Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Jeanette Østergaard

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Peter Gundelach, Jakob Rathlev, Sanne Lund Clement, mfl.
    431,95 kr.

    Survey er en udbredt metode og benyttes inden for bl.a. humaniora, samfundsvidenskab, psykologi, marketing og sundhedsforskning. Også uden for forskningsverdenen er der mange organisationer som f.eks. konsulentfirmaer og offentlige institutioner, der arbejder med surveys.Denne bog gennemgår alle surveyarbejdets faser og giver en praktisk indføring i design af undersøgelsen og udvælgelse af stikprøver, formulering af spørgeskemaer samt indsamling og kodning af data, metoder til at analysere resultaterne.Redigeret afMorten Frederiksen, lektor ved Institut for Sociologi og Socialt Arbejde, Aalborg Universitet,Peter Gundelach, professor emeritus ved Sociologisk Institut, Københavns Universitet,Rikke Skovgaard Nielsen, forsker ved Statens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet. Download bogens figurer her

  • af Esther Nørregaard-Nielsen, Niels-Henrik Møller Hansen, Bella Marckmann, mfl.
    239,99 - 306,94 kr.

    Spørgeskemaer er et populært og effektivt værktøj, når man skal indsamle information til opgaver eller undersøgelser. Men hvordan laver man et godt spørgeskema? Hvem skal man spørge? Og hvordan sikrer man sig, at man får svar på det, man gerne vil vide? Spørgeskemaer i virkeligheden giver en vejledning til, hvordan man opbygger en spørgeskemaundersøgelse. Her kan studerende og andre blandt andet finde svar på: Hvordan man udvælger og håndterer målgrupper Hvordan man konstruerer og tester et spørgeskema Hvilke indsamlingsformer, der egner sig til hvilke undersøgelser Hvilke etiske overvejelser man bør gøre sig før, under og efter undersøgelsen Hvordan man analyserer spørgeskemadata Hvordan man bruger spørgeskemaer i evalueringer. Denne gennemreviderede 2. udgave er skrevet af fem forfattere, der alle har førstehåndserfaring med spørgeskemaundersøgelser fra forskningspraksis og konsulentvirksomhed. De deler rundhåndet ud af deres erfaringer, så studerende og praktikere kan undgå spørgeskemaundersøgelsens fælder og faldgruber. Bogen henvender sig primært til studerende, der overvejer at bruge spørgeskemaer som led i projektarbejde eller i forbindelse med større opgaver. Med sin grundige gennemgang, virkelighedsnære eksempler og mange praktiske råd er den relevant for alle, der skal lave en spørgeskemaundersøgelse.

  • - Principper og praksis
    af Tine Tjørnhøj-Thomsen, Erik Albæk, Peter Gundelach, mfl.
    278,95 kr.

    Kombination af forskellige metoder i et samlet forskningsprojekt er blevet brugt i de fleste samfundsvidenskaber i mange år. Alligevel er det først inden for de seneste årtier, at der er opstået en egentlig diskussion af de grundlæggende principper for denne type kombinationer, som under ét kaldes mixed methods.Denne indføring præsenterer centrale principper og metoder i mixed methods og giver et hands on-værktøj til folk, der selv skal arbejde med kombination af metoder. Bogen indledes med et kapitel, der indkredser, hvad mixed methods består i, og er ellers bygget op omkring en række gennemgange af konkrete forskningsprojekter, hvor mixed methods er blevet anvendt. Eksemplerne sætter fokus på metodiske principper og kan virke som inspiration til andre projekter af samme type.Bogen er redigeret af Morten Frederiksen (AAU), Peter Gundelach (KU) og Rikke Skovgaard Nielsen (SBI).

  • af Rannvá Thomsen, Signe Ravn & Jeanette Østergaard
    28,95 kr.

    Kapitel 10 i Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studierNy antologi retter sit fokus mod det metodiske felt visuelle tilgange og metoder. Feltet har været i fremmarch igennem en del år, både internationalt og herhjemme. Det er et omfattende og komplekst felt. Antologien foregiver dog ikke at give overblik over alle de måder, hvorpå man i dag kan arbejde med visuelle metoder. De enkelte kapitler tager derimod afsæt i konkrete forsknings- og udviklingsprojekter, hvor der har været arbejdet med at tegne, male, fotografere og filme. På den måde berettes der kritisk, konkret og om de erfaringer og refleksioner, der er gjort i projekterne.Antologien henvender sig til studerende og forskere indenfor social- og humanvidenskaberne især pædagogiske, antropologiske og uddannelsessociologiske felter. Bogen har også en sekundær målgruppe: Pædagoger, socialarbejdere, lærere, psykologer og beslægtede professioner, der arbejder med at hjælpe og støtte andre mennesker i at kommunikere, ytre og udtrykke sig om eget liv.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.