Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Klaus Bruhn Jensen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - 1995-2015
    af Klaus Bruhn Jensen
    63,95 kr.

    Fra begyndelsen af 1990erne skete der dybtgående og langsigtede forandringer af mediernes placering i det danske samfund. Internettet e-mail, web, sociale medier og i stigende grad mobile tjenester blev en fast bestanddel af hverdagen, erhvervslivet og den offentlige forvaltning. Imens fik de gamle medier travlt med at finde deres plads i et digitaliseret og integreret mediemiljø.Konkurrencen mellem public service og kommercielle radio- og tv-stationer blev videreført online, ligesom dagbladene markedsførte sig gennem netudgaver. Også bogen overlevede, til dels via netsalg og som e-bog, mens ugeblade og magasiner kunne tilbyde flere forskellige slags oplevelser på glittet papir og alle slags skærme. Dansk film fejrede særlige triumfer, ikke blot på verdens festivaler, men også i danske biografer og danske hjem på dvd og gennem streaming. Reklamen var nu mindre et politisk stridspunkt end et kulturelt vilkår på tværs af platforme. Alligevel stod spørgsmålet tilbage, hvordan indhold på dansk og om Danmark kunne finansieres og formidles i fremtiden.Igennem hele perioden var internettet det mest konkrete udtryk for den globalisering økonomisk såvel som kulturelt der med fornyet styrke satte dagsordenen for de danske mediers udvikling.Dansk mediehistorie 1-4 Dansk mediehistorie fortæller historien om mediernes udvikling i Danmark og giver den første samlede vurdering af deres betydning for dansk kultur.De fire bind tager udgangspunkt i massemedierne - presse, tidsskrifter, bøger, film, radio, tv, internet - men beskriver også, hvordan massemedierne har spillet sammen med både den dagligdags samtale og de etablerede kunstformer. I medierne mødes det fine med det folkelige og det fremmede med det hjemlige.Bind 1: Mediernes forhistorie og 1840-1880Bind 2: 1880-1920 og 1920-1960Bind 3: 1960-1995Bind 4: 1995-2015

  • - 1880-2015
    af Klaus Bruhn Jensen
    1.034,95 kr.

    Dansk mediehistorie 1-4 fortæller historien om mediernes udvikling i Danmark og giver den første samlede vurdering af deres betydning for dansk kultur.De fire bind tager udgangspunkt i massemedierne - presse, tidsskrifter, bøger, film, radio, tv, computermedier - men beskriver også, hvordan massemedierne har spillet sammen med både den dagligdags samtale og de etablerede kunstformer. I medierne mødes det fremmede med det hjemlige og det fine med det folkelige.

  • af Klaus Bruhn Jensen
    318,95 kr.

  • af Klaus Bruhn Jensen
    318,95 kr.

  • - en introduktion
    af Klaus Bruhn Jensen
    305,95 kr.

    Bemærk: Ny udgaves isbn: 9788759317266

  • af Klaus Bruhn Jensen
    1.587,95 kr.

    Emphasizing the perspective of ordinary users, this book compares the uses of the internet in three centers of the global economy and world politics: China, Europe, and the United States. It examines the internet as the current centerpiece of communication systems.

  • af Klaus Bruhn Jensen
    470,95 kr.

    Emphasizing the perspective of ordinary users, this book compares the uses of the internet in three centers of the global economy and world politics: China, Europe, and the United States. It examines the internet as the current centerpiece of communication systems encompassing interpersonal communication, mass communication, and social networking.The internet is unique as a medium in that it hosts both "old" media and "new" media. As such, it also integrates the prototypes of one-to-one (interpersonal) and one-to-many (broadcast) along with many-to-many (social media) and many-to-one (surveillance) communication. This book considers how all these media and communicative practices are embedded in social structures, cultural traditions, and historical legacies of place. Comparing conditions in China, Europe, and the United States, the chapters provide an overview of the distinctive regulatory regimes framing the internet and its local uses, the place of the internet in everyday life in each setting, and how the internet serves as a resource for political, economic, and cultural actions and interactions.Linking comparative analysis of media and social systems with ethnographic studies of internet usage on the ground, this book will be of particular interest to students and scholars working in global media, intercultural communication, and internet studies.

  • af Anne Jerslev, Stig Hjarvard, Ib Bondebjerg, mfl.
    658,95 kr.

    Klassisk og moderne medieteori er den første samlede danske fremstilling af medieteoriens centrale retninger, skoler og paradigmer. Behovet for en dansksproget grundbog om medieteori er blevet udtalt i takt med medie- og kommunikationsvidenskabens vækst i Danmark siden 1980’erne og interessen for mediernes rolle i tilstødende videnskaber.Medier udgør en central del af den moderne tilværelse og det moderne samfundsliv. Det gælder alt fra politik, kultur og religion til arbejde, fritid og forbrug. Bogen søger at udbrede kendskabet til førende teorier om medier og kommunikation. Desuden viser den, hvordan vores medieteoretiske forståelse har ændret sig i takt med forandringer i det medie- og informationsteknologiske landskab.Bogen tilbyder en historisk oversigt over medieteoriens fremkomst og udvikling. Tidsmæssigt griber bogen tilbage til det 20. århundredes begyndelse, hvor de første medieteoretiske betragtninger blev formuleret. Derpå følger en gennemgang af efterkrigstidens mere systematiske udvikling af medieteorien. Bogen slutter med en række teorier, der sætter forståelsesrammer for de ændringer, som de sidste års medieteknologiske udvikling – og i særdeleshed de digitale medier – afstedkommer for relationerne mellem medier, mennesker og samfund.Bogen er opbygget kronologisk og består af tre dele: ”Klassisk medie- og kommunikationsteori”, ”Nyere medieteori” og ”Forandringer af medier og kommunikation”. De enkelte kapitler præsenterer periodens centrale teorier og afsluttes med en oversigt over nøglebegreber.

  • - The Three Degrees of Network, Mass and Interpersonal Communication
    af Klaus Bruhn Jensen
    458,95 - 1.777,95 kr.

    Makes a distinction between three general types of media - the human body enabling communication in the flesh; the technically reproduced means of mass communication; and, the digital technologies facilitating interaction one-to-one, one-to-many, as well as many-to-many.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.