Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Bogen kombinerer viden om træningsfysiologi og generelle træningsprincipper med evidens om fysioterapeutiske principper i forhold til forebyggelse, behandling og rehabilitering af forskellige patientgrupper. Læseren får en introduktion til fysiologi og biomekanik med direkte relation til træning, og en introduktion til en række almene og specifikke forhold i forbindelse med anvendelse af træning til personer med kroniske sygdomme. Her i 2. udgave er bogen udvidet med tre nye kapitler; et om pædagogik i træningen, Tilpasset bevægelse og idræt samt et kapitel om Opvarmning. Bogens primære målgruppe er fysioterapeuter, men den kan anvendes af alle faggrupper, der benytter træning i forbindelse med forebyggelse, behandling eller rehabilitering.
Dette er den første sygdomslærebog på dansk, der er tilegnet fysioterapeutstuderende. Bogen opfylder læringskravene på fysioterapeutstudiet inden for såvel almen patologi som den specifikke sygdomslære.Sygdomslære er inddelt i fire dele:1) Afsnittet gennemgår de almene sygdomsmekanismer: Almen patologi, immunsystemet, infektioner og kræft. 2) I dette afsnit gennemgås de specifikke sygdomme i enkelte organsystemer: Hjertesygdomme, lungesygdomme, sygdomme i nervesystemet osv. 3) Dette afsnit omhandler samspillet af sygdomme hos patienter: Socialmedicin, livsstilssygdomme, ældre patienter, den akutte patient og den kirurgiske patient. 4) En afsluttende del om farmakologi og medicinske præparater.Inden for de enkelte sygdomsområder er der lagt vægt på at beskrive, hvad der specielt er vigtig for fysioterapeuten af fokusere på. Den lægelige behandling af sygdommene er kort beskrevet for at give et indblik i, hvad patienterne gennemgår udover og ved siden af fysioterapi.Bogens målgruppe er primært fysioterapeutstuderende, men Sygdomslære kan med fordel også læses af andre faggrupper i sundhedsvæsenet, der har brug for en overskuelig lærebog om sygdomme. Især ergoterapeut- og sygeplejestuderende vil kunne anvende viden om fysisk aktivitet og træning i forbindelse med sygdomme, hvad enten det er for at forebygge sygdommene, behandle dem eller det er et led i rehabiliteringen.
MULTI 7 er en grundbog til matematik i 7. klasse. Bogen er skrevet med udgangspunkt i Forenklede Fælles Mål.Læs mere om systemetMULTI 7 indeholder følgende ti kapitler:`Læs og skriv matematik´, `Tal i mængder´, `Plangeometri´, `Algebra og ligninger´, `Statistik´, `Funktioner og sammenhænge´, `Geometrisk tegning´, `Brøk, decimaltal og procent´, `Sandsynlighed´ og `Matematiske undersøgelser´. Sidst i bogen er der en formelsamling.Alle kapitler i MULTI 7 indledes med et introopslag, der kort præsenterer indholdet i kapitlet, samt de faglige mål, ord og begreber der skal arbejdes med. På introopslaget arbejdes der med elevernes forhåndsviden inden for det emne, kapitlet handler om. Indholdet i kapitlerne veksler mellem teori, aktiviteter, undersøgelser og opgaver og afsluttes med evaluering. Kapitlerne indeholder desuden en træningsdel og et tema. Træningsdelen består at færdighedsopgaver og problemløsningsopgaver på to niveauer. I temaet arbejdes der med kapitlets faglige indhold. Sidste kapitel indeholder en række oplæg til matematiske undersøgelser.I grundbogen er der henvisninger til en række printark, der knytter sig direkte til undersøgelser, aktiviteter og evalueringssider.Få overblik over alle materialer i systemet
Ergoterapi og fysioterapi i akut praksis er den første af sin art i Danmark, og bogen beskriver den ergoterapeutiske og fysioterapeutiske rolle og indsats på det akutte område i hospitalssektoren. Omdrejningspunktet er at give ergoterapeuter og fysioterapeuter, både nyuddannede og erfarne, samt studerende, undervisere og ledere viden om, hvordan denne praksis varetages og dermed give et fundament og interesse for dette spændende område.Tilgangen er teoretisk velfunderet, og bogens kapitler tager udgangspunkt i den nyeste, tilgængelige viden på området. Kapitlerne er skrevet af både ergoterapeuter og fysioterapeuter, som arbejder inden for specialerne, hvorfor der er konkrete anvisninger og eksempler på tilgangen til den akutte praksis. Hvert kapitel indeholder refleksionsspørgsmål, som giver anledning til overvejelser på baggrund af kapitlet, og mange af kapitlerne indeholder også casebeskrivelser, hvilket gør, at bogens indhold praksisrelateres.Bogens forfattere er Bente Annie Sørine Andersen, Nanna Hebo Budden, Susanne Grøn, Henrik Hansen, Liselotte Enggaard Hansen, Mette Brøkner Hansen, Line Flensberg Jensen, Mette Westh Jensen, Sofie Rosenfalck Johansen, Gitte Johannesen, Kamilla Jørgensen, Anette Klahr, Anne Meyer Knudsen, Helene Nørgaard Kristensen, Henrik Kruse-Hansen, Pia Simonsen Lentz, Louise Møldrup Nielsen, Ruxandra Luciana Platon, Thea Birch Ransby, Lisbeth Schrøder og Anne-Mette Tjørnelund.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.