Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
I GURUBOGEN har 100 af verdens førende iværksættere og ledere ordet. De skriver jordnært og uhøjtideligt om innovation, iværksætteri og autentisk ledelse.Du kan bl.a. blive klogere på, hvorfor idéer slet ikke er så vigtige, som vi går og tror, og hvorfor vi skal droppe snakken om at være forandringsparate og i stedet blive forandringsskabende. Derudover er der konkrete råd til organisationer i alle faser af deres udvikling, en palet af måder at sikre innovation og innovationskulturen på samt kvalificerede forslag til, hvordan du arbejder med din autenticitet.Glæd dig til at blive inspireret af 100 artikler skrevet af Airbnb-stifter Brian Chesky, Årets Leder i 2014 lakridsmageren Johan Bülow, Nobelprismodtager Daniel Kahneman, kvinden bag Endomondo Mette Lykke, restaurant Nomas direktør Peter Kreiner, ledelsesguruerne Otto Scharmer og Robin Sharma og mange, mange flere.GURUBOGEN rummer ikke sandheden, én klar pointe eller rød tråd. I stedet er håbet, at du finder glæde og inspiration ved at lytte til bogens artikler og finde de tanker og idéer, som giver mening for lige netop dig. Så uanset om du er en enmandsvirksomhed, vækstiværksætter, udviklingskonsulent, leder eller blot interesserer dig for bogens temaer, så er du inviteret med til at innovere, skabe vækst og ændre verden.
Jonathan Løw (f. 1978) er en succesfuld serie-iværksætter, innovationsekspert og foredragsholder. Han har startet fire virksomheder, heriblandt den prisbelønnede engodsag.dk, der bl.a. modtog e-handelsprisen og Computerworld’s Edison Award. Han er tidligere kåret som en af Danmarks 100 mest lovende ledere af Berlingske Nyhedsmagasin og har været nomineret som Årets Iværksætter. Desuden har han været online marketingchef for Bog & Idé samt rådgiver og investor i Accelerace, der er Nordens største investeringsfond for startups. Han står bag de to bøger om iværksætteri: Listen Louder (2014) og GURUBOGEN (2016). Se mere på www.jonathanloew.dk.Er du træt af ordet disruption? Så kald det i stedet for jordbærtærte, sommerferie eller noget andet, du virkelig holder af. Lad os droppe slagsmålet om det konkrete ord og i stedet lytte højere til potentialet i den udvikling og verden, vi er en del af.Denne lille bog er en konkret og jordnær guide til disruption. Bogen stiller skarpt på, hvad begrebet egentlig vil sige, og den kommer ind på de teknologier, vi kan få glæde af i fremtiden. Derudover kommer Disruptionbogen med bud på, hvordan man gør disruption simpelt i sin organisation samt hvilke forskellige måder, der findes i forhold til at disrupte og innovere virksomheder og forretningsmodeller på.Disruptionbogen er oplagt læsning for ledere, forretningsudviklere, HR-medarbejdere samt for iværksættere og alle andre, der arbejder med fornyelse og forandring.
Manden bag Listen Louder er den succesfulde iværksætter og innovationsekspert Jonathan Løw. Jonathan har startet fire virksomheder, bl.a. den prisbelønnede engodsag.dk, og er kåret blandt Danmarks 100 mest lovende ledere af Berlingske Nyhedsmagasin. Derudover er han modtager af e-handelsprisen, Computerworld’s Edison Award og nomineret som Årets Idealist i 2013. Jonathan har en baggrund som marketingchef hos Bog&Idé og KaosPiloterne og lever i dag af foredrag og rådgivning af små og store virksomheder og kommunale organisationer.Listen Louder samler den nyeste og vigtigste viden om succesfuld innovation og iværksætteri. Bogen er en lille rap sag på 92 sider, der hverken tager sig selv eller emnet for alvorligt. Derimod er den fyldt med konkrete værktøjer og indsigter i, hvordan du, uanset om du er iværksætter eller innovationschef, kan lykkes med dine mål og drømme.Filosofien bag Listen Louder er på et mere abstrakt plan at leve sit liv opmærksomt, nysgerrigt og autentisk. Derudover er Listen Louder en meget konkret og handlingsorienteret tilgang til innovation, iværksætteri og autentisk kommunikation.Baseret på få og nøje udvalgte værktøjer sikrer Listen Louder, at:• individet bliver mere innovativt, entreprenant og autentisk i sit daglige arbejde• teams gøres i stand til at etablere ægte innovationskulturer• organisationer forbedrer deres evne til at lytte højere til omverden"En ung iværksætterguru." – Børsen
I GURUBOGEN har 100 af verdens førende iværksættere og ledere ordet. De skriver jordnært og uhøjtideligt om innovation, iværksætteri og autentisk ledelse.Du kan bl.a. blive klogere på, hvorfor idéer slet ikke er så vigtige, som vi går og tror, og hvorfor vi skal droppe snakken om at være forandringsparate og i stedet blive forandringsskabende. Derudover er der konkrete råd til organisationer i alle faser af deres udvikling, en pallette af måder at sikre innovation og innovationskulturen på samt kvalificerede forslag til, hvordan du arbejder med din autenticitet som leder og menneske.Glæd dig til at blive inspireret igennem 100 artikler skrevet af Airbnb-stifter Brian Chesky, Årets Leder i 2014 lakrids-mageren Johan Bülow, Nobelprismodtager Daniel Kahneman, kvinden bag Endomondo Mette Lykke, restaurant Nomas direktør Peter Kreiner, ledelsesguruerne Otto Scharmer og Robin Sharma og mange, mange flere.GURUBOGEN er redigeret og sat sammen af serie-iværksætter, foredragsholder og innovationsrådgiver Jonathan Løw. Bogens bidragsydere er hans samarbejdspartnere, bekendte og mennesker, der har inspireret ham. Nogle med simple praktiske råd og andre med deres evne til at vende op og ned på fasttømrede forestillinger.GURUBOGEN rummer ikke sandheden, én klar pointe eller rød tråd. I stedet er håbet, at du finder glæde og inspiration ved at bladre rundt i bogens artikler og finder de tanker og idéer, som giver mening for lige netop dig. Så uanset om du er enmandsvirksomhed, vækstiværksætter, udviklingskonsulent, leder eller blot interesserer dig for bogens temaer, så er du inviteret med til at lege, skabe vækst og ændre verden.
THE BOOK IS AVAILABLE IN ENGLISH ONLY. Secret no more! is an inspiring collection of articles written by 45 successful entrepreneurs, leaders and innovators from across the globe. Young tech gurus, experienced top-level CEOs, leadership experts and social entrepreneurs come together to share their secrets about creating and scaling a startup, innovating within existing companies and leading with authenticity and passion. When 45 global entrepreneurs, leaders and innovators share their most important secrets and insights it can nothing but inspire to dare believe more, to dare act more and to dare fail more. These 45 entrepreneurs, leaders and innovators have truly failed a lot and they dare sharing their failures in the book. Some people might argue that once exposed, a secret loses all its power. The philosophy of this book is the opposite. We believe that if you have knowledge, let others light their candles in it.Contributing entrepreneurs are: Mogens Thomsen: To a more entrepreneurial world / Chris Guillebeau: Checklist for entrepreneurs / Dan Norris: My first business idea / Christina Hembo: Entrepreneurship is first and foremost hard work / Herle Jarlgaard Hansen: From an insecure quiet mousy to power entrepreneur / Susanne Hessellund: Where there’s a will, there’s a way / Joe Pulizzi: A wake up call for me / Jørgen Mads Clausen: Entrepreneurship, from cradle to grave / Torben Frigaard: Forever entrepreneur / Jeff Cornwall: The rules of bootstrapping a new business / Lisa Bønsdorff Dalsgaard: See the opportunities in the distractions / David Heinemeier Hansson: The stoic way / Chip Conley: From entrepreneur to CEO / Mads Langer: Leaning forward in life / Thor Thorøe: Only dead fish go with the flow / Tania Ellis: Do good and do well: Give while you grow! / Frederik Ottesen: Little sun – from little things big things grow / Selina Juul: Changing the world with entrepreneurship and 30 million views / Jeffrey Hollender: A guide to social entrepreneurship / Michael A. Freeman: Entrepreneurial minds on the edge of failure and success Contributing innovators are: Guy Kawasaki: Simple questions / Derek Sivers: It’s all about the mindset / Tony Ulwick: Customers buy products and services to get a job done / Thit Juul Madsen: Design-driven innovation / Torben Wiese: Appoint yourself head of innovation / David Cohen: A small ask is better / César A. Hidalgo: To shape the economy, think like an author not an owner / Morten Rongaard: The blockchain will completely disrupt your industry. Are you ready? / Nirmalya Kumar: Invisible Innovation / Todd Henry: Being mindful of the rhythm of your life / Christian Bason: Without curiosity, innovation dies / Michael Michalko: Change your thinking patterns / Sara Schøler Lass: Innovation is not a show off, but a passionated and dedicated effort… / Nikolaj Stagis: Your business has the potential to change the world / Jacqueline Novogratz: Values in tension / Henriette Weber: Listening in the right places / Michael E. Gerber: The astonishing spectacle of being stupid Contributing leaders are: Robin Sharma: Authentic leadership / John Mattone: Three basic leadership types / Kevin Kruse: And endless journey, never complete / Bastian Overgaard: Less talk, more value / Lynda Gratton: Eyes wide open / Karina Boldsen: From a "wannabe" man to a true power woman / Peter Kreiner: How you create a global success - and an experience that lasts / Johan Bülow: All fired upVisit the website for the book on www.secrecybook.com The majority of the chapters in Secret no more! have been published previously in Danish in GURUBOGEN. 10 new chapters are included which have never been published in Danish or in English before.
Er du træt af ordet disruption? Så kald det i stedet for jordbærtærte, sommerferie eller noget andet, du virkelig holder af. Lad os droppe slagsmålet om det konkrete ord og i stedet lytte højere til potentialet iden udvikling og verden, vi er en del af. Denne lille bog er en konkret og jordnær guide til disruption. Bogen stiller skarpt på,hvad begrebet egentlig vil sige, og den kommer ind på de teknologier, vi kan få glæde af i fremtiden. Derudover kommer Disruptionbogen med bud på, hvordan man gør disruption simpelt i sin organisation samt hvilke forskellige måder, der findes i forhold til atdisrupte og innovere virksomheder og forretningsmodeller på. Disruptionbogen er oplagt læsning for ledere, forretningsudviklere, HR-medarbejdere samt for iværksættere og alle andre, der arbejder med fornyelse og forandring. Disruptionbogen er skrevet af den danske iværksætter, foredragsholder og tidligereinnovationschef Jonathan Løw. Han er også manden bag de to bestsellere Gurubogen og Listen Louder.
I GURUBOGEN har 100 førende iværksættere og ledere fra det meste af verden ordet. De skriver jordnært og uhøjtideligt om innovation, iværksætteri og autentisk ledelse.Du kan bl. a. blive klogere på, hvorfor idéer slet ikke er så vigtige, som vi går og tror, og hvorfor vi skal droppe snakken om at være forandringsparate og i stedet blive forandringsskabende. Derudover er der konkrete råd til organisationer i alle faser af deres udvikling, en pallette af måder at sikre innovation og innovationskulturen på samt kvalificerede forslag til, hvordan du arbejder med din autenticitet som leder og menneske.Glæd dig til at blive inspireret igennem 100 artikler skrevet af Airbnb-stifter Brian Chesky, Årets Leder i 2014 lakrids-mageren Johan Bülow, Nobelprismodtager Daniel Kahneman, kvinden bag Endomondo Mette Lykke, restaurant Nomas direktør Peter Kreiner, ledelsesguruerne Otto Scharmer og Robin Sharma og mange, mange flere.GURUBOGEN er redigeret og sat sammen af serie-iværksætter, foredragsholder og innovationsrådgiver Jonathan Løw. Bogens bidragsydere er hans samarbejdspartnere, bekendte og mennesker, der har inspireret ham. Nogle med simple praktiske råd og andre med deres evne til at vende op og ned på fasttømrede forestillinger.GURUBOGEN rummer ikke sandheden, én klar pointe eller rød tråd. I stedet er håbet, at du finder glæde og inspiration ved at bladre rundt i bogens artikler og finder de tanker og idéer, som giver mening for lige netop dig.Så uanset om du er enmandsvirksomhed, vækstiværksætter, udviklingskonsulent, leder eller blot interesserer dig for bogens temaer, så er du inviteret med til at lege, skabe vækst og ændre verden.Forord af: Jonathan Løw
Listen Louder er en lille bog om at lytte højere. Det er en bog skrevet til dig, derbrænder for enten innovation, iværksætteri og markedsføring eller måske alle tre ting.Bogen har etableret sig som en business-bestseller med over 15.000 solgte eksemplarer allerede.Listen Louder kan som mindset, metode og værktøj hjælpe dig med at skabe en stærk innovationskultur. Derudover træner du evnen til at kommunikere dine budskaber på en autentisk måde, der skaber lydhørhed og resultater.Endelig er Listen Louder en livsfilosofi, der drejer sig om at møde nuet med øget opmærksomhed og nysgerrighed. For at citere gode gamle Hemmingway:”When people talk, listen completely. Most people never listen."
En lidt længere rejse er en række fortællinger, der fører læseren fra udgangspunktet for hele beretningen i en anonym skolegård i Skagen tilbage i 1978 og over fjorten vidt forskellige Krebs-plader fyldt med historier og finurlige hændelser og frem til tilblivelsen af det seneste skud på stammen er albummet Striber af lys.Undervejs hører man for første gang en lang række af de skæve og skarpe historier, der er en væsentlig del af Poul Krebs´ karriere fortalt af ham selv og en lang række af de musikere og mennesker, der var med på rejsen.Endelig gennemgår bogen kort nogle af de væsentligste sange fra Krebs? mange albums, ligesom Poul Krebs selv giver flere bud på det, der kendetegner en god sang:"Det at skrive sange er at stoppe op og reflektere over livet", som han så rammende har udtalt engang.En lidt længere rejse er fortællinger om Poul Krebs, skrevet af den blot 23-år gamle universitetsstuderende Jonathan Løw (f. 1978). Det har således krævet et omfattende studie af såvel Krebs? karriere som af den danske rockhistorie for at kunne skrive nærværende bog, eftersom Løw dårligt var født, da Poul Krebs debuterede som professionel musiker tilbage i 1978.En lidt længere rejse er ligeledes resultatet af en lang arbejdsproces med utallige interviews med hovedpersonen selv såvel som med musikalske kolleger og venner. Og det er vigtigt at understrege, at bogen på ingen måde er tænkt som et bud på hele sandheden om den populære sangskriver, men i stedet er et forsøg på, i bedste Krebs-stil, at fortælle en god historie.Jonathan Løw har tidligere udgivet lyrik i diverse danske tidsskrifter, men debuterer som forfatter med denne bog. Han arbejder p.t. som internetansvarlig hos boghandlerkæden Bog & idé sideløbende med sit studie på Århus Universitet (Nordisk Sprog- og litteratur).Jyllands-Posten: Uffe Christensen skriver: "Man fornemmer at forfatteren har haft et ganske omfattende materiale at tage vare på, men han forfalalder ikke til alenlange udregninger. Bogen er befriende stramt redigeret og præget af et godt solidt sprog. Så alt i alt er "En lidt længere rejse" en værdig og læseværdig bog om en institution i dansk musik.Ekstra Bladet: Rene Simmel skriver: "...naturligvis er det spændende at høre om de første koncerter, hvor fisker-habitterne truede med tæv på Hirtshals Kro, og om kontroverser med pladeselskaberne."Århus stiftstidende: Henrik Ask: "Egentlig har Jonathan Løw ikke alderen til at skrive en bog om Poul Krebs. Men den 23-årige århusianer slås gerne med udfordringer, og han har for vane at vinde. Sådan er det også med Poul Krebs-bogen, som nu står på boghandlernes reoler."Lolland-Falsters Folketidende: Karl Erik Watz skriver: "Bogen tegner et udemærket, levende og sobert portræt af den succesfulde 46-årige trabadur..."Lektørudtalelse: Marianne Jensen skriver: "Den har et sobert fokus på kunstneren og hans værk og er helt fri for privat posekiggeri..."Holbæk Amts Venstreblad - Ole Brandt: "Bogens styrke og det, der gør den læseværdig for andre end Krebs-fans, er netop skildringen af en sej kamp for ikke bare kommerciel, men også kunstnerisk succes."E-Pressen.dk, Jannie Schjødt Pedersen, d. 11-12-2002: "En lidt længere rejse" er en velvalgt og beskrivende titel til bogen. Starten er absolut læservenlig konstrueret, hvor tingene bliver skåret tydeligt ud i pap. Måske er Jonathan Løw en fortæller, der først skal skrive sig varm, for når han først kommer i gang, er han næsten ikke til at stoppe.Bogen er kræs for kendere.
Hvert år mister 3.000 danske børn deres far eller mor. I en ny bog fortæller 25 kendte og ukendte danskere om det at miste en forælder, og om hvordan man forholder sig til smerten og tabet.Blandt bidragsyderne er forfatteren og præsten Johannes Møllehave, musikeren Alberte Winding, politikeren Elsebeth Gerner Nielsen, forfatteren Rushy Rashid og sangerinden Karen Busck.Næsten fire pct. af alle danske børn oplever at miste deres far eller mor i løbet af barndommen. Det vil sige, at der statistisk set er mindst et barn i hver dansk skoleklasse, som mister en far eller mor i løbet af skoletiden."Kender du et barn som har mistet ?" er en helt ny antologi skrevet af både kendte og ukendte danskere. Bogen skal give forældre, familiemedlemmer, skolelærere og andre, der kommer i kontakt med børn, som har mistet, indblik i de tanker og følelser, børn oplever. Bogen giver også konkrete råd til, hvordan man som voksen kan støtte og hjælpe barnet.Michael Bjørnbak Martensen, freelancejournalist"Bogen favner vidt - med det gennemgående livsbekræftende budskab, at emnet sorg handler om livet: Fortsat at have sjove og finurlige børn, der udvikler sig til unge og voksne med livslyst og handlekraft."Niels Pinholt, bladet Helse"En gribende, nyttig og nødvendig bog, der kan og bør læses af enhver, der enten professionelt eller privat omgås børn."Gitte Ullstad, Folkeskolen"Bogen henvender sig til forældre, pårørende, pædagoger og lærere, som kommer i kontakt med et barn i sorg, og redaktøren har valgt at donere en del af indtægterne ved salget af bogen til Børns Vilkårs sorggruppearbejde.En rigtig god bog, der varmt kan anbefales."
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.