Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med ordblindhed og elever med fonologiske vanskeligheder. Materialet kan bruges fra 3. klasse og fremefter. TilgangI Ord undervises eleverne i tre relevante ordlæse- og stavestrategier med det formål at give dem solide og overskuelige strategier til at læse og stave ord. En af de grundlæggende strategier i Ord er den multisensoriske teknik, ’tapping’, der hjælper eleverne med at fastholde bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen. Herudover giver strategien eleverne en taktil og kinæstetisk fornemmelse for syntese, altså at lydene kan samles til en sammenhængende lydstreng i form af stavelser og ord. Materialet understøtter elevernes brug af læse-skriveteknologier som f.eks. ordforslagsprogrammer, fordi læse- og stavestrategierne i Ord gør det lettere for eleverne at vælge den rigtige bøjningsform eller den rigtige vokal. IndholdOrd 3 er det tredje af fem elevhæfter i serien, og eleverne arbejder i dette hæfte med vokalernes forskellige lyde. Ord 3 bygger dermed videre på Ord 1 og 2, hvor eleverne arbejdede med lydrette enstavelses- og flerstavelsesord. Ord 3 består af følgende kapitler: Lær vokalernes lyde Tap og træn ord med vokalernes lyde Evaluering Ordliste.
Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med ordblindhed og elever med fonologiske vanskeligheder. Materialet kan bruges fra 3. klasse og fremefter. TilgangI Ord undervises eleverne i tre relevante ordlæse- og stavestrategier med det formål at give dem solide og overskuelige strategier til at læse og stave ord. En af de grundlæggende strategier i Ord er den multisensoriske teknik, ’tapping’, der hjælper eleverne med at fastholde bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen. Herudover giver strategien eleverne en taktil og kinæstetisk fornemmelse for syntese, altså at lydene kan samles til en sammenhængende lydstreng i form af stavelser og ord. Materialet understøtter elevernes brug af læse-skriveteknologier som f.eks. ordforslagsprogrammer, fordi læse- og stavestrategierne i Ord gør det lettere for eleverne at vælge den rigtige bøjningsform eller den rigtige vokal. IndholdOrd 2 er det andet af fem elevhæfter i serien, og eleverne arbejder i dette hæfte med at læse og stave lydrette flerstavelsesord. Ord 2 bygger dermed videre på Ord 1, hvor eleverne arbejdede med lydrette enstavelsesord. Ord 2 består af følgende kapitler: Opmærksomhedsøvelser To stavelser uden konsonantklynger To stavelser med konsonantklynger Tre stavelser Fire stavelser Evaluering Ordliste.
Dette er en lærervejledning til undervisning af elever med ordblindhed og fonologiske vanskeligheder. TilgangI Ord undervises eleverne i tre relevante ordlæse- og stavestrategier med det formål at give dem solide og overskuelige strategier til at læse og stave ord. En af de grundlæggende strategier i Ord er den multisensoriske teknik ’tapping’, der hjælper eleverne med at fastholde bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen. Herudover giver strategien eleverne en taktil og kinæstetisk fornemmelse for syntese, altså at lydene kan samles til en sammenhængende lydstreng i form af stavelser og ord. Materialet understøtter elevernes brug af læse-skriveteknologier som f.eks. ordforslagsprogrammer, fordi læse- og stavestrategierne i Ord gør det lettere for eleverne at vælge den rigtige bøjningsform eller den rigtige vokal. IndholdLærervejledningen til Ord introducerer de tre ordlæse- og stavestrategier, som ligger til grund for elevhæfterne. Vejledningen indeholder også en side til side-vejledning, som støtter læreren i brugen af materialet. Lærervejledningen består af følgende kapitler: Ord 1 – Lydrette enstavelsesord Ord 2 – Lydrette flerstavelsesord Ord 3 – Vokallyde Ord 4 – Rødder Ord 5 – Endelser Hjælpeværktøjer.
Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med ordblindhed og fonologiske vanskeligheder. Materialet kan bruges fra 3. klasse og fremefter.TilgangI Ord undervises eleverne i tre relevante ordlæse- og stavestrategier med det formål at give dem solide og overskuelige strategier til at læse og stave ord.En af de grundlæggende strategier i Ord er den multisensoriske teknik, ?tapping?, der hjælper eleverne med at fastholde bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen. Herudover giver strategien eleverne en taktil og kinæstetisk fornemmelse for syntese, altså at lydene kan samles til en sammenhængende lydstreng i form af stavelser og ord.Materialet understøtter elevernes brug af læse-skriveteknologier som f.eks. ordforslagsprogrammer, fordi læse- og stavestrategierne i Ord gør det lettere for eleverne at vælge den rigtige bøjningsform eller den rigtige vokal.IndholdOrd 5 er det femte og sidste elevhæfte i serien, og eleverne arbejder i dette hæfte med endelser. Ord 5 bygger videre på Ord 1, 2, 3 og 4, hvor eleverne arbejdede med lydrette enstavelses- og flerstavelsesord, vokallyde, rødder samt for- og efterstavelser.Ord 5 består af følgende kapitler:Navneord i ental og flertalNavneord i bestemt og ubestemt formUdsagnsord i nutidUdsagnsord i datidKort tillægsformLang tillægsformEvalueringOrdliste.
Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med ordblindhed og fonologiske vanskeligheder. Materialet kan bruges fra 3. klasse og fremefter. TilgangI Ord undervises eleverne i tre relevante ordlæse- og stavestrategier med det formål at give dem solide og overskuelige strategier til at læse og stave ord. En af de grundlæggende strategier i Ord er den multisensoriske teknik, ’tapping’, der hjælper eleverne med at fastholde bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen. Herudover giver strategien eleverne en taktil og kinæstetisk fornemmelse for syntese, altså at lydene kan samles til en sammenhængende lydstreng i form af stavelser og ord. Materialet understøtter elevernes brug af læse-skriveteknologier som f.eks. ordforslagsprogrammer, fordi læse- og stavestrategierne i Ord gør det lettere for eleverne at vælge den rigtige bøjningsform eller den rigtige vokal. IndholdOrd 4 er det fjerde af fem elevhæfter i serien, og eleverne arbejder i dette hæfte med at finde ords rødder samt for- og efterstavelser. Ord 4 bygger dermed videre på Ord 1, 2 og 3, hvor eleverne arbejdede med lydrette enstavelses- og flerstavelsesord samt vokallyde. Ord 4 består af følgende kapitler: Rødder Sammensatte ord med rødder Sammensatte ord med binde-e og binde-s Forstavelser Efterstavelser Evaluering Ordliste.
Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med ordblindhed og elever med fonologiske vanskeligheder. Materialet kan bruges fra 3. klasse og fremefter. TilgangI Ord undervises eleverne i tre relevante ordlæse- og stavestrategier med det formål at give dem solide og overskuelige strategier til at læse og stave ord. En af de grundlæggende strategier i Ord er den multisensoriske teknik ’tapping’, der hjælper eleverne med at fastholde bogstavernes lyde i arbejdshukommelsen. Herudover giver strategien eleverne en taktil og kinæstetisk fornemmelse for syntese, altså at lydene kan samles til en sammenhængende lydstreng i form af stavelser og ord. Materialet understøtter elevernes brug af læse-skriveteknologier som f.eks. ordforslagsprogrammer, fordi læse- og stavestrategierne i Ord gør det lettere for eleverne at vælge den rigtige bøjningsform eller den rigtige vokal. IndholdOrd 1 er det første af fem elevhæfter i serien, og eleverne arbejder i dette hæfte med at læse og stave lydrette enstavelsesord. Ord 1 består af følgende kapitler: Opmærksomhedsøvelser To bogstaver Tre bogstaver uden konsonantklynger Tre bogstaver med konsonantklynger Fire bogstaver Evaluering Ordliste.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.