Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Hans Krab Koed

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Ditte Høgsgaard, Benedikte Vilslev Petersen, Hans Krab Koed, mfl.
    284,94 kr.

    Undervisning på professionsuddannelser er en grundbog, som henvender sig til adjunkter på professionshøjskoler og erhvervsakademierne, og som samtidig tilbyder et godt fundament for alle, der arbejder med undervisning i både teoretisk og praktisk sammenhæng. Bemærk, at da bogen henvender sig til undervisere, udleverer vi som udgangspunkt ikke frieksemplarer af bogen. Bogen beskriver praksisinddragende, udviklingsorienteret og forskningsbaseret undervisning, og den besvarer, hvordan man: forbereder sin undervisning fagligt og pædagogisk tilpasser sin undervisning til de studerendes erfaringsniveau vejleder og giver feedback bedømmer professionelle kompetencer ved eksamen medvirker til organisationsudvikling holder sig internationalt orienteret gør sig lektorklar fortsætter sin udvikling som underviser på sigtBogen tager afsæt i kravene til en lektoranmodning, ligesom den kan bruges som guide og inspirationskilde i en travl hverdag. Som underviser på en professionshøjskole har man en bred vifte af opgaver. Men i sidste ende bruger man hovedparten af sin tid sammen med de studerende. Hvad enten vi taler om studerende på grunduddannelser eller studerende på efter- og videreuddannelser, er det vigtigt med praktiske og teoretiske ideer til, hvordan man kan tilrettelægge gode undervisningsforløb – med det rette niveau og det rette udbytte.Da bogen henvender sig til adjunkter, udleverer vi som udgangspunkt ikke pensumeksemplarer af bogen.

  • af Annika Hvithamar, Anders Stig Christensen, Hans Krab Koed & mfl.
    308,95 kr.

    Denne bog er skrevet med henblik på undervisning i grundskolen, og den præsenterer en didaktik for tre af skolens kulturfag: historie, kristendomskundskab og samfundsfag. Bogen henvender sig både til lærerstuderende og til nyuddannede såvel som erfarne lærere, der ønsker en konkret og overbliksskabende introduktion til fagenes indhold og arbejdsformer og til, hvordan man kan undervise i dem. Den er således tænkt som en håndbog til dem, der ønsker didaktisk og undervisningsmæssig inspiration til og viden om netop et eller flere af disse fag. De tre kapitler i bogen, der præsenterer hvert sit fag, er bygget op om otte spørgsmål, der omhandler fagenes formål, indhold, elevforudsætninger, arbejdsformer og evaluering: Hvad er formålet og hvorfor undervise i faget? Hvordan kan kompetencer og kompetencemål forstås i faget? Hvad ved vi om eleverne og deres forudsætninger for faget? Hvilke arbejdsformer og metoder er vigtige og relevante i faget? Hvilket indhold er vigtigt i fagets kompetenceområder og på tværs af dem? Hvilke læremidler er relevante, og hvordan skal de bruges? Hvordan kan evaluering se ud i faget? Hvordan tilrettelægges den afsluttende prøve? Kapitlerne er beregnet til at kunne stå alene, men læst i sammenhæng giver de et billede af tre skolefag, der har rigtig meget til fælles, men som også på hver deres måde og med hver deres metode kan bidrage til den demokratiske dannelse af vores børn. Bogen er skrevet af Anders Stig Christensen, Lars Allan Haakonsen, Hans Krab Koed og Annika Hvithamar, der alle har stor og bred erfaring med undervisning i de pågældende fag, enten fra grundskolen eller på læreruddannelsen. Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.