Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Formidlingen af Arvestykker er en central aktivitet i både dansk- og historieundervisning. Hvis undervisningen skal engagere eleverne kræves der andet og mere end blot konservering eller afstøvning af arvestykkerne. Det er disse problemer, der er emnet for bogens fire artikler, som på forskellig vis beskæftiger sig med de historiske fags berettigelse i folkeskole og gymnasium. I artiklen "Den historiske dimension i dansk" analyserer Karin Esmann de problemer, der knytter sig til den historiske læsning i gymnasiets danskundervisning, og Søren Schou følger op med en drøftelse af "Dansk som nationalt dannelsesfag". I "Mellem kulturarv og faghistorie" analyserer Marianne Poulsen forskellige opfattelser af historieundervisningens opgave, og Lotte Rahbek Schou drøfter afslutningsvis spørgsmålet "Om historieundervisningens retfærdiggørelse?" i en skolesammenhæng. Bogen er bind 7 i Roskilde Universitetsforlags serie om Humanistisk Historieformidling.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.