Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
En antologi, der stiller skarpt på kønsblindheden i pædagogikken: i relationerne mellem børn og voksen, i lovgivningen og i folkeskolens undervisningsmateriale. Bogen er udgivet i samarbejde med Foreningen Køn i Pædagogik, og de 15 forfattere kommer rundt om alle områdets aspekter og diskussioner.Ane Kirk, en af bogens redaktører, udtaler:»Uanset hvad man mener om betydning af køn, er det med til at udstikke rammer for både voksne, unge og børn. Alligevel er Danmark det eneste land i Norden, der har en ikke-holdning til køn i dag- og uddannelsesinstitutioner. Danmark er ikke kønsneutralt, men derimod kønsblindt, som en rapport fra Nordisk Ministerråd har fastslået«.Forfatterne diskuterer og analyserer køn i pædagogik og kommer med forslag til, hvordan man kan arbejde videre med et kritisk kønsblik i sin egen pædagogiske praksis, så der kan åbnes nye døre.åbne og lukkede døre er delt i tre: Første og anden del ser på køn i hhv. daginstitutionerne og skolen, hvor tredje del vender blikket udad og ser på de pædagogiske ’trends’ ift. kønsopdeling. Her skeles til udviklingen i Sverige, som på mange fronter er længere fremme end i Danmark.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.