Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
På mellemtrinnet handler læseundervisning ikke længere kun om at lære at læse, men at læse for at lære - i alle fag. For at eleverne kan tilegne sig fagstof, er det afgørende, at de forstå det, de læser. Gode læsestrategier for mellemtrinnet giver en indføring i, hvad læsestrategier er, hvilke strategier som passer til mellemtrinnet, og hvordan man kan undervise i dem. Målet er, at eleverne skal kunne vælge hensigtsmæssige læsestrategier i mødet med forskellige tekster og forskellige situationer. For at nå dertil er man som lærer nødt til at se arbejdet med læsestrategier, aktivering af elevernes forforståelse og stimulering af læsemotivation i en tæt sammenhæng. Bogen indeholder en skematisk oversigt over disse tre området, som er nyttig for lærerne i planlægning af undervisningen.Bogen henvender sig til alle, der beskæftiger sig med børn, læsning og læring i praksis og på seminarierne.
Hvad vil det sige at forstå det, man læser, og hvordan kan undervisningen tilrettelægges, så den fremmer elevernes læse-forståelse? Bogens forfattere tager udgangspunkt i disse og andre centrale spørgsmål om læseforståelse og diskuterer dem i lyset af nyere forskning. Læseren får indsigt i, hvad der kræves for at blive en god læser i videnssamfundet, og i, hvad god under-visning i læseforståelse indebærer.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.