Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Innovation står stadig højt på dagsordenen i den offentlige sektor. Men den nyttige viden, som opdages ét sted, bruges sjældent andre steder. Hvordan kan det være, vi ikke bruger andres viden? Kan vi være det bekendt, og har vi råd til det? Udover at svare på disse spørgsmål, giver teksten anvisninger på, hvordan man i praksis opnår merværdi ved at sprede velfærdsløsninger.
Velfærdssamfundet står over for store udfordringer. Derfor har såvel regeringen som regioner og kommuner med fornyet kraft sat innovation på dagsordenen. I denne bog inviteres læseren med ind i nogle af de innovationsprocesser, der foregår i Danmark.Vi følger udviklingen fra de første famlende skridt, til vi når frem til en offentlig innovation 2.0. Vi ser, hvordan hverdagsinnovation i en organisation kan vokse og vise sig effektiv. Og i den proces spiller især mellemlederen en vigtig rolle. Forfatterne giver også gode råd om, hvordan de offentlige topledelser kan arbejde med innovationsprocesser, lige som de også sætter fokus på medarbejdernes rolle.Det er svært at komme fra de mange pæne ord om nytænkning til konkrete handlinger på velfærdsområderne – men det kan lykkes!Bogen indgår i serien Gyldendal Public. Bøgerne i serien er til engagerede medarbejdere, ledere og politikere i den offentlige sektor. Alle bøger fra Gyldendal Public tager udgangspunkt i, at den offentlige sektor består af virksomheder som alle andre – drevet under særlige vilkår og med særlige formål.
Kalder man noget for en prøvehandling, kan alting pludselig lade sig gøre. Det handler om at afprøve en fremgangsmåde eller en god idé for at se, om den virker i den aktuelle sammenhæng. Og virker den ikke, så at forkaste den med det samme. Metoden er blevet grebet af medarbejdere og ledere og bruges til såvel små som større eksperimenter mange steder i det offentlige. I de senere år har prøvehandlingerne også fundet vej ind i flere innovationsstrategier og overordnede handleplaner. Alligevel – eller måske derfor – er der flere, der spørger: Hvad er en prøvehandling? Hvordan gør man? Er det noget andet end det, vi allerede gør? Det fortæller denne single om.
Velfærdssamfundet står over for store udfordringer. Derfor har såvel regeringen som regioner og kommuner med fornyet kraft sat innovation på dagsordenen. I denne bog inviteres læseren med ind i nogle af de innovationsprocesser, der foregår i Danmark.Vi følger udviklingen fra de første famlende skridt, til vi når frem til en offentlig innovation 2.0. Vi ser, hvordan hverdagsinnovation i en organisation kan vokse og vise sig effektiv. Og i den proces spiller især mellemlederen en vigtig rolle. Forfatterne giver også gode råd om, hvordan de offentlige topledelser kan arbejde med innovationsprocesser, lige som de også sætter fokus på medarbejdernes rolle.Det er svært at komme fra de mange pæne ord om nytænkning til konkrete handlinger på velfærdsområderne – men det kan lykkes!
Om innovation i den offentlige sektor med eksempler på hvordan offentlige institutioner og afdelinger har arbejdet innovativt.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.