Udvidet returret til d. 31. januar 2024

Bøger af Jack Andersen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - En introduktion til medier og samfund
    af Jack Andersen & Casper Hvenegaard Rasmussen
    268,95 kr.

    Digitale medier griber ind i vores liv på flere og flere måder og påvirker stadigt nye arenaer i vores samfund og vores hverdagsliv – fra de mest intime livsområder til de storpolitiske spilleregler. Vi forstår og fremstiller os selv på nye måder, vi skaber relationer anderledes end tidligere, og vilkårene for den offentlige debat er markant forandret.Samtidig påvirkes de digitale mediers udvikling også af stukturene og værdierne i det samfund, de er opstået i, og digitale medier fungerer som katalysator for allerede eksisterende samfundstendenser.DIGITAL KULTUR – EN INTRODUKTION TIL DIGITALE MEDIER OG SAMFUND belyser denne gensidige påvirkning mellem de nye kommunikationsmidler og den kultur, de er en del af.Forfatterne sporer den digitale kulturs historie og undersøger de tendenser og handlemønstre, der skabes og nedbrydes i vekselvirkningen mellem digitale medier og samfund.Bogen består af fire dele, der til sammen præsenterer en bred vifte af tilgange til at forstå og analysere digital kultur:Del 1 opridser det komplekse sammenspil mellem det digitale og samfundet, indkredser de digitale mediers væsentligste kendetegn og opridser de seneste 40 års debat om digitale medier.Del 2 præsenterer tre forskellige teoretiske perspektiver, der kan anlægges i analysen af digitale medier: et kommunikationsfagligt perspektiv, et teknologisk perspektiv og et antropologisk, kulturanalytisk perspektiv.Del 3 introducerer læseren til brugen af algoritmer og belyser dataindsamling og personalisering i relation til emner som overvågning og selvovervågning.Del 4 stiller skarpt på sociale aspekter af digitaliseringen, herunder forskellige interaktions- og deltagelsesformer på sociale medier samt deres betydning for politisk kommunikation og offentlig debat.Bogen henvender sig især til studerende på universiteterne, men kan læses af enhver, der interesserer sig for eller arbejder med digitalisering og nye kommunikationsformer i et samfundsperspektiv.

  • - Kultur, læring, kommunikation
    af Helene Høyrup, Christian Dalsgaard, Carl Gustav Johannsen, mfl.
    279,95 kr.

    Mediers anvendelse i tilegnelse af viden er i stigende grad genstand for interesse. Digitale og sociale medier skaber nye muligheder for læring og formidling, men signalerer også, at selve vidensbegrebet er blevet mere dynamisk. Undervisere og formidlere må erkende, at de ikke længere har monopol på den viden, der formidles. På internettet er viden til stede i overflod, og elever, studerende og kulturforbrugere finder, deler og producerer selv viden i de dialogiske netværksmedier. For professionelle formidlere er det en udfordring. I denne antologi anvendes begrebet vidensmedier om mediers brug i formidling og tilegnelse af viden. Ligesom man taler om nyhedsmedier og underholdningsmedier, kan man tale om vidensmedier. Med forskellige indfaldsvinkler og cases undersøger antologien vidensmediering. Nogle af artiklerne giver generel teoretisk baggrund for forståelsen af viden og medier, andre analyserer specifikke typer af vidensmedier: fx billedmedier, sociale medier, websteder, webtutorials, encyklopædier og fiktionsmedier. Artiklerne har fokus forskellige steder i de formelle og uformelle former for læring og videnstilegnelse – bl.a. undervisningssektoren, biblioteket og museet. Forfatterne repræsenterer forskellige videnskabelige felter, bl.a. medievidenskab, kunst- og litteraturvidenskab samt biblioteks- og informationsvidenskab. Redaktionen kommer fra Det Informationsvidenskabelige Akademi.

  • af Jack Andersen
    19,94 kr.

    Kapitel 16 fra bogen Nye Vidensmedier. Kultur, læring, kommunikation. Bogen omhandler mediers anvendelse i tilegnelse af viden. Digitale og sociale medier skaber nye muligheder for læring og formidling, men signalerer også, at selve vidensbegrebet er blevet mere dynamisk. Undervisere og formidlere må erkende, at de ikke længere har monopol på den viden, der formidles. På internettet er viden til stede i overflod, og elever, studerende og kulturforbrugere finder, deler og producerer selv viden i de dialogiske netværksmedier.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.