Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Jørn Helder

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - en grundbog
    af Mie Femø Nielsen, Christian Kock, Anker Brink Lund, mfl.
    578,95 kr.

    Den kommunikative arena er betragtelig – grænsende til det uoverskuelige! Kommunikation er et omfattende og indholdsrigt begreb, og litteraturstudier illustrerer mangfoldigheden, men også, at der ikke eksisterer nogen altomfattende supermodel, der alene kan indfange området. Kommunikationsteori – en grundbog giver en første indføring til et kolossalt stort og meget vanskeligt afgrænseligt område. Denne grundbog behandler på forskellige måder kommunikation mellem aktører i forskellige perspektiver. I overskuelig form præsenteres såvel de forskellige teoretiske som videnskabelige retninger i relation til kommunikation, ligesom en lang række begreber præsenteres, defineres og diskuteres i bogen. Kommunikationsteori kan også anvendes som et opslagsværk; noget man læser i, når man har behov for et hurtigt overblik på et specifikt emneområde for siden at gå videre i originallitteraturen.I denne reviderede 2. udgave er de tidligere kapitler blevet opdaterede og der er nye kapitler om retorik og strategisk ledelseskommunikation.Kommunikationsteori – en grundbog kan anvendes på forskellige uddannelser og i flere sammenhænge i et studium. Den er ikke specifikt bundet til noget fag eller nogen uddannelse. Bogen er bevidst tilrettelagt så almen og bred, at den kan bruges på de fleste uddannelser og kurser, hvori kommunikation indgår.

  • af Jørn Helder
    368,95 kr.

    Grundlæggende skal videnskabsteori opfattes som noget, vi ikke kan tænke os væk fra. Dette er en introduktionsbog til videnskabsteori og ledelse. Men den er ikke alene introducerende. Den forsøger også at forholde sig kritisk til nogle af de emner, der indgår i bogen, fx paradigmer, ledelsesbegrebet som sådan, selvledelse m.m.Bogens målgruppe er studerende og fag i ledelse som har brug for et større kendskab og bevidsthed om videnskabsteori og paradigmer, som har indflydelse på vores ledelsestænkning.

  • af Jørn Helder
    200,95 kr.

    Kaj Munk er formentlig en af de mest biograferede forfattere i dansk litteratur. Alligevel er der få der kender ham, ud over at han blev likvideret af tyskerne i 1944. Mytologiseringen af Munk lever videre og 79 år efter hans død er han stadig sprængfarlig at beskæftige sig med, hvis ikke det drejer sig om et kritikløst forsvar af ham og en hyldest af hans modstand mod den tyske besættelse. Denne bog forsøger at grave dybere end tidligere litteratur om Munk og tager udgangspunkt i idealistisk og romantisk filosofi, hvor det viser sig, at Munk og fascismen/nazismen var rundet af de samme filosofiske holdninger om nation, den udvalgte ener, antirationalisme etc. Munk ændrede aldrig sine holdninger fra ungdom til død, og hans status som inspirator for modstanden mod den tyske besættelse var mere begrundet i omstændigheder end en ændret holdning/livsanskuelse - eller i diskontinuitet og diskursiv forskydning.

  • - kommunikation og formidling - corporate perspektiv
    af Eva Jørgensen, Jesper Højberg Christensen, Bodil Kragh, mfl.
    143,95 kr.

    Arbejdet med værdier, identitet og image tjener til at profilere virksomheden såvel eksternt som internt i forhold til medarbejderne. Den klassiske opsplitning mellem intern og ekstern profilering - hvor man fx kommunikerer på én måde internt til medarbejderne og på en helt anden måde eksternt til offentligheden - står for fald. Dermed bliver alle medarbejdere og ikke kun informations- eller kommunikationsafdelingen ansvarlige for og "medejere" af virksomhedens kommunikation. Medarbejderne skal kunne kommunikere på vegne af virksomheden, og de skal vide, hvad virksomheden står for. Med alle medarbejderne som kommunikatører er det derfor helt afgørende, at ledelsen sikrer sig, at de forståelser, som virksomheden kan identificere som sine, også er dem, medarbejderne sender ud. At fortælle hvem virksomheden er, og hvilke værdier den har, er derfor en af de vigtigste interne og eksterne opgaver, ledelsen i en virksomhed har i dag. Denne bog sætter fokus på såvel kultur og identitet som sprog og formidling i arbejdet med at implementere identiteter og værdier. Bogen indeholder 14 artikler skrevet af såvel teoretikere som praktikere og dokumenterer konferencen Kommunikation og formidling - et Corporate perspektiv afholdt i maj 2002.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.