Udvidet returret til d. 31. januar 2024

Bøger af Claus Nygaard

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - En grundbog
    af Claus Nygaard
    217,95 - 328,95 kr.

    Dyk ned i fremtidens teknologiske samtalekunst med Prompt engineering – en grundbog, den første danske lærebog om at mestre dialogen med AI. Bogen er din ultimative guide til at navigere i og udnytte potentialet i de tre førende AI-sprogmodeller: ChatGPT, Copilot og Gemini.Gennem en dybdegående introduktion til 24 effektive promptingteknikker gør bogen dig i stand til at udforme målrettede prompts, som kan levere præcise, kreative og umiddelbart anvendelige resultater og gøre dig mere effektiv. Til hver af de 24 teknikker finder du masser af eksempler og praktiske øvelser, så du gradvist bliver bedre til at interagere med AI.Uanset om du allerede er dygtig og søger at finpudse dine evner, eller du er nybegynder og klar til at udforske generativ AI, tilbyder denne bog værdifuld indsigt og praktiske strategier for at opbygge og forfine dine prompts. Den er skræddersyet til enhver, der ønsker at mestre kunsten at kommunikere med AI, uanset om du bruger det i dine studier, din forskning, dit arbejde eller dine personlige, kreative projekter.Med sin pædagogiske struktur, klare progression og tilgængelige sprog er bogen også oplagt til brug i undervisningen på ungdomsuddannelser og videregående uddannelser.

  • af Hanne Fredslund & Claus Nygaard
    198,95 - 238,95 kr.

    Forandringsprocesser er et grundvilkår, der altid er til stede. Som mennesker forandrer vi os fra fødsel til død. Virksomheder forandrer sig fra etablering til afvikling. Teknologier forandrer sig. Økonomier forandrer sig. Kulturer forandrer sig. Når en leder i en virksomhed står i en situation, hvor forandringer er en del af den organisatoriske hverdag, er det vigtigt at have værktøjer til at samtale om den, så medarbejderne kan fastholde deres performance. Forandringsledelse i et narrativt perspektiv behandler samtalen i teori og praksis, og mere specifikt mulighederne for at anvende samtalen som ledelsesværktøj i forandringsprocesser. Ledere med personaleansvar får ofte mandat til at effektuere ledelsesbeslutninger i en forandringsproces. Men de trænes sjældent i, hvordan de skal samtale om ændringerne. Bogen giver lederen med personaleansvar, lederen med strategisk ansvar og konsulenten (intern såvel som ekstern) en indføring i det narrative perspektiv samt en praktisk værktøjskasse. De bliver således i stand til mere kvalificeret at tage ledelsesansvaret og ledelsesrollen på sig i forandringsprocessen og være proaktivt samtalende om forandringerne. Bogen præsenterer tre forandringssamtaler, som lederen kan anvende som ledelsesværktøj i forandringsprocessen: · den handlingsskabende forandringssamtale · den meningsskabende forandringssamtale · den identitetsskabende forandringssamtale. Serien I ET NARRATIVT PERSPEKTIV introducerer brugen af narrative metoder i forhold til konkrete ledelsesmæssige og organisatoriske praksisser. Serien redigeres af Jens Henriksen og Hanne Fredslund.

  • af Claus Nygaard
    377,95 kr.

    Samfundsvidenskabelige analysemetoder præsenterer og forklarer de videnskabsteoretiske overvejelser og analysemetoder, der gør sig gældende i moderne samfundsvidenskab. Den giver et godt indblik i analysemetodernes logik og de videnskabsteoretiske overvejelsers indflydelse på det konkrete forskningsarbejde. Bogen henvender sig bredt til studerende, forskere og reflekterede praktikere inden for det samfundsvidenskabelige felt. I forhold til andre introducerende bøger om videnskabsteori og metode udmærker Samfundsvidenskabelige analysemetoder sig ved, at alle bogens forfattere tager udgangspunkt i deres egen konkrete forskning, således at de videnskabsteoretiske overvejelsers relevans for praksis illustreres.

  • - - om samfundsvidenskabelige metoder
    af Catharina Juul Kristensen, Søren Voxted, Steen Scheuer, mfl.
    350,95 kr.

    Hvilke måder bør - og kan - anvendes til at frembringe viden, der lever op til videnskabelige krav? Der findes et omfattende udvalg af kvalitative og kvantitative undersøgelsesmetoder, men hvornår er det mest hensigtsmæssigt at bruge de specifikke metoder? De svar, og mange andre svar på metodespørgsmål, giver 24 forskere og undervisere ved højere læreanstalter i denne bog. Forfatterne introducerer hvilke tilgange, hvornår og hvordan samfundsvidenskabelige metoder kan bruges, når studerende skal skrive projekt, eller når praktikere skal undersøge et konkret problem på arbejdspladsen. Valg der skaber viden er primært skrevet til studerende på mellemlange-, diplom- og bacheloruddannelser. Bogen indeholder 21 kapitler og er rig på eksempler. Der er præsentation af de dominerende videnskabsteoretiske skoler inden for samfundsvidenskaberne, og der introduceres til anvendelse af teori. Læseren guides igennem projektfaserne startende med problemformuleringen. Herefter gennemgås en lang række metoder til dataindsamling og analyse. Bogen afsluttes med et kapitel om etiske og praktiske problemstillinger, som studerende møder ved videnproduktion i en uddannelse.

  • - - kontekstuel virksomhedsteori
    af Claus Nygaard
    215,95 kr.

    Strategizing - kontekstuel virksomhedsteori introducerer læseren til en række nyere og kontekstuelle virksomhedsteorier og analysemodeller, der alle anskueliggør fænomenet strategizing - virksomhedens måde at indgå i samspil med sin kontekst på. Med disse teorier og modeller placerer bogen sig i brudfladerne mellem økonomisk teori, organisationsteori og sociologi - også kaldet økonomisk sociologi. 3. udgaven indeholder væsentlige ændringer og forbedringer i forhold til de forrige udgaver.Disse reflekterer erfaringer fra undervisning med bogen på flere uddannelser på CBS og på andre universiteter og handelshøjskoler. Således er indholdet i mange kapitler omarbejdet betragteligt med uddybninger af indholdet og tilføjelser af nye afsnit. Der er også kommet nye cases til og ældre cases er blevet ajourført.

  • af Claus Nygaard & Anne Hørsted
    319,95 - 386,95 kr.

    Med folkeskolereformen stilles nye forventninger og krav til professionalisering af skolernes drift og udvikling. Det kan virke som en uoverkommelig ledelsesopgave at navigere i et krydsfelt mellem politik og marked. Men sådan behøver det ikke at være.I denne bog beskriver 59 ledere fra skolesektoren i Slagelse Kommune, hvordan de arbejder med strategisk kvalitetsledelse for at skabe positive resultater. I kapitlerne tager de dig med ind på ledelsesgangen og fokuserer på de konkrete udfordringer og muligheder, de møder i hverdagen. Bogens kapitler er inddelt i fire sektioner, som alle er centrale for nutidens skoleledelse. Hver sektion indledes med et rammesættende teorikapitel, der giver dig konkrete værktøjer til at analysere og udvikle din egen skoleledelse:ForandringsledelseAnerkendende ledelseNarrativ ledelseSamskabende ledelseMed bogen i hånden får du reflekteret inspiration til strategisk kvalitetsledelse fra ledere, der står med et af samfundets største ansvar: at (ud)danne de danske børn til fremtidens arbejdsmarked.Strategisk kvalitetsledelse i folkeskolen er redigeret af Anne Hørsted og Claus Nygaard fra cph:learning og udgivet i produktionssamarbejde med Samfundslitteratur.

  • af Claus Nygaard & Clive Holtham
    417,95 kr.

    In 18 chapters researchers and practitioners from five continents discuss three central themes that concern learning-centred higher education:The concept of learning CurriculumLearning, teaching and assessment (LTA) processes.The chapters integrate theoretical conceptualisations and empirical examples. The book thereby offers both new approaches to the understanding of learning-centred higher education, as well as normative implications and examples of best practices from people involved in everyday practices of quality enhancement within higher education.The book came out of an international symposium on Aegina Island, Greece, arranged by the international academic association Learning in Higher Education: www.lihe.wordpress.com

  • af Claus Nygaard, Clive Holtham & Nigel Courtney
    89,95 kr.

    In 17 chapters, integrating theoretical perspectives with empirical practice, researchers and practitioners from four continents discuss why and how students' learning outcomes can be improved. The book thereby offers both new theoretical approaches to the understanding of students' learning outcomes as well as normative implications and inspiring examples from people professionally engaged in teaching, learning and assessment-practices. Nygaard and Holtham are the founders of the international academic association LIHE (Learning in Higher Education). The book came out of an international symposium on Aegina Island, Greece, arranged by LIHE.http://www.lihe.wordpress.com

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.