Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Fingernemt er en serie læremidler til danskundervisningen i indskolingen. Materialet er særligt egnet til undervisning af elever, som er i risiko for ordblindhed, og som derfor har behov for en ekstra, forebyggende, fonologisk indsats. Fingernemt kan også anvendes i indskolingen som et introducerende læse-stavekursus. I Fingernemt 5 undervises eleven i: Lydrette to-, tre- og firestavelsesord Fonologisk opmærksomhed: Forlyd, indlyd og udlyd Stavelsesdeling Lydering med tapping ved afkodning og stavning: Flerstavelsesord med og uden konsonantklynger.
Fingernemt er en serie læremidler til danskundervisningen i indskolingen. Materialet er særligt egnet til undervisning af elever, som er i risiko for ordblindhed, og som derfor har behov for en ekstra, forebyggende, fonologisk indsats. Fingernemt kan også anvendes i indskolingen som et introducerende læse-stavekursus. I Fingernemt 4 undervises eleven i: Lydrette enstavelsesord Fonologisk opmærksomhed: Forlyd, indlyd og udlyd Lydering med tapping ved afkodning og stavning: To-stavelsesord med og uden konsonantklynger.
FONOLOGIK er et læremiddel til børn, unge og voksne, som er ordblinde eller i skriftsproglige vanskeligheder.En grundlæggende strategi i FONOLOGIK er den multisensoriske teknik, tapping, der hjælper eleverne med at fastholde bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen. Herudover giver strategien en taktil-kinæstetisk fornemmelse for syntese, altså at lyde kan samles til en sammenhængende lydstreng i form af stavelser og ord.FONOLOGIK understøtter desuden elevernes anvendelse af LST og kan med fordel anvendes både på små hold og som fonologiske kurser i løbet af et skoleår.I FONOLOGIK 2 trænes lydprincip 2.Der arbejdes med de hyppigste betingede udtaler. Materialet er særligt egnet til undervisning i grundskolen fra ca. 7. klasse og til OBU, Ordblindeundervisning for voksne.På fonologik.alinea.dkfindes lydfiler, facitlister og lærervejledning, som knytter sig til opgaverne.
Spil med Ord er et supplerende læremiddel, der giver mulighed for at skabe variation og differentiering i undervisningen af elever med ordblindhed, i risiko for ordblindhed eller i fonologiske vanskeligheder. Spil med Ord kan anvendes fra 3. klasse og fremefter.Spil med Ord er skabt med den samme struktur som læremidlet Ord og det digitale læremiddel CampOrd. Det er derfor oplagt at anvende Spil med Ord i forlængelse af disse læremidler, men Spil med Ord kan også anvendes alene eller sammen med andre læremidler. Spil med Ord kan fx anvendes til stationsundervisning, værkstedsundervisning og som et supplement til undervisningen på både større og mindre hold.Med Spil med Ord træner man bl.a.:fonologisk opmærksomhedstavelsesdelingvokallydemorfemdelingbøjningsendelserAlle spil er enkle og genkendelige opbygget, så de nemt kan spilles uden lærerstøtte.Indhold:Bogstavkort, ordkort og billedkort, der fungerer som spillekort.Spilleplader.Spillebrikker og terninger.Udførlig vejledning og instruktion til de enkelte spil og aktiviteter.Oversigt over vokallyde.
Fingernemt er en serie læremidler til danskundervisningen i indskolingen. Materialet er særligt egnet til undervisning af elever, som er i risiko for ordblindhed, og som derfor har behov for en ekstra, forebyggende, fonologisk indsats. Fingernemt kan også anvendes i indskolingen som et introducerende læse-stavekursus. I den første del af vejledningen bliver du ledt igennem den grundlæggende viden og teori om undervisning af elever i risiko for ordblindhed. I den anden del beskrives udførligt, hvordan de enkelte opgaver skal udføres i praksis, og hvordan du kan understøtte elevens læring.
Fingernemt er en serie læremidler til danskundervisningen i indskolingen. Materialet er særligt egnet til undervisning af elever, som er i risiko for ordblindhed, og som derfor har behov for en ekstra, forebyggende, fonologisk indsats. Fingernemt kan også anvendes i indskolingen som et introducerende læse-stavekursus. I Fingernemt 3 undervises eleven i: Lydrette enstavelsesord Fonologisk opmærksomhed: Forlyd, indlyd og udlyd Lydering med tapping ved afkodning og stavning: Enstavelsesord med og uden konsonantklynger.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.