Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Der er i øjeblikket en stærkt stigende interesse for produktivitet, effektivitet og kvalitet i den offentlige sektor – specielt indenfor hospitalssektoren. I den forbindelse har den amerikanske forsker Gittells epokegørende arbejder vakt meget stor interesse i Danmark.Gittell har det sidste års tid flere gange været på foredragsturne i Danmark for at inspirere med sine forskningsresultater, og på den baggrund har Munksgaard besluttet at oversætte hendes mest berømte bog High Performance Healthcare til dansk.Jody Gittells forskning stiller skarpt på samarbejdet mellem forskellige faggrupper på arbejdspladsen. Hendes centrale budskab er, at det ikke er nok, at de ansatte er dygtige til deres fag – de skal også kunne samarbejde med hinanden på tværs af faggrænser. Godt samarbejde er først og fremmest kendetegnet ved hhv. fælles sprog, fælles mål og gensidig respekt.Gittell viser, at det kan på én gang kan lade sig gøre at optimere tre ting, nemlig 1. Kvalitet og produktivitet i ydelserne2. Patienttilfredshed3. De ansattes trivsel og arbejdsmiljøDisse tre faktorer kaldes ofte "Den stærke trekant", fordi faktorerne til stadighed påvirker hinanden i en positiv retning, når arbejdspladsen først er inde i en god udvikling. Organisationer, der ønsker at styrke samarbejde, trivsel, kvalitet, produktivitet og brugertilfredshed må revurdere arbejdsgangene for det samlede personale. Bogen viser hvorfor og hvordan.
Nutidens organisationer står over for krav om at yde mere ved hjælp af mindre. Hvad enten kravet kommer fra kunder og klienter, partnere i leverandørkæden, aktionærer, politiske beslutningstagere eller myndigheder, så skal organisationerne levere bedre resultater af højere kvalitet hurtigere og billigere. Dette intense krav om effektivitet kræver store og omfattende organisatoriske forandringer, og som Jody H. Gittell viser i Relationers betydning for høj effektivitet, kan kravet imødegås med relationel koordinering. Bag dette begreb gemmer sig ganske enkelt de mønstre for kommunikation og relationer, som medarbejdere bruger for at integrere deres opgaver i et samlet hele. Men medarbejderne kan ikke gøre det alene, selv hvis de arbejder tæt sammen på tværs af funktions-, organisations- eller afdelingsgrænser. Kunder og klienter spiller en stadig vigtigere rolle, og organisationerne er nødt til at tænke dem ind i den relationelle koordinering. Sidst, men ikke mindst, kræver en succesfuld relationel koordinering også ledelsens fulde støtte – ledere, der forstår og respekterer kompleksiteten af det arbejde, deres medarbejdere udfører dagligt. Nøglen til at løse effektivitetsudfordringen – og forudsætningen for at medarbejdere, ledere og kunder kan koordinere og samarbejde – er, at organisationen har et kommunikationsniveau af høj kvalitet, understøttet af relationer med fælles mål, fælles viden og gensidig respekt. Dermed kan de tre centrale dynamikker – relationel koordinering, relationelt samarbejde og relationel ledelse – fungere optimalt og styrke organisationens effektivitet.
Whether from customers, supply-chain partners, policymakers, or regulators, organizations in virtually every industry are facing calls to do more with less. They are feeling compelled to provide higher-quality outcomes, more rapidly, at a lower cost.This book offers a road-tested approach for delivering these outcomes through positive organizational change. Its message comes just in time, for too many companies have gone the way of low-road strategies, such as cutting pay and perks, and working harder not smarter. Drawing on her path-breaking research, Jody Hoffer Gittell reveals that high performance is fundamentally relational-rooted in both human and social capital.Based on this insight, she provides a unique model that will help companies to build meaningful relationships among colleagues, develop smarter work processes, and design organizational structures fit for today's pressure test. By following four organizations on their change journeys, she illustrates how "e;relational coordination"e; unfolds in real-world settings. Tools for change guide readers as they learn how to implement this new model in their own workplaces.
From award winning author of The Southwest Airlines Way, an examination of how the same power of relational coordination that propelled Southwest Airlines can be used in the healthcare setting to achieve lower costs, more efficiency, and better care.
Explores Southwest Airlines' policies, strategies, and techniques, showing how these methods can be implemented in various organizations. This book explains how to: lead with credibility and caring; invest in frontline leaders; hire and train for relational competence; and, use conflicts to build relationships.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.