Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Den demografiske udvikling og følgerne af den internationale finanskrise gør, at sundhedsvæsenet er nødt til at ændre gennemgribende på den traditionelle tilgang til arbejdet. Udviklingen inden for medicin og teknologi går meget stærkt, og fremover kan stadig flere patienter og patientgrupper behandles. Sundhedsvæsenet bliver derfor økonomisk presset fra flere sider og må i højere grad indrette arbejdet efter devisen: ”Work smarter, not harder”. Desuden er det bedst for patienterne og billigst for samfundet, hvis vi behandler den enkelte patient hurtigt og rigtigt – første gang!Sundhedsinformatik – en grundbog giver en grundlæggende indsigt i den sundhedsinformatiske disciplin, som ligger i krydsfeltet mellem systemernes muligheder og brugerens anvendelse, altså mellem mål og middel. Bogen kan bruges i undervisningen, hvor de opstillede studiespørgsmål kan være udgangspunkt for en drøftelse af perspektiverne ved brugen af sundheds-it samt sundheds- og velfærdsteknologi, men bogen har også værdi som opslagsbog.Målgruppen er studerende på de tværfaglige professionsbacheloruddannelser (sygeplejersker, fysioterapeuter, diætister etc.), men bogen kan også fint benyttes på universitetsuddannelser inden for fx it og sundhed. Desuden vil færdiguddannede, som arbejder med emnet, kunne få glæde af bogen.
" Jeg kan meget klart anbefale alle pædagoger og lærere, såvel som studerende som erfarne, at læse denne bog. Som læser kan man kun blive klogere på det at arbejde med mennesker i vores moderne samfund."www.jagoo.dk - Læs hele anmeldelsen ovenfor Pædagog i en mangfoldig verden giver en omfattende og grundlæggende introduktion til, hvad det vil sige at uddanne sig til pædagog som professionsbachelor. Gennem 20 temaopdelte kapitler præsenteres perspektiver på den pædagogiske professions arbejdsopgaver i det nye århundrede og pædagogens kompetencer her. Temaerne behandles på tværs af uddannelsens fag og fagområder med hovedfaget pædagogik som omdrejningspunkt og med fokus på professions-, forsknings- og udviklingsperspektiver. Bogen tilbyder såvel den nye studerende som den erfarne praktiker aktuelle perspektiver på pædagogisk arbejde.Den pædagogstuderende får studievejledning, dvs. viden om sammenhænge mellem teori og praksis, praktikkens betydning i læringsprocesserne; indsigt i målgrupper, metoder, samarbejde og samfundsforhold samt i de problemstillinger og faglige diskussioner, der er knyttet hertil.Pædagogen i praksis får indblik i den nye pædagoguddannelses aktuelle temaer og problemstillinger, bl.a. til gavn for praktikuddannelsen og til inspiration for yderligere udforskning og undersøgelse af professionens områder, metoder og problemstillinger i samarbejde med studerende og uddannelsesinstitutioner.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.