Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Friedrich Schweitzer argumenterer for, at børn har krav på religiøs opdragelse og ledsagelse. Ikke fordi det er i samfundets, familiens eller kirkens interesse, men simpelthen, fordi barnet har brug for det.Hvad har et barn brug for? Svaret gives oftest af voksne og ikke sjældent gøres det ud fra, hvad de mener er nødvendigt og nyttigt - for de voksne, for samfundet, for barnet selv osv.Med til det at være barn hører dog ikke kun det nyttige, men også alt det som forbavser og forundrer. Det, som åbner en anden måde at spørge og tænke på, og som taler til barnets søgen efter håb og mening. Uanset om omgivelserne tilskynder til det eller ej, beskæftiger børn sig med livets store spørgsmål. Og det er spørgsmål, som kræver religiøse svar.Friedrich Schweitzer tager dette behov alvorligt. På linie med andre rettigheder har barnet krav på religiøs opdragelse og ledsagelse. Ikke fordi det er i samfundets, familiens eller kirkens interesse, men simpelthen, fordi barnet har brug for det.Friedrich Schweitzer, professor dr. theol, Tübingen, er en af nutidens mest betydningsfulde religionspædagoger, med et stort videnskabeligt religionspædagogisk forfatterskab bag sig. I Barnets ret til religion giver han vedkommende, enkel og anvendelig vejledning i formidlingen af religion for børn til kirke, skole og forældre.
Questo libro è una guida essenziale per gli appassionati di numismatica e storia. Presenta una collezione di monete e medaglie provenienti dalle città di Aquileia e Venezia, fornendo informazioni dettagliate su ogni esemplare. Una risorsa indispensabile per chiunque fosse interessato alla storia monetaria dell'Italia settentrionale.This work has been selected by scholars as being culturally important, and is part of the knowledge base of civilization as we know it.This work is in the "public domain in the United States of America, and possibly other nations. Within the United States, you may freely copy and distribute this work, as no entity (individual or corporate) has a copyright on the body of the work.Scholars believe, and we concur, that this work is important enough to be preserved, reproduced, and made generally available to the public. We appreciate your support of the preservation process, and thank you for being an important part of keeping this knowledge alive and relevant.
This is an EXACT reproduction of a book published before 1923. This IS NOT an OCR'd book with strange characters, introduced typographical errors, and jumbled words. This book may have occasional imperfections such as missing or blurred pages, poor pictures, errant marks, etc. that were either part of the original artifact, or were introduced by the scanning process. We believe this work is culturally important, and despite the imperfections, have elected to bring it back into print as part of our continuing commitment to the preservation of printed works worldwide. We appreciate your understanding of the imperfections in the preservation process, and hope you enjoy this valuable book.
This book brings together two topics which have both been of increasing interest in different countries. The first refers to the quality of Religious Education as a school Subject (RE) in general, the second is about the education of teachers of RE and its possible contribution to better quality RE. There have been many public, and often controversial, debates concerning both of these topics. The chapters contained in this volume, however, are not meant to continue such debates (even if it is inevitable that they will contribute to these debates as well), but to make use of research, especially research on teacher education in the field of RE, in order to provide insights based not just on political or personal opinions, but on rigorous academic scholarship.
Der Religionsunterricht steht heute vor besonderen Herausforderungen. Wie kann er mit seinen Inhalten die Kinder und Jugendlichen so erreichen, dass es zu gelingenden, lebensbedeutsamen Lernprozessen kommt? Das inzwischen weithin bewährte Elementarisierungsmodell bietet dafür entscheidende Hilfen für die Praxis. In diesem Band wird dieses religionsdidaktische Modell auf dem neuesten Stand vorgestellt. Neben einer knappen theoretischen Einführung als Überblick stehen zentrale Themen des Religionsunterrichts im Fokus, die in Beispielen praktisch entfaltet werden. Dabei werden aktuelle Befunde aus der Kinder- und Jugendforschung aufgenommen und Verbindungen zur empirischen Unterrichtsforschung hergestellt. Elementarisierung wird kompetenztheoretisch so ausgelegt, dass elementarisierender Unterricht als Weg zum Kompetenzerwerb genutzt werden kann. Religionslehrkräften wird hier ein Leitfaden angeboten, mit dem die Fähigkeit erworben werden kann, Religionsunterricht nach dem Elementarisierungsmodell vorzubereiten.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.