Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Syg litteratur præsenterer et bredt udvalg af skønlitterære tekster skrevet af kendte danske forfattere og morgendagens stjerner. Alle tekster handler om sygdom, behandling, pleje, omsorg og rehabilitering. Bogen er tænkt som et inspirationsværk, der kan åbne for nye måder at tale om det professionelle arbejde i det danske sundhedsvæsen.Internationalt bliver digte, noveller og romaner i stigende grad læst på de sundhedsfaglige uddannelser. Det gælder både på professionsbachelor- og universitetsniveau. Litteraturen tilbyder erkendelser og oplevelser, der åbner for en dybere forståelse af sygdom, behandling og pleje, ligesom den også viser de professionelle og de pårørendes oplevelser i et nyt lys. Som sådan indtager litteraturen en vigtig plads i udviklingen af ny viden og indsigt inden for sundhedsområdet.Syg litteratur henvender sig til studerende på videregående uddannelser inden for medicin og sundhedsvidenskab, hvor studiet af skønlitteratur er et bidrag til det traditionelle pensum. Men den henvender sig også til alle læsere af skønlitteratur, der er interesserede i, hvad litteraturen kan fortælle os om det at være i forbindelse med sundhedsvæsenet – både som patient, som pårørende og som behandler. Det er et område, vi alle på forskellig vis kan have gavn af at få en bedre og mere nuanceret viden om.Bogen er forsynet med en introduktion, en grundig indføring i feltet narrativ medicin samt introduktioner til de enkelte sektioner, inkl. arbejdsspørgsmål til brug i undervisning. I denne 2. udgave bringes der tekster af Naja Marie Aidt, Jens Blendstrup, Anders Bodelsen, Maria Gerhardt, Pablo Llambías, Henrik Nordbrandt, Pia Tafdrup, Kirsten Thorup og mange flere.
Corporate communication er et paraplybegreb, som dækker over de mangeartede kommunikationsaktiviteter, der udøves i en virksomhed. Fokus er på en stringent og sammenhængende kommunikation af identitet og værdier i dialogen med omverdenen. I det strategiske og praktiske arbejde med corporate communication ligger muligheden for at danne og fastholde billedet af den unikke og troværdige virksomhed. Corporate communication – et tværfagligt perspektiv indeholder: Om corporate communication af Birgitte Norlyk, Institut for Fagsprog, Kommunikation og Informationsvidenskab (Syddansk Universitet) Storytelling og corporate communication af Per Krogh Hansen, Institut for Litteratur, Kultur og Medier (Syddansk Universitet) Om heltefiguren i corporate communication af Cindie Maagaard, Institut for Sprog og Kommunikation, og Birgitte Norlyk Virksomhed med stil – Design i corporate communication af Anders V. Munch, Institut for Litteratur, Kultur og Medier (Syddansk Universitet) Marketing, Public Relations og corporate communication af Elin Brandi Sørensen, Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse (Syddansk Universitet) CSR: corporate communication som social ansvarlighed af Christa Thomsen, Institut for Sprog og Erhvervskommunikation (Aarhus School of Business – Aarhus Universitet) Et strategisk perspektiv på corporate communication af Per V. Freytag, Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse (Syddansk Universitet), og Birgitte Norlyk Corporate communication – et tværfagligt perspektiv retter sig mod undervisningsforløb på videregående uddannelser samt mod praktikere, der ønsker en opdatering på kommunikationsområdet.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.