Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
SE VIDEOER TIL HVERT KAPITEL HERDette er en grundbog til undervisningen på første studieår af pædagoguddannelsen. Den kan desuden bruges i studiegrupper og som opslagsbog på resten af uddannelsen.Uddannelsen til pædagog betyder, at man som studerende skal tilegne sig en masse ny viden – både om det at være pædagog i praksis og om nye begreber og måder at tænke på. Pædagoguddannelsen er en akademisk uddannelse, og det stiller store og nye, men også spændende krav til de studerende.Som noget nyt er bogens opbygning og sproglige niveau tilrettelagt på baggrund af dels samtaler med studerende om deres behov, dels en undersøgelse af akademisk litteraturs læsbarhed for unge studerende. Kapitlerne er derfor skrevet i et enkelt sprog, der kan forstås uden de store forkundskaber, men som samtidig holder det akademiske niveau, og som giver fagets begreber både teoretisk og praktisk substans.Bogen er fuld af konkrete eksempler fra praksis, så man som studerende derigennem kommer tæt på pædagogikken. Alle kapitler er bygget op på samme måde og indledes med en konkret case, som kapitlets analyser bygger videre på. I starten af hvert kapitel er der en oversigt over indholdet, og der er mange illustrationer og figurer, som forklarer tingene på en anden måde end selve teksten, og som gør bogen visuelt indbydende.Endelig kan man som studerende finde støtte til forståelsen af bogens indhold i en række videoer – en til hvert kapitel. Heri fortæller bogens forfattere levende, hvad deres kapitel handler om.
En coffee table book, der måler 29x30 cm. En samling af luftfotos fra de sidste 5 år, alle taget fra min flyvemaskine.Billeder er unikke, da de blev taget da jeg tilfældigvis kom forbi.I bogen kommer man med ind i cockpittet, og ser hvordanbilleder bliver til. Børn har også set på billederne og navngivetdem, det er der kommet et sjovt og anderledes afsnit ud af.Tekst i bogen er på både Dansk og Engelsk.
En smuk Coffe table book, som viser Danmark fra luften. Bogen er delt op i de 4 årstider. Der er tekst og illustration for hvert billede. Der er et afsnit omkring, hvordan billederne opstår, på Jespers flyveture.Dansk og Engelsk tekst.
En grundbog til fagene Pædagogik og Psykologi i den pædagogiske praksis.Bogen er skrevet til dig, der skal være pædagogisk assistent.Udgangspunktet for bogens indhold er den pædagogiske praksis. Dvs. at begreber forklares og uddybes i forhold til de opgaver, den pædagogiske assistent skal løse i samarbejdet med den pædagogiske målgruppe. Der er inddraget mange eksempler fra praksis, ligesom der præsenteres forskellige redskaber og metoder til det praktiske arbejde.Bogen indeholder både klassiske og nyere teorier på området.
Denne antologi ønsker at inspirere og give værktøjer til at styrke pædagogikken i klubberne, så børn og unge oplever trivsel og deltagelse i fællesskaber.Bogen skriver sig ind i et felt, der længe har været underbelyst, og stiller skarpt på, hvordan pædagoger kan skabe gode rammer for venskaber og fællesskaber mellem børn og unge.Antologiens kapitler giver dig indsigt i, hvordan du som pædagog kan skabe et trygt og udviklende miljø for børn og unge efter skole, hvor trivsel, betydningen af relationer og fællesskaber er afgørende. Bogen præsenterer forskellige pædagogiske tilgange og metoder, der kan være med til at styrke dette arbejde.Bogen indeholder også konkrete eksempler og refleksionsspørgsmål, der kan understøtte praksis i klubberne. Bogen kan dermed fungere som en inspirationsguide til at styrke fritidspædagogikken.Antologien henvender sig til alle med berøring eller interesse for fritidspædagogik og pædagogik.Mange af bogens pointer er let bearbejdelige og kan anvendes i andre sammenhænge, fx i andre institutioner med fokus på børn og unge.
Denne antologi ønsker at inspirere og give værktøjer til at styrke pædagogikken i klubberne, så børn og unge oplever trivsel og deltagelse i fællesskaber. Bogen skriver sig ind i et felt, der længe har været underbelyst, og stiller skarpt på, hvordan pædagoger kan skabe gode rammer for venskaber og fællesskaber mellem børn og unge. Antologiens kapitler giver dig indsigt i, hvordan du som pædagog kan skabe et trygt og udviklende miljø for børn og unge efter skole, hvor trivsel, betydningen af relationer og fællesskaber er afgørende. Bogen præsenterer forskellige pædagogiske tilgange og metoder, der kan være med til at styrke dette arbejde. Bogen indeholder også konkrete eksempler og refleksionsspørgsmål, der kan understøtte praksis i klubberne. Bogen kan dermed fungere som en inspirationsguide til at styrke fritidspædagogikken. Antologien henvender sig til alle med berøring eller interesse for fritidspædagogik og pædagogik. Mange af bogens pointer er let bearbejdelige og kan anvendes i andre sammenhænge, fx i andre institutioner med fokus på børn og unge. Mikkel
Denne bog giver vores bud på, hvad ungdomsskolefaglighed er for en størrelse. Bogen giver et indblik i, hvordan vi har opbygget et fælles sprog, der gør det muligt at beskrive den faglighed, der binder vores virksomhed sammen på tværs af opgaver på ungeområdet. Gennem otte nøgleområder i ungdomsskolens opgaveportefølje, tages der afsæt i praksisfaglige aktionslæringsforløb, for på den måde at undersøge et praktisk bidrag og et teoretisk fundament for vores faglighed. Ishøj Ungdom løser gennem ungdomsskolen en lang række opgaver på det kommunale ungeområde - ofte i samarbejde med alle de andre aktører på skole, kultur og det øvrige ungeområde. I bogen kan man følge vores vej til den fælles faglighed og det sprog, som i dag binder os sammen. Man kan også læse vores bud på en ungdomsskolefaglighed, bestående af Sjov, Nysgerrighed og Dannelse. Måske kan alt dette inspirere til tilsvarende processer i andre dele af landet.
Hvordan arbejder man henimod sine pædagogiske mål, under de givne betingelser med de børn, der er til stede? Det kræver faglig indsigt i centrale pædagogiske begreber, temaer og mål, og det kræver evne til at planlægge pædagogiske aktiviteter.Få teorier og metoder, som du kan bruge til at planlægge pædagogiske aktiviteter med ud fra bogens faglige temaer. Du bliver gennem bogen i stand til at planlægge pædagogiske aktiviteter, hvor pædagogen går foran, ved siden af eller bag ved barnet - på den måde sætter bogen pædagogikken i spil.Bogen henvender sig til studerende ved pædagoguddannelsen, der læser specialiseringen skole- og fritidspædagogik, men kan læses og bruges af alle, der beskæftiger sig med pædagogik på skole- og fritidsområdet.
Velkommen til september-nummeret af Ledelse i Morgen, hvor vi har fokus på fritidspædagogikken anno 2021 og gennem fire artikler belyser fritidspædagogikkens potentiale samt de udfordringer, der præger området i dag.Du kan blandt andet læse om fritidspædagogikken som en ramme for et kollektivt skabende ungdomsfællesskab, refleksioner omkring hvorvidt fritiden er et præstationsfrit rum, om vigtigheden af at insistere på at sætte fritidspædagogikken på dagsordenen, samt få nogle konkrete ledelsesmæssige værktøjer til at opprioritere pædagogens rolle i arbejdet med trivsel i udskolingen.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.