Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Stadig flere virksomheder betragter corporate communication som en afgørende dimension af deres ledelsespraksis. Men hvor kommer begrebet fra, hvilke aktiviteter rummer det, og hvad indebærer det for de virksomheder, der bekender sig til en sådan kommunikationsmåde? Corporate communication bygger på forestillingen om, at virksomheden kan kommunikere som en samlet enhed - at den kan tale med én stemme. I denne bog spørger forfatterne, hvad en sådan disciplinering gør ved organisationen, dens smidighed og dens forhold til medarbejderne? Med afsæt i en kropsmetaforik analyseres corporate communication både forfra og bagfra. I modsætning til andre bøger om emnet tager denne bog ikke for givet, at der nødvendigvis skal være sammenhæng i alt det, som virksomheden siger og gør. Over for denne konventionelle antagelse viser forfatterne, at kommunikationen altid rummer brudflader - mellem front stage og back stage, mellem forskellige afdelinger, professioner og situationer, og mellem det, der hidtil er blevet sagt, og det, man gerne vil sige fremover. Det er ofte i disse brudflader, at dynamikken opstår.
The field of corporate communications describes the practices organizations use to communicate as coherent corporate "bodies". Drawing on the metaphor of the body and on a variety of theories and disciplines, this title challenges the idealized notion that organizations can and should communicate as unified wholes.
Arbejdet med værdier, identitet og image tjener til at profilere virksomheden såvel eksternt som internt i forhold til medarbejderne. Den klassiske opsplitning mellem intern og ekstern profilering - hvor man fx kommunikerer på én måde internt til medarbejderne og på en helt anden måde eksternt til offentligheden - står for fald. Dermed bliver alle medarbejdere og ikke kun informations- eller kommunikationsafdelingen ansvarlige for og "medejere" af virksomhedens kommunikation. Medarbejderne skal kunne kommunikere på vegne af virksomheden, og de skal vide, hvad virksomheden står for. Med alle medarbejderne som kommunikatører er det derfor helt afgørende, at ledelsen sikrer sig, at de forståelser, som virksomheden kan identificere som sine, også er dem, medarbejderne sender ud. At fortælle hvem virksomheden er, og hvilke værdier den har, er derfor en af de vigtigste interne og eksterne opgaver, ledelsen i en virksomhed har i dag. Denne bog sætter fokus på såvel kultur og identitet som sprog og formidling i arbejdet med at implementere identiteter og værdier. Bogen indeholder 14 artikler skrevet af såvel teoretikere som praktikere og dokumenterer konferencen Kommunikation og formidling - et Corporate perspektiv afholdt i maj 2002.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.