Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
`Without doubt, this is one of the best detective series I have read.' Woman's Way Magazine Your new addiction starts here: get hooked on the #1 bestselling series. Perfect for fans of Karin Slaughter and M.J. Arlidge.
Bestselling crime author Helen Fields is back with yet another breathtaking, page-turning crime thriller that will keep you up all night...
'Relentless pace, devilish cleverness and a laser-sharp focus on plot.' Chris Brookmyre
'Relentless pace, devilish cleverness and a laser-sharp focus on plot.' Chris Brookmyre'Without doubt, this is one of the best detective series I have read.' Woman's Way MagazineYour new addiction starts here: get hooked on the #1 bestselling series. Perfect for fans of Karin Slaughter and M.J. Arlidge.
Da Bart Campbell vågner fra sin bedøvelse opdager han, at han befinder sig i en mørk shipping container lang fra sit hjem i Edinburgh, fanget og fastspændt. Men hvad han endnu ikke ved, er, at containeren er på vej mod Frankrig, hvor en dyster skæbne venter ham …Kriminalkommissær Luc Callanach og vicekriminalkommissær Ava Turner har travlt med hver sin sag, indtil det viser sig, at begge sager er en del at et større komplot: europæisk menneskehandel. De mænd og kvinder, der transporteres til Frankrig, bliver udvekslet til kvinder, som sendes retur til Skotland.Turner og Callanach har en umulig opgave foran sig – men mange uskyldige liv står på spil og deres samarbejde må ikke slå fejl.
Selvmordstruede Stephen Berry forbedrer sig på det endelige spring fra en bro, da han stoppes af en ekspert i selvmordsforebyggelse, som forsøger at redde hans liv. En uge senere hives Stephens lig op af en dyb kløft og kriminalkommissær Luc Callanach og vicekriminalkommissær Ava Turner må spørge sig selv, om han sprang, eller blev skubbet? Efterhånden som de graver sig dybere ned i sagen, finder de flere potentielle selvmord: En kvinde er fundet død i sit badekar; en mand er blevet udsat for elektrisk stød. Men disse sager ligner omhyggeligt kuraterede drab og ikke impulsive selvmord. Callanach og Turner har ingen anelse om, at deres gerningsmand er i færd med at forfalske det ene selvmord efter det andet på tværs af Edinburgh og de får brug for alt deres kløgt, hvis de skal stoppe ham.
I Edinburghs forstæder, i en tilfældig vejkant, har nogen dumpet liget af en ung kvinde. Da patologer eksaminerer liget, gør de en grusom opdagelse: Omridset af en dukke er skåret ind i offerets hud.Kriminalkommissær Luc Callanach og Ava Turner leder med lys og lygte efter spor, men uden held - lige indtil man finder en efterladt baby, som kryber sig til en dukke – en dukke, som er syet i skindet fra et menneske. Da endnu en ung kvinde findes myrdet, går det op for Luc og Ava, at dukkemorderen spiller et grusomt spil og det er kun et spørgsmål om tid, for han slår til igen. Kan de nå at stoppe ham, før endnu et offer bringes til tavshed? Eller er det allerede for sent?
Hvordan fanger man en usynlig morder? En morder, som ikke efterlader sit ét eneste spor? Disse spørgsmål må kriminalkommissær Luc Callanach og vicekriminalkommissær Ava Turner stille sig selv, da uskyldige borgere dør som fluer i Edinburghs gader, og ingen kan forklare, hvordan det er sket. Den udspekulerede seriemorder benytter sig af et skånselsløst våben: En dødelig gift, som fylder de intetanende ofres blodbaner og sikrer en langsom og smertefuld død; en gift, som offeret først vil opdage, når det allerede er for sent. Seriemorderen, som arbejder i skyggen, har Edinburgh i sin hule hånd og Callanach og Turner står over for deres karrieres hidtil sværeste opgave.
Velkommen til Edinburgh. Europas hovedstad for mord.Midt under en rockfestival får en frivillig maven skåret op og dør få minutter efter. Ud af flere tusinde tilskuere er der ingen, der ser overfaldsmanden. Den efterfølgende uge findes liget af en skolelærer i en container, stranguleret med sit eget uldtørklæde, ligeledes uden et vidne. Kriminalkommissær Luc Callanach og vicekriminalkommissær Ava Turner har hverken spor eller motiver, indtil der begynder at dukke graffitimalede ord op i Edinburghs gader, der beskriver hvert offer. Det går op for dem, at ordene skrives før snarere end efter mordene, og de forstår, at en udspekuleret morder er i gang med at annoncere sine næste ofre.
På et afsidesliggende bjerg i det skotske højland brænder Elaine Buxtons lig. De eneste rester, det er muligt at identificere, er hendes tænder og en tøjstump. Et andet sted, på et hemmeligt værelse i Edinburgh, skriger den virkelige Elaine Buxton i mørket … Kriminalkommissær Luc Callanach er knap nok trådt ind på sit nye kontor, før Elaines efterlysningssag eskalerer til en mordefterforskning. Da han netop har lagt en lovende karriere hos Interpol bag sig, er han ivrig efter at bevise sit værd over for sit nye efterforskningshold. Men han opdager, at Lyon er langt væk fra Edinburgh, og at Elaines morder har skjult sine spor med omhu. Det varer ikke længe, før endnu en succesfuld kvinde bliver bortført fra sin dørtærskel, og Callanach ender i et kapløb med tiden. Eller, det tror han i hvert fald selv. Kvindernes sande skæbne viser sig at være langt mere forskruet, end han nogensinde kunne have forestillet sig.
The brand new crime thriller from the bestselling author of the Perfect series - Helen Fields is back with her first stand-alone novel!
'Must read!' Closer 'I love, love, LOVE Perfect Remains!' Reader review 'A superb debut!' Reader review
Walking backward in the wind was often a child's game. But in West Texas during the Great Depression, whether you were child or grownup, it was a method of moving ahead by backing through the legendary windstorms which swept the landscape, the same winds that covered beds, furniture and even food with a thick layer of dust. Helen Mangum Field's account opens and closes with the winds - one a nameless windstorm, the other the fabled Black Duster. But Walking Backward in the Wind is about more than the winds - they are only bookends, a blustery literary device. What occurs between the winds - the rhythms of farm families and communities in the 1920s - is the heart of this narrative. Cleaning the stove, daily dusting or shoveling dirt, planting, killing hogs, box suppers, dipping snuff, candling eggs, wringing chickens' necks and drawing names at Christmas are all richly detailed without sentimentality. In spite of gusts which grabbed and tore at the fabric of life, Helen Mangum Fields proves how successful walking backward in the wind was.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.