Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
MoOZ står for Mobile OplevelsesZoner. Det var et projekt under Vækstforum Nordjylland gennemført i et samarbejde mellem de 5 største attraktioner i Nordjylland – Fårup Sommerland, Nordsøen Oceanarium, Aalborg Zoo, Skallerup Seaside Resort og Tivoli Karolinelund (frem til attraktionens lukning i 2010) – Nordjyske Medier samt Aalborg Universitet, repræsenteret ved InDiMedia (Centre for Interactive Digital Media & Experience Design) og ApEx (Centre for Applied Experience economy).Det overordnede mål med MoOZ-projektet var at udvikle nye koncepter og digitalt indhold til mobiltelefonen, der kunne være med til at understøtte og berige den generelle oplevelse ved at besøge de deltagende attraktioner, herunder ’før, under og efter’-oplevelsen. Derudover var målet at opsamle og udvikle viden om dette område. Det er bl.a. sket ved at afprøve og undersøge, hvordan brugerne anvendte de mobile tjenester og det digitale indhold, der blev udviklet og implementeret på attraktionerne. Disse erfaringer og observationer er blevet indsamlet og bearbejdet, og viden er blevet generaliseret, således at den kan anvendes til fremtidig udvikling af mobile tjenester generelt – og til mobile medier, mobilt indhold og mobile oplevelser i attraktioner i særdeleshed.Denne antologi MoOZ – Mobile OplevelsesZoner. Mobile medier, mobile brugere, mobile oplevelser handler om og udgør den vidensmæssige afrapportering af MoOZ-projektet. Formålet med antologien er at opsamle og videregive den viden, der er blevet skabt gennem projektet. Antologien indeholder bl.a.: En overordnet beskrivelse af MoOZ-projektet, artikler om teknologierne og koncepterne bag såvel som erfaringer fra og brugeroplevelser i de enkelte cases under projektet; en generel model for oplevelsesøkonomisk effektvurdering samt en konkret oplevelsesøkonomisk effektvurdering og vurdering af MoOZ-projektet; behandlinger af de teoretiske forståelsesrammer omkring bl.a. mobile medier og lokations-baserede tjenester, mobile (for)brugere og Augmented Reality Games; samt analyser af andre cases og projekter, der er beslægtede med MoOZ-projektet
Med humor, lethed og indsigt gør forfatterne et tungt emne sjovt og inspirerende at læse om. De kommer rundt om, hvad bæredygtighed handler om, og hvad der gør adfærdsdesign så anvendeligt i denne sammenhæng. Bogen tager fat i de områder af vores hverdagsliv, som betyder noget, og hvor vi hver især har et valg: arbejde, penge bolig, transport, tøj og mad. Forfatterne peger på danske rollemodeller på området og giver tips og tricks til, hvad du og jeg kan gøre anderledes allerede i morgen. Hvilke små og store vaner vi bør ændre, og hvordan vi kan gøre det. Hvordan vi får hovedet ud af busken og ser, hvor bæredygtig verden omkring os kan blive. Hvordan vi får andre til at hjælpe os og får flere med på vognen. For de små handlinger i hverdagen kan skabe store forandringer i fremtiden.Vi er nødt til at forstå, hvorfor vi taler så meget om bæredygtighed, og hvad vi rent faktisk taler om. Vi er også nødt til at forstå, at det ikke er en trend. Det bliver ikke sådan, at alle bæredygtighedsstemmer råber op om bæredygtighed i dag for så at råbe op om flyvende biler, mad i pilleform eller muligheden for at kolonisere Jupiter om et par år. Beviserne står i kø ved kasse 1. Det haster med den grønne omstilling. Selv hvis vi sætter alle sejl til nu og stopper al CO2-udledning i morgen, så er det stadig relevant at tale om klimaforandringer, tab af biodiversitet og stress af planeten og alt liv, der bor på den. For toget kører, og der er brug for en fælles indsats for at få det til at skifte spor.Bogen er skrevet til alle, for vi har alle en rolle i den grønne omstilling. Bæredygtighed bør være allestedsnærværende, og det kræver din, min og vores hjælp.
Med humor, lethed og indsigt gør forfatterne et tungt emne sjovt og inspirerende at læse om. De kommer rundt om, hvad bæredygtighed handler om, og hvad der gør adfærdsdesign så anvendeligt i denne sammenhæng. Bogen tager fat i de områder af vores hverdagsliv, som betyder noget, og hvor vi hver især har et valg: arbejde, penge bolig, transport, tøj og mad. Forfatterne peger på danske rollemodeller på området og giver tips og tricks til, hvad du og jeg kan gøre anderledes allerede i morgen. Hvilke små og store vaner vi bør ændre, og hvordan vi kan gøre det. Hvordan vi får hovedet ud af busken og ser, hvor bæredygtig verden omkring os kan blive. Hvordan vi får andre til at hjælpe os og får flere med på vognen. For de små handlinger i hverdagen kan skabe store forandringer i fremtiden. Vi er nødt til at forstå, hvorfor vi taler så meget om bæredygtighed, og hvad vi rent faktisk taler om. Vi er også nødt til at forstå, at det ikke er en trend. Det bliver ikke sådan, at alle bæredygtighedsstemmer råber op om bæredygtighed i dag for så at råbe op om flyvende biler, mad i pilleform eller muligheden for at kolonisere Jupiter om et par år. Beviserne står i kø ved kasse 1. Det haster med den grønne omstilling. Selv hvis vi sætter alle sejl til nu og stopper al CO2-udledning i morgen, så er det stadig relevant at tale om klimaforandringer, tab af biodiversitet og stress af planeten og alt liv, der bor på den. For toget kører, og der er brug for en fælles indsats for at få det til at skifte spor. Bogen er skrevet til alle, for vi har alle en rolle i den grønne omstilling. Bæredygtighed bør være allestedsnærværende, og det kræver din, min og vores hjælp.
Vores dagligdag er blevet digital. Digitale platforme og interaktioner former medborgerskab, politisk deltagelse, samtaler med venner og familie, kærlighedsliv og kommunikation med offentlige myndigheder. Digitaliseringen tilbyder nye måder at interagere på i privatlivet, i offentligheden og i arbejdslivet.Dagligdagens digitaliseringer udfoldes i bogen inden for tre temaer: brugere, platforme og selvfremstillinger. De fleste digitaliseringer har til hensigt at gøre hverdagslivet nemmere for brugere, men kan også føre til frustration og afmagt. Platforme omformer viden om vores liv til data og påvirker derved personlige praksisser gennem en række automatiseringsprocesser. Selvfremstillinger er centrale i individers brug af digitale medier, mens de samtidig er omdrejningspunkt for virksomheders strategiske forsøg på at navigere på meningernes markedsplads.DIGITALE LIV belyser, hvordan digitaliseringer påvirker vores liv gennem analyser af shitstorme, dating, gaming, influencere, e-boks, Spotify, Facebook, Instagram, algoritmer, velgørenhed, platformsøkonomi mv.Bogen er egnet til undervisning i medievidenskab, datalogi, informatik, interaktionsdesign, teknologistudier og kommunikation på universiteter og professionshøjskoler, men kan læses af alle, der interesser sig for den digitalisering, der i stigende grad præger vores samfund og daglige liv.Denne udgave omfatter bog samt adgang til e-bog.
Vores dagligdag er blevet digital. Digitale platforme og interaktioner former medborgerskab, politisk deltagelse, samtaler med venner og familie, kærlighedsliv og kommunikation med offentlige myndigheder. Digitaliseringen tilbyder nye måder at interagere på i privatlivet, i offentligheden og i arbejdslivet.Dagligdagens digitaliseringer udfoldes i bogen inden for tre temaer: brugere, platforme og selvfremstillinger. De fleste digitaliseringer har til hensigt at gøre hverdagslivet nemmere for brugerne, men i virkeligheden fører de ofte til frustration og afmagt. Platforme omformer viden om vores liv til data, og påvirker derved personlige praksisser gennem en række automatiseringsprocesser. Selvfremstillinger er centrale i individers brug af digitale medier, mens de samtidig er omdrejningspunkt for virksomheders strategiske forsøg på at navigere på meningernes markedsplads.DIGITALE LIV belyser, hvordan digitaliseringer påvirker vores liv gennem analyser af shitstorms, dating, gaming, influencers, e-boks, Spotify, Facebook, Instagram, algoritmer, velgørenhed, platformsøkonomi mv.Bogen er egnet til undervisning i medievidenskab, datalogi, informatik, interaktionsdesign, teknologistudier og kommunikation på universiteter og professionshøjskoler, men kan læses af alle, der interesser sig for den digitalisering, der i stigende grad præger vores samfund og daglige liv.
Working on your Master Thesis or Ph.D. Dissertation, have you ever felt the limits of your methodological toolbox when it comes to grasping the complexity or messiness that emerges when you begin scratching the surface of your drawn up research agenda?As an experienced researcher, are you preoccupied with the ways your actions in doing and thinking research have affected and continue to affect your research outcomes?Have you looked for new types of doing research but felt discouraged by traditional perceptions of good and bad data sources or you have looked for alternative paths to creating better and richer research materials while acknowledging the (co)creative aspects of knowledge production?If you can recognize the above or similar issues, you might find the present book of inspiration.Tourism Methodologies is aimed at researchers who share our desire to engage with new and innovative approaches to an already well established repertoire of tourism methodologies. The book deals with a wide variety of themes relating to qualitative tourism research but, in particular, it addresses how the issues of meaning making, mobility and performance are integrated elements in the research process.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.