Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Flemming Smedegaard

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Thomas Hestbæk Andersen & Flemming Smedegaard
    269,95 kr.

    OBS! Ny udgave i januar 2018, benyt SBN 97887593298871. udgaven af bogen udkom i 2009 under titlen Kommunikationsplanlægning. Bogen præsenterer en model til kommunikations- og kampagneplanlægning, som kan anvendes til enhver type af kommunikationsopgave for enhver type af organisation. Modellen, Diamanten, er med andre ord en fleksibel rammemodel, der samler de facetter, som er relevante at overveje, når man ønsker sit budskab hørt – ligegyldigt om man planlægger en traditionel kampagne eller søger gennemslagskraft i de sociale medier, og ligegyldigt om man er en stor eller lille organisation. Bogen henvender sig primært til kommunikationsstuderende og -undervisere på universiteter og andre højere læreanstalter, men alle, som arbejder med planlægning af kommunikation, vil kunne få glæde af bogen.

  • - En model til kommunikationsplanlægning
    af Thomas Hestbæk Andersen & Flemming Smedegaard
    223,95 kr.

    Forfatterne præsenterer en model til kommunikations- og kampagneplanlægning, som kan anvendes til enhver type af kommunikationsopgave for enhver type af organisation. Modellen, Diamanten, er med andre ord en fleksibel rammemodel, der samler de facetter, som er relevante at overveje, når man ønsker sit budskab hørt - ligegyldigt om man planlægger en traditionel kampagne eller søger gennemslagskraft i de sociale medier, og ligegyldigt om man er en stor eller lille organisation. Centralt i Diamanten er overvejelser om afsender og modtager og planlægning af disses indbyrdes relation. Herudover kommer forfatterne rundt om centrale emner som: - emne, budskabsfastlæggelse og tekstforfatning- medievalg- ressourcer og timing- hjælp og modstand, fx konkurrencesituation, samfundstendenser og lovgivning- etik- evalueringBag Diamanten ligger et dialogisk kommunikationssyn, hvor kommunikationsplanlægning opfattes som en proces, der handler om at skabe og udveksle betydning, så det giver mening for de involverede i kommunikationen. Bogen henvender sig primært til kommunikationsstuderende og -undervisere på universiteter og andre højere læreanstalter, men alle, som arbejder med planlægning af kommunikation, vil kunne få glæde af bogen.

  • af Flemming Smedegaard & Anne-Christine Rosfeldt Lorentzen
    38,95 kr.

    Både-og-ledelse. En introduktion til Situationel Dialektisk Ledelse handler om, at man som leder i alle situationer må foretage et situationelt betinget valg på baggrund af involverede personer, formål, tidspunkt, sted og øvrig kontekst. At agere situationelt vil sige, at man leder, handler og kommunikerer i forhold til den aktuelle situation, og ordet dialektisk peger på det forhold, at der vælges mellem flere mulige løsninger, og at der i specifikke situationer altid kan træffes andre valg.Bogens første kapitel præsenterer den situationelle dialektiske ledelsestilgang gennem 20 udbredte paradokser, som man som leder navigerer i. De følgende kapitler handler om, hvordan man som leder kan handle i forskellige typer af ledelsesopgaver, bl.a. forandringsledelse, projektledelse, innovationsledelse, byggeledelse, ledelse af køn, ledelse af LGBTQ+-medarbejdere, ledelse af introverte medarbejdere, ledelse af neurodivergente medarbejdere, CSR-ledelse, ledelse af hjemmearbejde, politisk ledelse samt topledelse. I bogens sidste kapitel foreslås en række konkrete metoder til, hvordan man kan komme i gang med at praktisere Situationel Dialektisk Ledelse, samt hvordan man med brug af forskellige træningsmetoder hele tiden kan blive dygtigere som leder.Bogen henvender sig til ledere og mellemledere samt til studerende på videregående uddannelser og/eller på efteruddannelse samt kurser eller forløb på Diplom i ledelse, Diplom i offentlig ledelse og MBA.

  • af Flemming Smedegaard & Anne-Christine Rosfeldt Lorentzen
    38,95 kr.

    Både-og-ledelse. En introduktion til Situationel Dialektisk Ledelse handler om, at man som leder i alle situationer må foretage et situationelt betinget valg på baggrund af involverede personer, formål, tidspunkt, sted og øvrig kontekst. At agere situationelt vil sige, at man leder, handler og kommunikerer i forhold til den aktuelle situation, og ordet dialektisk peger på det forhold, at der vælges mellem flere mulige løsninger, og at der i specifikke situationer altid kan træffes andre valg.Bogens første kapitel præsenterer den situationelle dialektiske ledelsestilgang gennem 20 udbredte paradokser, som man som leder navigerer i. De følgende kapitler handler om, hvordan man som leder kan handle i forskellige typer af ledelsesopgaver, bl.a. forandringsledelse, projektledelse, innovationsledelse, byggeledelse, ledelse af køn, ledelse af LGBTQ+-medarbejdere, ledelse af introverte medarbejdere, ledelse af neurodivergente medarbejdere, CSR-ledelse, ledelse af hjemmearbejde, politisk ledelse samt topledelse. I bogens sidste kapitel foreslås en række konkrete metoder til, hvordan man kan komme i gang med at praktisere Situationel Dialektisk Ledelse, samt hvordan man med brug af forskellige træningsmetoder hele tiden kan blive dygtigere som leder.Bogen henvender sig til ledere og mellemledere samt til studerende på videregående uddannelser og/eller på efteruddannelse samt kurser eller forløb på Diplom i ledelse, Diplom i offentlig ledelse og MBA.

  • - En introduktion til Situationel Dialektisk Ledelse
    af Flemming Smedegaard & Maria Mejnborg Lidsmoes
    350,95 kr.

    Både-og-ledelse. En introduktion til Situationel Dialektisk Ledelse handler om, at man som leder i alle situationer må foretage et situationelt betinget valg på baggrund af involverede personer, formål, tidspunkt, sted og øvrig kontekst. At agere situationelt vil sige, at man leder, handler og kommunikerer i forhold til den aktuelle situation, og ordet dialektisk peger på det forhold, at der vælges mellem flere mulige løsninger og at der i specifikke situationer altid kan træffes andre valg. Bogens første kapitel præsenterer den situationelle dialektiske ledelsestilgang gennem 20 udbredte paradokser, som man som leder navigerer i. De følgende kapitler handler om, hvordan man som leder kan handle i forskellige typer af ledelsesopgaver, bl.a. forandringsledelse, projektledelse, innovationsledelse, byggeledelse, ledelse af køn, ledelse af LGBTQ+-medarbejdere, ledelse af introverte medarbejdere, ledelse af neurodivergente medarbejdere, CSR-ledelse, ledelse af hjemmearbejde, politisk ledelse samt topledelse. I bogens sidste kapitel foreslås en række konkrete metoder til, hvordan man kan komme i gang med at praktisere Situationel Dialektisk Ledelse, samt hvordan man med brug af forskellige træningsmetoder hele tiden kan blive dygtigere som leder. Bogen henvender sig til ledere og mellemledere samt til studerende på videregående uddannelser og/eller på efteruddannelse samt kurser eller forløb på Diplom i ledelse, Diplom i offentlig ledelse og MBA.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.