Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
I ”gamle dage” var markedsføringsloven overskuelig, men i dag er loven noget mere kompleks med fx de elastiske bestemmelser om ”god markedsføringsskik” og ”vildledning”.Denne bog giver en grundig gennemgang og analyse af alle lovens områder med udgangspunkt i retspraksis, lovforarbejder og EU-retsakter.Bogens formål er at være en håndbog for praktikere.Bogen gennemgår bl.a. lovens bestemmelser vedr.:Produktefterligninger, renommésnyltning, loyalitetspligt, miskreditering, sammenlignende reklame og erhvervshemmelighederSærregler om skjult reklame, markedsføring over for børn og unge, salgsfremmende foranstaltninger, slagtilbud, kreditmarkedsføring og gebyrer mv.Regler om spam og andre direct marketingaktiviteterRegler, der beskytter forbrugerne mod urimelige vilkår.Sanktionsvalget, inkl. Forbrugerombudsmandens beføjelser og reglerne, om erstatning, vederlag og straf.Nyt i 3. udgaveMarkedsføringsloven dækker såvel traditionelle som nutidige problemstillinger, men bl.a. den teknologiske udvikling gør, at en lang række markedsføringstiltag reelt er ubehandlet i loven. Bogen forsøger i et vist omfang at tage højde herfor, og 3.-udgaven er på alle centrale områder omskrevet i forhold til 2.-udgaven. Retspraksis vedr. produktefterligninger har desuden udviklet sig markant i de senere år. Bogen behandler også EU-direktiverne om urimelig handelspraksis og vildledning og EU-Domstolens afgørelser i tilknytning hertil samt EU’s ganske betydelige påvirkning af den danske lov.MålgruppeBogen henvender sig til advokater, domstolene, rådgivere i organisationer, virksomhedsjurister og andre praktikere, der skal forholde sig til markedsføringsretlige problemstillinger.Om forfatterneForfatterne er Erling Borcher og Frank Bøggild er begge tilknyttet advokatvirksomheden Kromann Reumert. Forfatterne har gennem et langt samarbejde har udviklet stor praktisk erfaring inden for markedsføringsretten og beslægtede retsområder.
Advokaterne Frank Bøggild og Kolja Staunstrup har udgivet bogen EU-varemærkeret. Bogen er den første danske fremstilling, der giver et samlet overblik over EU-varemærkeretten.Med introduktionen af EU-varemærket i 1996 blev der skabt et helt nyt og selvstændigt varemærkesystem med egne retskilder, egne processer og egne såvel administrative som dømmende organer.Praksis fra OHIM, herunder Board of Appeals, Retten og EU-Domstolen er i dag helt central for dansk og europæisk varemærkeret. Denne bog giver for første gang en samlet, dansk fremstilling af EU-varemærkeretten og den ofte vanskeligt tilgængelige praksis, der gennem årene er skabt på området.Bogens hovedfokus er de materielle aspekter af EU-varemærkeretten, og bogen foretager en grundig gennemgang af retspraksis først og fremmest fra Domstolen og Retten, men også praksis fra OHIM og national domspraksis inddrages.Fremstillingen giver endvidere et overordnet indblik i den revidering af Varemærkeforordningen og Varemærkedirektivet, der p.t. pågår.MålgruppeBogen er skrevet af praktikere og henvender sig til advokater og andre, som beskæftiger sig med varemærkeretlige problemstillinger, EU-retlige såvel som nationale.Om forfatterneForfatterne er Frank Bøggild og Kolja Staunstrup. De er og har i adskillige år været tilknyttet advokatfirmaet Kromann Reumert. Begge har omfattende praktisk erfaring med behandling af både nationale og EU-retlige varemærkeproblemstillinger og har ført en række retssager på området.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.