Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Dorte Lund-Jacobsen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Dorte Lund-Jacobsen, Thilde Westmark, Dorte Nissen & mfl.
    338,95 kr.

    Konsulent – men hvordan?klæder konsulenten på til hverdagen. Den giver konkrete redskaber og modeller til konsulentarbejdets vidt forskellige opgaver - men frem for alt giver den indsigt i de grundlæggende færdigheder, der går forud for brugen af diverse modeller: • afklaring af positionen som intern og ekstern konsulent• afklaring af positionen som fag- og proceskonsulent• medskabelse af opgavens indhold og rammer • interviewfærdigheder: at lytte og at spørge• rådgivning i store og små grupper• håndtering af møder, kompleksitet, konflikter og feedback. Konsulent – men hvordan? er baseret på narrative ideer, som forfatterne med afsæt i egne erfaringer omsætter til konsulentens daglige arbejde. Bogens eksempler er fra det sociale, pædagogiske, sundheds-faglige og psykologiske felt, men den er relevant for alle konsulenter i det offentlige og private. Alle fire forfattere er erfarne konsulenter, der bl.a. arbejder med efteruddannelse af konsulenter, ledere, terapeuter og andre professionelle. Forfatterne står bag en række publikationer og arbejder løbende sammen med forskellige udenlandske og internationalt anerkendte kolleger indenfor det narrative felt.

  • - - perspektiver og metoder
    af Bente Frederiksen, Eva Just, Dorte Lund-Jacobsen, mfl.
    268,95 kr.

    Supervision har været anvendt i en årrække i det danske sundhedsvæsen. Hver dag udføres der masser af god supervision, som er med til at sikre den fortsatte udvikling af pleje, behandling og omsorg. God behandling handler om erfarne medarbejdere, der kan sikre en tråd i det arbejde, der foregår. Men det handler også om medarbejdere, der trods mange års erfaring ikke bare møder de nye kolleger med et – ”sådan plejer vi at gøre her…”.   . Det er bl.a. her supervision kommer ind som et redskab til at videreudvikle medarbejderne og deres omgang med hinanden og patienterne. Ved at stille kritiske, men konstruktive spørgsmål til arbejdsformerne og rutinerne sikres den fortsatte udvikling.   Hvordan udføres så den gode supervision? Hvilke praktiske redskaber kan man ty til når det måske kniber med inspirationen, så supervisionen ikke også blot ender med ”vi plejer”? Og hvordan sikres at fagligt fundament for supervisionen?   Det er vores fornemmelse, at der er behov for en samlet bog, der kommer rundt om supervisionens mange facetter – såvel den praktiske tilgang, som det teoretiske grundlag.   ”Supervision i sundhedsprofessionerne – metoder og perspektiver” er det første danske bidrag til de supervisorer som har grupper af ansatte i sundhedsvæsenet i supervision. Bogens metoder kan også anvendes til supervision og undervisning i andre sammenhænge hvor relationen mellem en fagprofessionel og modtager af dennes ydelse er i fokus.Bogen indeholder en vifte af metoder og tilgange til inspiration og fornyelse af supervisors praksis. Kapitlernes praksiseksempler er alle teoretiske underbygget.   Eksemplerne er taget fra forfatternes arbejde med supervision i sundhedssektoren, men læseren kan overføre dem til andre sammenhænge.   Anne Schantz Juutilainen f. 1959 er uddannet sygeplejerske, faglig supervisor og Master i Voksenuddannelse (MVO). Anne Schantz Juutilainen har superviseret mange forskellige grupper i sundhedssektoren og bl.a. deltaget i uddannelse af supervisorer og har gennem årene udviklet brugen af kreative metoder som indgangsvinkel i den faglige supervision. Anne Juutilainen har tidligere været selvstændig konsulent og arbejder nu som klinisk oversygeplejerske på Bispebjerg Hospital.

  • - - perspektiver og metoder
    af Bente Frederiksen, Eva Just, Anne Juutilainen, mfl.
    158,95 kr.

    Supervision har været anvendt i en årrække i det danske sundhedsvæsen. Hver dag udføres der masser af god supervision, som er med til at sikre den fortsatte udvikling af pleje, behandling og omsorg. God behandling handler om erfarne medarbejdere, der kan sikre en tråd i det arbejde, der foregår. Men det handler også om medarbejdere, der trods mange års erfaring ikke bare møder de nye kolleger med et - "sådan plejer vi at gøre her…".  . Det er bl.a. her supervision kommer ind som et redskab til at videreudvikle medarbejderne og deres omgang med hinanden og patienterne. Ved at stille kritiske, men konstruktive spørgsmål til arbejdsformerne og rutinerne sikres den fortsatte udvikling.  Hvordan udføres så den gode supervision? Hvilke praktiske redskaber kan man ty til når det måske kniber med inspirationen, så supervisionen ikke også blot ender med "vi plejer"? Og hvordan sikres at fagligt fundament for supervisionen? Det er vores fornemmelse, at der er behov for en samlet bog, der kommer rundt om supervisionens mange facetter - såvel den praktiske tilgang, som det teoretiske grundlag. "Supervision i sundhedsprofessionerne - metoder og perspektiver" er det første danske bidrag til de supervisorer som har grupper af ansatte i sundhedsvæsenet i supervision. Bogens metoder kan også anvendes til supervision og undervisning i andre sammenhænge hvor relationen mellem en fagprofessionel og modtager af dennes ydelse er i fokus.Bogen indeholder en vifte af metoder og tilgange til inspiration og fornyelse af supervisors praksis. Kapitlernes praksiseksempler er alle teoretiske underbygget.  Eksemplerne er taget fra forfatternes arbejde med supervision i sundhedssektoren, men læseren kan overføre dem til andre sammenhænge.  Anne Schantz Juutilainen f. 1959 er uddannet sygeplejerske, faglig supervisor og Master i Voksenuddannelse (MVO). Anne Schantz Juutilainen har superviseret mange forskellige grupper i sundhedssektoren og bl.a. deltaget i uddannelse af supervisorer og har gennem årene udviklet brugen af kreative metoder som indgangsvinkel i den faglige supervision. Anne Juutilainen har tidligere været selvstændig konsulent og arbejder nu som klinisk oversygeplejerske på Bispebjerg Hospital.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.