Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Forskningsprojekter finder nu ofte sted mellem aktører fra flere uddannelsesmiljøer med forskellige dagsordener, skiftende deltagere og nye metoder. Hvordan forvaltes denne komplekse arbejdsproces bedst?Svarene gives ud fra et konkret projekt, Technucation, om lærere og sygeplejerskers teknologiske ’literacy’. Deltagerne – antologiens forfattere – diskuterer, hvordan ny viden blev udviklet til gavn for uddannelse og praksis i et kompliceret forløb med talrige fremgangsmåder.Bogen giver indblik i et maskinrum, hvor forskere fra flere fagdiscipliner arbejder sammen om et fælles mål med ansatte i det offentlige. Typiske tværfaglige udfordringer belyses med nye perspektiver og viser vej for ethvert samarbejde, der kombinerer kvantitative tilgange med metoder som deltagerobservation, interviews, levende laboratorier og interventioner.
Kreativitet i ergoterapi beskriver og analyserer kreativitetens mange udtryk ud fra flere forskellige perspektiver: dels som en etableret dimension af ergoterapeutiske arbejdsmetoder og faglige erfaringer, og dels som et aktuelt og efterspurgt grundlag for ergoterapeutens bidrag til ny vækst og innovation i fremtidens social- og sundhedsvæsen.Bogens opbygningBogen indeholder mange praktiske eksempler på, hvordan kreativitet viser sig i ergoterapeutens arbejde med mennesker, men også med de systemer, omgivelser og organisationer, som mennesker arbejder og lever i. Bogen beskriver også, hvordan ergoterapeuter arbejder og tænker kreativt, samt med hvilke begrundelser og målsætninger de kombinerer kreative strategier og faglige procedurer.MålgruppeKreativitet i ergoterapi henvender sig til studerende og undervisere på ergoterapeutuddannelsen og til ergoterapeuter med interesse i at fordybe sig i begreber og metoder inden for innovation og kreativitet.
Som man råber i skoven henvender sig til mennesker, der ikke har kommunikation og formidling som deres primære fagområde, men som i kraft af deres job eller studie alligevel skal lære noget om kommunikation både i tale og på skrift.Bogen er skrevet med udgangspunkt i kommunikationsteorierne, der har rødder i psykologi og sociologi og i retorikken, der går tilbage til Aristoteles og det gamle Grækenland.Læseren vil få en helhedsforståelse for praktisk kommunikation, og bogen er derfor mere end blot en opskrift på den gode tekst.Som man råber i skoven er praktisk orienteret i den læring, den tilbyder, og i strukturen, som vil være logisk at følge, når man fx planlægger at skrive en artikel eller holde et oplæg. Bogen er eksplicit forankret i relevant teori, hvilket giver læseren en mulighed for at lære med. Samtidig indeholder hvert kapitel eksempler og øvelser, som gør det muligt at bruge bogen som et redskab i undervisningen.Helle Borup: Cand.mag. i retorik fra Københavns Universitet.Hanne Skov: Cand.comm. fra Roskilde Universitetscenter.Begge forfattere har mange års erfaring fra undervisning på Københavns Universitet, Copenhagen Business School og i CVU-regi.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.