Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
På en sjov og legende måde ruster Innovative læringsforløb dig og dine elever til at sætte et positivt aftryk på verden. Bogen består af 11 konkrete læringsforløb, der giver elever på alle klassetrin motivation og kompetencer til at gøre en forskel. Du kan bruge forløbene, som de er, eller lade dig inspirere af deres forskellige metoder.Eleverne lærer at arbejde innovativt.Eleverne bliver motiveret til at komme med løsninger på aktuelle problemstillinger. Eleverne bliver introduceret til emner som bæredygtighed og klimaforandringer. Eleverne får en følelse af meningsfuldhed i skolearbejdet. Dorthe Junge er uddannet lærer med 14 års erfaring fra folkeskolen og har en mastergrad i forandringsledelse. I dag skaber hun innovation og forandring som leder på Den Grønne Friskole på Amager. Hun har som skoleleder været med til at opbygge tre nye innovative folkeskoler.
Skoleledelse i forandring er til de skoleledere, som skal implementere skolereformen i praksis! Bogen præsenterer nye tænkemåder og ledelsesgreb, der kan åbne for de nødvendige kulturforandringer på skolerne.Skoleeleverne skal blive dygtigere, og vi skal have flere unge til at gennemføre en uddannelse! Det skal lærerne understøtte med deres undervisning. Men det nye er, at det er langt mere lagt ud til den enkelte skole at få det til at fungere. Og derfor synes Line Arnmark og Dorthe Junge, at skolelederne trænger til at en hjælpende hånd.Vi bliver nødt til at kigge fremad og lade være med at læne os for meget op ad fortiden!, mener forfatterne. Med bogen vil de inspirere til nyt og gøre op med bagudskuende systemer i både folkeskolen og på ungdomsuddannelserne.Skolelederne skal gå fra at lede på tid til at lede på kvalitet. Fra at lede en profession til at lede professionalisme. Og fra at lede enkeltpersoner til at lede team. Samtidig skal lederen skabe begejstring for opgaven og forstå at kommunikere både internt og eksternt.Forfatterne præsenterer brugbare teorier fra danske og internationale forskere og en lang række eksempler fra de forandringer, der allerede er i gang på skoler i Danmark. En samling af ledelsesværktøjer hjælper ledelsen i gang med det konkrete forandringsarbejde.Hent værktøjskassen fra Skoleledelse i forandring i pdf-format på www.gyldendalbusiness.dk
Social innovation handler om at se ud over sektorer, faggrupper og kassetænkning og få øje på partnerskaber, medskabelse og nyskabelse i den offentlige sektor. Denne bog tager fat i velfærdssamfundets største udfordringer og bringer et helt nyt tankesæt til løsning af velfærdsopgaver ind i en dansk sammenhæng. Det er på tide, at debatten om opgaveløsning og arbejdsfordelingen i velfærdssamfundet får et højere niveau og ikke mindst nogle metoder og værktøjer, som skaber grundlag for reel innovation og ikke kun lappeløsninger. Bogen trækker på international forskning og får omsat abstrakte modeller til konkrete processer og værktøjer, som kan anvendes af offentlige strateger og praktikere. Det er ikke nogen lille bedrift at levere både strategi og løsningskoncept på en så vanskelig opgave. Men det er lykkedes. Nu er det op til velfærdsaktørerne i kommuner, regioner og i staten at gribe bolden og få sat social innovation på dagsordenen. Bogen kan være med til at skabe vejen frem mod Dansk Velfærdsmodel ver. 2.0.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.