Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Skriveforståelse1-3 er et elevhenvendt engangsmateriale oversat fra norsk af Klara Korsgaard. Materialet guiderelever i indskoling og på mellemtrin til en forståelse af, at vi skriver påforskellige måder i forskellige kommunikative sammenhaenge.I hvert af de tre hæfter er der korte inspirerende forklaringer og præciseskriveordrer til fem skrivehandlinger:• at forestille sig noget• at beskrive• at overbevise• at undersøge• at reflektereHver opgave stilladserer elevernes skrivning gennem en skriveramme,som de udfylder for at planlaegge og strukturere deres tekst, så delettere kan fastholde både inspiration og ideer.Modeltekster til hver skrivehandling giver undervejs eleverne en ide om,hvordan deres egne tekster kan skrives.Elevens tekster samles i hæftet, der derfor også bliver en dokumentationaf den skriveudvikling, den enkelte elev gennemgår.Bag i hvert hæfte er en kort lærerhenvendt introduktion til at arbejdemed skrivehandlinger og skriverammer samt ideer til vurdering afelevernes tekster.
Skriveforståelse1-3 er et elevhenvendt engangsmateriale oversat fra norsk af Klara Korsgaard. Materialet guiderelever i indskoling og på mellemtrin til en forståelse af, at vi skriver påforskellige måder i forskellige kommunikative sammenhaenge.I hvert af de tre hæfter er der korte inspirerende forklaringer og præciseskriveordrer til fem skrivehandlinger:• at forestille sig noget• at beskrive• at overbevise• at undersøge• at reflektereHver opgave stilladserer elevernes skrivning gennem en skriveramme,som de udfylder for at planlaegge og strukturere deres tekst, så delettere kan fastholde både inspiration og ideer.Modeltekster til hver skrivehandling giver undervejs eleverne en ide om,hvordan deres egne tekster kan skrives.Elevens tekster samles i hæftet, der derfor også bliver en dokumentationaf den skriveudvikling, den enkelte elev gennemgår.Bag i hvert hæfte er en kort lærerhenvendt introduktion til at arbejdemed skrivehandlinger og skriverammer samt ideer til vurdering afelevernes tekster.
Tid til MiniLæseforståelse 1 indeholder 22 opslag som hver især består af en tekst med opgaver. Eleverne møder genrer som fx eventyr, fabel, fagtekst, fortælling, rim, regler, diagram, opskrift og instruktion. Tid til MiniLæseforståelse 1-2 henvender sig til elever i indskolingen.Bogen giver eleverne træning i at læse korte tekster i forskellige genrer. Variationen af genrer gør eleverne fortrolige med at læse forskellige teksttyper. Til alle teksterne stilles der opgaver, som er knyttet til forskellige aspekter ved læseforståelse. Eleverne skal:1. Hente information direkte ud af en tekst. 2. Tolke og kombinere information. 3. Reflektere over teksten.Hvert opslag indledes med et spørgsmål, som tager udgangspunkt i det aktuelle tema i illustrationerne og i elevernes forforståelse. Spørgsmålene er oplæg til en fælles samtale og refleksion i klassen forud for arbejdet med opslaget.Tid til læseforståelse i indskolingen giver også eleverne inspiration til selv at skrive tekster. Hvert opslag indeholder enkle skrive- og tegneopgaver knyttet til den aktuelle genre. Disse opgaver laver eleverne i deres kladdehæfte eller på computeren.Udgives med identisk indhold som d'dansk Mini Læseforståelse 1-2 til systemet d'dansk.
Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen i 1. og 2. klasse.d’dansk MiniLæseforståelse 1 hjælper eleven til at blive en god og reflekteret læser. Eleven lærer at læse og huske det, der står på linjerne, at bruge illustrationer, viden og erfaring til at forstå teksten, at tænke sig godt om for at læse det, der står mellem linjerne, og at skrive i forhold til læste tekster. I d’dansk MiniLæseforståelse 1 møder eleverne genrer som eventyr, fabel, fagtekst, fortælling, rim, regler, diagram, opskrift og instruktion. Variationen af genrer gør eleverne fortrolige med at læse forskellige teksttyper. Til alle teksterne stilles opgaver, som er knyttet til forskellige aspekter ved læseforståelse. d’dansk MiniLæseforståelse 1 henvender sig til 1. og 2. klasse.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.