deres relationer og netværk en del af problemet! Gamle forpligtelser, vanetænkning og fastgroede mønstre kommer tydeligt frem, og mange virksomheder er ved at være modne til en gennemgående sanering af alle deres netværk. Det er de færreste virksomheder, som knytter deres netværks- og relationsressourcer til virk-somhedens strategi! Og det er dumt! Det er Christian Stadil og Christian Waldstrøms påstand i denne bog. Otte former for netværksdannelse Bogen hjælper enhver virksomhed til at få indsigt i de otte forskellige former for netværksdannelse, som er en del af enhver virksomhed. Stadil og Waldstrøm gennemgår systematisk og overbliksgivende, hvad en virksomheds uoverskuelige netværk egentlig består af. Og hjælper ledere til at se deres egen ledelsesrolle i lyset af corporate networking. De otte typer af netværk er netop vigtige at kunne identificere, hvis man skal kunne arbejde strategisk med dem i forretningudviklingen. Som oftest har en leder kun blik for den form for netværksdannelse, som han/hun selv er god til. Forfatterne kommer med konkrete karakteristikker af, hvilke ledertyper, der typisk udvikler på hvilken netværksform – og forslag til, hvilke ledertyper der skal i spil for at komme hele vejen rundt. Desuden kan man fiinde konkrete forslag til, hvordan man skal arbejde strategisk med netværksudvikling i virksomheden. Stadil og Waldstrøm kommer desuden med mangfoldige eksempler på, hvordan bevidst strategiudvikling af netværksdannelse har fundet sted i andre virksomheder. Og som Alfred Josefsen fra Irma skriver i forordet: ”Der har helt afgjort manglet en struktureret tilgang til, hvordan en bevidst anvendelse af netværk kan have positiv effekt på virksomhedens mål. Dermed trækker denne bog værdien af netværk op på strategisk niveau”. Udtalelser om bogen “Når to af landets fremmeste netværkseksperter går sammen om at skrive en bog om corporate networking, så skal man spidse ører, og så er der grund til at standse op og læse. Strategisk ledelse af virksomhedens netværk – er bogens undertitel, og det er det, den på fremragende og kompetent måde beskriver og handler om. Og der er virkelig noget at hente i denne meget klare og gennemarbejdede tekst. Skal virksomheder i fremtiden have en corporate networking officer, spørger de to forfattere til sidst i bogen. Spørgsmålet er relevant, og det understreger netværkets og netværkstænkningens store betydning for den strategiske ledelse af fremtidens virksomhed.” -Steen Hildebrandt, ph.d., professor, Handelshøjskolen, Aarhus Universitet “Jeg er knapt så kæk, som jeg var før. Jeg vidste i virkeligheden ikke noget om netværk. Efter at have læst denne bog ved jeg lidt mere, og jeg ved også, at emnet er virkelig stort, virkelig interessant og virkelig vigtigt.” - Alfred Josefsen, adm. direktør, Irma Noget af det tydelige ved alt, hvad der er sket i verden i 2009, er, at verden er lille, at verden er skrøbelig, og at alt hænger sammen, hvorfor det bliver mere og mere tydeligt, at en stor udfordring på alle niveauer er at tænke og arbejde i netværk. Lektor Christian Waldstrøm fra Handelshøjskolen, Aarhus Universitet har sammen med Christian Stadil skrevet en bog med titlen "Corporate networking". Den er efter min vurdering én af de bedtste ledelsesbøger i 2009. Det er den både på grund af emnete og på grund af dens indhold, struktur og tilgang." - Steen Hildebrandt, 8/1-10 i Dagbladet Børsen Læs anmeldelsen fra Politiken. Læs anmeldelsen fra Lederweb.dk Jyllands-Posten gav bogen fem stjerner for Praktisk værdi og fire stjerner for Underholdningsværdi. Henrik Ørholst skrev bl.a.: "De ved, hvad de skriver om. Der
Religion diskuteres som aldrig før i virksomheder, på arbejdspladser og i det offentlige såvel som i det private rum. Ledere, managementkonsulenter og organisationsudviklere taler mere og mere om emotionel kapital og vigtigheden af ikke-rationelle tilgange til ledelse, organisationsudvikling og personlig udvikling.Bogen forsøger at give et svar på, hvilket formål og hvilke konsekvenser denne sensibilisering og religiøsificering af lederes og medarbejderes indre emotionelle kapital har i forhold til organisationskultur, arbejdsliv, stress, arbejdsmiljø, udbrændthed, individet, frihed, fællesskab, medarbejdernes og ledernes hverdag samt dansk erhvervslivs image udadtil og indadtil?
How to bring out the true creativity in you and apply it with imagination and confidence in your work and life.
Bogen "Company karma" bygger på Professor Steen Hildebrandts og forretningsmanden Christian Stadils rejse til Tokyo, hvor de beretter og samtaler om deres personlige erfaringer og visioner for ledelse og personlig udvikling i relation til karmabegrebet og til forståelse af rammer og livsvilkår for det moderne menneske og den moderne virksomhed.Bogen bringer også interviews med en række markante personer, der har gode bud på, hvad fremtidens lederskab består af: Mads Øvlisen, Jørgen Mads Clausen, Pernille Ålund, Lahka Lama, Lars Kolind, Mads Kjær, Anders Laugesen og Mette Morsing.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.