Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Bogen præsenterer strategier samt konkrete metoder og værktøjer, der bidrager til, at pædagogers ledelse af børnegrupper og læringsmiljø lykkes, så børnene kommer trygt og godt gennem nogle vigtige år af deres liv.Denne anden udgave af bogen understøtter arbejdet med at implementere den nye styrkede læreplan. Forfatteren giver sine bud på et bredt læringsbegreb og på, hvordan begrebet læringsmiljø kan defineres og forstås i en dagtilbudskontekst. Derudover får læseren eksempler på, hvordan pædagoger kan udvikle og evaluere dagtilbuddets læringsmiljø.Dina Dot Dalsgaard Andersen er Adjunkt ved Pædagoguddannelsen i Århus og forfatter til en række bøger og artikler om pædagogik og ledelse.
Denne bog tager udgangspunkt i to centrale dagsordener i dagtilbud: en inklusionsdagsorden og en læringsdagsorden. Bogen handler således om pædagogens arbejde med at skabe gode betingelser for trivsel, udvikling og læring i børnegruppen. Bogens første del handler om gruppeledelse og om, hvordan pædagoger kan arbejde målrettet med at styrke børns muligheder for trivsel og deltagelse i børnegruppen. Bogens anden del beskæftiger sig med læringsledelse. Der stilles skarpt på områderne læring og didaktik og på forskellige strategier og metoder, som kan kvalificere pædagogens arbejde med at styrke børnenes læringsudbytte af både formelle og uformelle læreprocesser. Bogen henvender sig til pædagoger i vuggestue, børnehave og fritidstilbud, pædagogstuderende og pædagoger på efter- og videreuddannelse samt undervisere og konsulenter inden for dagtilbudsområdet.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.