Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Bøger af Ditte Haslund

Filter
Filter
Genre
  • (2)
  • (4)
Bogtype
  • (3)
  • (2)
Format
  • (3)
  • (2)
  • (1)
Sprog
  • (2)
  • (2)
Pris
DKK
Sorter efterSorter Populære
  • - samarbejdets psykologi
    af Jacob Alsted & Ditte Haslund
    372,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Ledelse og medarbejdere - samarbejdets psykologi giver læseren en indføring i organisationers uoverskuelige liv. På den ene side er glæden ved at skabe og samarbejde, stoltheden over gode resultater og udfordringen ved at nå nye mål helt afgørende drivkræfter, når mennesker arbejder. Men på den anden side er fænomener som magt og afmagt, konkurrence, ubehag, tvivl og såret selvrespekt lige så almindelige, når mennesker skal samordne aktiviteter og indordne sig under hinanden. Forholdet mellem leder og medarbejdere er således et kompliceret forhold, der skal balancere mellem en række hensyn. Med udgangspunkt i psykodynamiske og systemiske perspektiver giver bogen begreber og metoder til at forstå og arbejde med dette forhold. Bogens første del fokuserer på det enkelte menneske og præsenterer forskellige opfattelser af individuel motivation og psykologi. Anden del omhandler fællesskabet gruppen og diskuterer de vigtigste teorier om, hvordan grupper dannes og vedligeholdes. I tredje del diskuteres udvalgte syn på, hvad ledelse er, og hvorfor ledelse er så vigtig. Fjerde del ser nærmere på den enkelte leder, hvor forfatterne diskuterer forskellige teorier om betydningen af lederens personlighed, og hvorvidt det at være leder kræver bestemte personlighedstræk. I denne reviderede 3. udgave af bogen er tilføjet en kort redegørelse for selvet, en længere diskussion af to typer vanskelige medarbejdere, en udvidet omtale af personlighedens betydning for at være en god leder, samt en række mindre rettelser. Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for personaleledelse, erhvervspsykologi, organisationsteori og organisationsudvikling hvad enten de studerer på de videregående uddannelser eller arbejder med det i praksis som ledere eller medarbejdere.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Key Concepts and Case Studies
    af Jacob Alsted & Ditte Haslund
    395,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Jacob Alsted & Ditte Haslund
    182,95 - 184,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne bog fokuserer på nogle af de temaer, det kan være svært at tale om i organisationer. Med udgangspunkt i en diskussion af forholdet mellem organisation og selv undersøger forfatterne seks udvalgte områder. Ud over sex, sladder og stress i organisationer, drejer det sig om ambitioner, behovet for forældre samt feedback. Bogens grundlæggende budskab er, at organisationer spiller en afgørende rolle i voksnes psykologiske udvikling – og at organisationers produktivitet er afhængig af deres evne til at påtage sig denne rolle. Sex, sladder og stress i organisationer er interessant og tankevækkende læsning for alle, der interesserer sig for ledelse, HR/HRM samt erhvervs- og organisationspsykologi hvad enten de er ledere, medarbejdere, konsulenter eller studerende.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Key Concepts and Case Studies
    af Jacob Alsted & Ditte Haslund
    327,95 kr.

    On the surface, people go to work and come home again. They sometimes manage people while most are managed themselves. But beneath the function and structures of the work itself, a whole range of emotions affects the success of the relationship between employee and manager and ultimately the organisation they both belong to. Psychodynamic Organisational Theory: Key Concepts and Cases provides a comprehensive but accessible introduction to this fascinating field of study. Featuring case vignettes which bring the various concepts to life, the book is divided into four parts. Part I looks at how the individual relates to the organisation and the unconscious energies they bring, while Part II examines group dynamics and how they affect productivity, including a chapter on meetings. Part III explores the realm of leadership and what roles a manager can play in managing their staff, while Part IV introduces the idea of personality and describes how the manager's personality influences management dynamics as well as the wider organisational culture. Central to the book, as well as the idea that organisational phenomena are often unconscious, is the understanding that relationships are always reciprocal. Through complex psychological dynamics manager and employee influence and change each other during the process of managing and being managed.This text will be essential reading for students and scholars of leadership, HRM, and organizational psychology, as well as consultants and managers looking for practical insights into how human relationships affect the success of every organisation.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.