Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Bøger af Lene Tanggaard

Filter
Filter
Genre
  • (7)
  • (12)
  • (39)
  • (1)
Bogtype
  • (41)
  • (22)
  • (1)
Format
  • (23)
  • (14)
  • (11)
  • (9)
  • (4)
  • (1)
  • (1)
Sprog
  • (53)
  • (5)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Serie
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Tag
  • (4)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Vis flere
Sorter efterSorter Populære
  • - En grundbog
    af Birger Steen Nielsen, Hans Hauge, Casper Bruun Jensen, mfl.
    485,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Kvalitative metoder belyser, hvordan mennesker oplever og beretter om verden, hvordan de agerer, og hvordan menneskelige fænomener fremtræder og udvikler sig i komplekse sammenhænge. Metoderne er på forskellig vis egnede til at beskrive, forstå, fortolke og analysere den menneskelige erfarings mange nuancer og kvaliteter. De kvalitative metoder har været i hastig vækst i human- og samfundsvidenskaberne i de seneste ca. 25 år, og forskere har på tværs af faggrænser udviklet et væld af forskellige teknikker, tilgange og perspektiver.I denne 3. udgave er samtlige kapitler reviderede og opdaterede. Bogen inkluderer et nyt kapitel om kvalitative forløbsstudier samt et nyt kapitel om uddannelse i kvalitativ metode. I takt med udbredelsen af kvalitative metoder og undersøgelser er det mere vigtigt end nogensinde at udvikle det kvalitative forskningshåndværk. Denne bog tilbyder et overblik over typiske, kvalitative metoder, og hvordan disse anvendes i dansk og international kontekst.Bogens 30 kapitler giver en indføring i de kvalitative metoders teori, men lægger først og fremmest vægt på konkret at beskrive den håndværksmæssige kunnen, som præger indsigtsgivende kvalitative studier. Bogen er velegnet for både studerende og erfarne kvalitative forskere.Svend Brinkmann er professor ved Aalborg Universitet.Lene Tanggaard er rektor på Designskolen i Kolding og professor ved Aalborg Universitet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Claus Elmholdt, Lene Tanggaard & Hanne Dauer Keller
    259,95 - 295,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne bog udfordrer den dominerende personfokuserede ledelsespsykologi, hvor den enkelte leders kapacitater, evner og personlighedstræk er i fokus. Med afsæt afsæt i det fællesskabs- og netværksorienterede paradigme, mener forfatterne, at ledelse i højere grad forstås og beskrives som et socialt fænomen i organisationer. En social ledelsespsykologi inkluderer også lederen som person, men betoner nødvendigheden af at udnytte samtlige organisationens humane ressourcer og få fællesskaber til at blomstre og gro. Ledelse er altså en situeret og refleksiv praksis, der i vid udstrækning skal læres. Fås i anden udgave, benyt SBN 9788759332788

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - en grundbog
    af Klaus Nielsen & Lene Tanggaard
    286,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    PÆDAGOGISK PSYKOLOGI handler om de psykologiske aspekter ved pædagogiske praksisser. Kort sagt: Hvordan tager man bedst muligt hensyn til psykologiske fænomener som eksempelvis motivation eller læring, når man tilrettelægger en intenderet forandringsproces for andre? Som den første på dansk giver bogen en nærmere afgrænsning og beskrivelse af den pædagogiske psykologi. Denne 2. udgave udmærker sig ved at være opdateret i forhold til nogle af de nyeste og mest aktuelle aspekter af den pædagogiske psykologi med en revideret indledning, et helt nyt kapitel om ADHD i et pædagogisk-psykologisk perspektiv og med referencer til den nyeste debat om læring i skolen. Bogen viser, hvordan denne gren af psykologien har udviklet sig i takt med moderniteten, og hvordan disciplinen bliver afgørende for realiseringen af de vestlige samfunds uddannelsessystemer. Bogen griber fat i udviklingen fra den tidligt moderne periodes laboratorieforsøg med dyr til den senmoderne pædagogiske psykologis studier af menneskers læring i arbejds- og hverdagsliv. Der henvises undervejs til de praktiske implikationer af forskellige teorier om læring, og bogen gennemgår baggrunden for brugen af intelligenstest og konsultation i pædagogisk-psykologisk rådgivning. Bogen er skrevet til såvel professionsuddannelser som til bachelor- og kandidatuddannelser på universitetsniveau, men kan desuden benyttes som overbliksskabende introduktion til pædagogisk psykologi blandt undervisere og udøvende praktikere.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Thomas Illum Hansen, Per Fibæk Laursen, Helle Plauborg, mfl.
    442,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Didaktikhåndbogen er en fuldendt lærebog i didaktik, der omfatter didaktikkens historie, teorier og virkeområder. Bogen er struktureret i to dele:A: "Didaktiske teorier", der udreder didaktiske retninger og traditioner, som de har udfoldet sig i den angelsaksiske verden, den kontinentale verden og i Danmark.B: "Didaktisk belysning af temaer", der gennem en lang række temaer kontekstualiserer didaktiske teorier og kategorier inden for de virkeområder, som didaktikeren typisk møder i sin praksis.Didaktikhåndbogen præsenterer således det vidensgrundlag, som den studerende kan bruge til at skabe og reflektere over sin praksis.Bogen er tænkt som den studerendes arbejdsredskab og følgesvend gennem hele studiet. Den henvender sig til læreruddannelsen og pædagogiske bachelor-, diplom- og kandidatuddannelser.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Elsebeth Jensen, Sofia Esmann, Andy Højholdt, mfl.
    378,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Pædagogik og lærerfaglighed er en grundbog til læreruddannelsens pædagogiske fagområder inden for kompetencefaget lærerens grundfaglighed. Bogen leverer rygsøjlen af læreruddannelsens pædagogiske refleksionsgrundlag, som de studerende skal tilegne sig og have med sig i deres videre studieforløb, der skal gøre dem til kompetente undervisere og opdragere.Pædagogik og lærerfaglighed består af 10 artikler til læreruddannelsens pædagogiske moduler og derudover af 11 tværgående redskabsartikler, der gør den studerende i stand til at analysere og perspektivere pædagogiske udfordringer i klasserummet, lærerværelset og skolepolitikken.Til hver af bogens kapitler er knyttet en video, lavet af lærerstuderende til lærerstuderende, som perspektiverer kapitlerne.   

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Syv traditioner
    af Nanna Mik-Meyer, Søren Kristiansen, Lene Tanggaard, mfl.
    399,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Samfundsvidenskabelig analyse tager afsæt i teori og forskningsmetode og har som formål at drage konklusioner ud af et indsamlet datamateriale. Den analytiske proces afhænger af, hvilket perspektiv og hvilke grundantagelser man gør brug af. Denne bog viser helt konkret, hvordan man analyserer et kvalitativt materiale med afsæt i syv af de mest udbredte analytiske perspektiver:- Symbolsk interaktionisme- Fænomenologi- Hermeneutik- Grounded Theory- Narrativ analyse- Diskursanalyse- ANT-baseret analyseBogens kapitler er skrevet af førende kvalitative forskere, som præsenterer de syv perspektiver og viser, hvilke konkrete empiriske strategier de hver især lægger op til.Redigeret af Margaretha Järvinen, professor på Sociologisk Institut, KU, og Nanna Mik-Meyer, professor ved SFI.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Effektiv talentudvikling og innovation
    af Lene Tanggaard & Tue Juelsbo
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Lær! handler om, hvordan man kan arbejde med talentudvikling, med specialisternes viden, med oplæring og videreuddannelse, med udviklingens af en læringskultur, med innovation og ikke mindst med de læringsfælder, som vi risikerer at snuble i. I dagens samfund er det en forudsætning, at mennesker såvel som organisationer er i stand til at lære. Man taler om den lærende organisation. Men hvad skal der til for at etablere forudsætninger for læring på en arbejdsplads? I Lær! – Effektiv talentudvikling og innovation af Lene Tanggaard og Tue Juelsbo kan du læse om mesterlære, kreativitet og håndværk. Forfatterne argumenterer for, at kreativitet er noget, vi lærer, at vi har alt for stort fokus på potentialer og alt for lidt fokus på håndværk, og at vi synes at have glemt læring som en vigtig strategisk faktor i moderne organisationer. De taler for, at virksomheder og organisationer skal opbygge stærke talentmiljøer.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En grundbog til et fag
    af Michael Hviid Jacobsen, Thorkil Molly-Søholm, Jan Brødslev Olsen, mfl.
    408,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Socialpsykologi – en grundbog til et fag omhandler en række klassiske som nyere socialpsykologiske teorier, temaer og undersøgelser. Bogen fremstiller socialpsykologien som et bredt favnende felt, der rummer en række indbyrdes ganske forskellige måder at beskæftiger sig med forholdet mellem individ og samfund på. Samlende for de forskellige tilgange er det fælles formål at beskrive, forstå og forklare samspillet mellem psykologiske aspekter ved mennesket og den sociale kontekst indenfor hvilken det lever og virker. Bogen præsenterer både sociologisk som psykologisk orienterede bidrag til socialpsykologien, og sammenligningen og vekselvirkningen mellem de to tilgange er en af dens gennemgående ledetråde. Bogen er opdelt i to hoveddele. I første del lægges der vægt på at introducere til socialpsykologiens traditioner, persongalleri og paradigmer. I bogens anden del er der udvalgt en række konkrete temaer, hvor specifikke teorier, begreber og empiriske resultater bliver præsenteret.Socialpsykologi – en grundbog til et fag er redigeret af Michael Hviid Jacobsen, professor i sociologi, Erik Laursen, professor i pædagogisk sociologi og læringsforskning samt Jan Brødslev Olsen, lektor i socialpsykologi, alle ved Aalborg Universitet. Bogens øvrige bidragydere har alle tilknytning til universitetsmiljøer i Danmark og andre nordiske lande og beskæftiger sig teoretisk, empirisk og praktisk med socialpsykologiske temaer. 

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Lene Tanggaard
    147,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    FAQ om kreativitet omhandler de typiske spørgsmål, der ofte rejser sig, når talen falder på kreativitet i skolen. For spørgsmålet om, hvordan undervisere og lærere kan understøtte udviklingen af kreativitet hos studerende og elever, har i de senere år vundet fornyet opmærksomhed. At give unge mennesker muligheder for lære at tænke kritisk, kreativt og selvstændigt kan betragtes som det bedste redskab til at forberede sig på en usikker fremtid.Bogen stiller først og fremmest skarpt på kreativitetens pædagogiske dimensioner, herunder hvordan læringsmiljøer i daginstitutioner, på skoler og i uddannelsesinstitutioner har betydning for kreativitet. Bogen rummer flere forslag til praktiske greb og modeller, men læseren inviteres samtidig til at se de teoretiske perspektiver som redskaber i deres egen ret og med stor betydning for praksis.Bogen er den anden udgivelse i FAQ-serien. Den er holdt i et enkelt og kort format, og det er intentionen, at den både skal kunne fungere som en læseoplevelse i sig selv og som opslagsværk.Lene Tanggaard er cand.psych. og ph.d. og professor ved Institut for Kommunikation, Aalborg Universitet. 

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - På opdagelsesrejse mod ukendte mål
    af Vicki June Sieling, Lene Tanggaard, Martin Spang Olsen, mfl.
    382,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Ambitionen med denne bog er at give næring og inspiration til en tiltrængt diskussion af den æstetiske fagligheds aktuelle vilkår på pædagoguddannelsen og ude i de pædagogiske praksisfelter i bredeste forstand. For hvad er det egentlig, de æstetiske udtryksformer har at tilbyde pædagogikken i dag? Dette højaktuelle spørgsmål er bogens centrale omdrejningspunkt, og hvert kapitel giver et særligt perspektiv på værdien af at revitalisere den æstetiske dimension i det pædagogiske arbejde med børn og unge. Bogen kan fungere som en bred grundbog både til modulerne på pædagoguddannelsens fællesdel og til alle de moduler på dagtilbuds- og fritidsspecialiseringerne, hvor de æstetiske udtryksformer og den praktisk-musiske faglighed spiller, eller potentielt kunne spille, en rolle. Bogen henvender sig desuden til de pædagogiske praksisfelter, hvor den forhåbentlig både kan give inspiration og nye idéer til det daglige arbejde med børn og brugere og vække til kritisk eftertanke og diskussion af nogle af de bredere samfundsmæssige udviklingstendenser og politiske dagsordener, som er med til at forme pædagogikkens mulighedsbetingelser i disse år.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Målstyring og standardisering i arbejdslivet
    af Malene Friis Andersen & Lene Tanggaard
    235,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Den såkaldte 'djøfisering' fejer gennem arbejdslivet, i det private og ikke mindst det offentlige. Vores indsats skal kunne måles og vejes og resultaterne gøres op, for at det tæller. Globalisering og økonomisk krise har gjort det nødvendigt at effektivisere, men bliver vi nødvendigvis mere produktive, når vi tæller alt? Eller bruger vi i stedet ressourcerne forkert, og blander vi æbler og pærer, når vi forsøger at sætte enhver slags arbejde på en formel, der kan tælles - fx i folkeskolen, sundhedsvæsnet og den sociale sektor?

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En metode til undersøgelse af psykologiske fænomener
    af Carsten René Jørgensen, Svend Brinkmann, Klaus Nielsen, mfl.
    270,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Deltagerobservation sætter fokus på en overset kvalitativ metode inden for psykologien. Med deltagerobservation bliver det muligt at lave nuancerede og detaljerige beskrivelser af psykologiske fænomener, eftersom disse fænomener undersøges som en del af den kontekst, de udfolder sig i. Man indsamler data dels gennem deltagelse i aktiviteter, dels gennem observation, idet man som forsker registrerer, hvad andre foretager sig – enten uden at gribe ind eller ved at deltage aktivt som en del af gruppen. Hvert kapitel fokuserer på en central problemstilling ved brugen af deltagerobservation. Bogen omfatter alle metodens væsentligste tematikker, og der tages udgangspunkt i centrale spørgsmål som:   Hvordan tilrettelægger man et projekt, hvor man bruger deltagerobservation som metode? Hvilke styrker og problemer er der i anvendelsen af deltagerobservation? Hvordan analyserer og fortolker man data? Er data fra deltagerobservation valide?  Bogen henvender sig både til forskere og studerende inden for de humanistiske og samfundsvidenskabelige fagområder. Den er målrettet undervisningen på universiteter, professionshøjskoler og andre læreanstalter.  

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Mellem psykometri, konsultation og inklusion
    af Lene Tanggaard & Thomas Szulevicz
    278,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Pædagogisk-psykologisk praksis befinder sig aktuelt i en brydningstid med forskellige typer af krav om øget brugerorientering, praksisnærhed og ensartethed samt konsultativ bistand og inklusionssparring, hvilket har stor indflydelse på psykologers arbejdsmetoder.Bogen udgøres af to dele, hvor den første del beskriver og analyserer det aktuelle grundlag for pædagogisk-psykologisk praksis. I bogens anden del trækkes tråde gennem de udviklinger og bevægelser, der har været på feltet gennem de senere år, og forfatterne viser, hvordan psykologarbejde har været tematiseret som enten psykometrisk orienteret eller konsultationsorienteret. Denne enten/eller-tænkning kan dog overskrides, og forfatterne argumenterer for, at det afgørende kriterium for godt psykologarbejde er at kunne hjælpe andre i konkrete situationer, og at det derfor må være sekundært, hvilke metoder eller tilgange man vælger.Bogen henvender sig primært til psykologistuderende og psykologer og øvrige faggrupper i PPR.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole
    af Klaus Nielsen, Jan Tønnesvang, Annegrethe Ahrenkiel, mfl.
    365,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Den fremtid, vores børn skal leve i, bliver radikalt anderledes end i dag. Globalisering og hurtig samfundsforandring har skabt et stigende ”fremtidspres” på daginstitution og skole. Denne situation stiller nye krav til børns læring, dannelse og udvikling. Skolen er konstant i fokus med spørgsmålet: ”Kan den levere varen?” Kampen om daginstitutionspædagogikken er tilsvarende i fuld gang: ”Skal små børn lære eller lege?” Hvad er op og ned i den polariserede debat?Læring, dannelse og udvikling – kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole forholder sig aktivt sig til denne problematik. I dette konfliktfyldte felt, præget af ideologi og holdninger, har vi fundet det nødvendigt at forankre bogen i forskning. Den er derfor skrevet af aktive forskere, som er særligt kyndige inden for deres specifikke emne.Bogen er et kritisk opgør med den dominerende PISA-tænkning i skolen og den stigende tendens til skoleficering af daginstitutionen. Forfatterne fremlægger en række konstruktive faglige og brugbare svar på spørgsmålet: Hvilken læring, dannelse og udvikling kvalificerer bedst vores børn til fremtiden?Bogen henvender sig pædagog- og lærerstuderende samt studerende på en lang række diplomuddannelser og pædagogisk orienterede fag og moduler på universiteterne. Derudover vil den være inspirerende læsning for alle andre fagpersoner, som er engageret i børns og unges læring og udvikling.Jacob Klitmøller er adjunkt i pædagogisk psykologi, Psykologisk Institut, Aarhus Universitet. Han forsker i brugen af undervisningsteknikker, fænomenologisk læringsteori og betydningen af skolebørns oplevelse af undervisning.Dion Sommer er professor i udviklingspsykologi, Psykologisk Institut, Aarhus Universitet. Han forsker bl.a. i barndomspsykologi, udvikling og pædagogik i vor tid.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Svend Brinkmann, Dorthe Staunæs, Lene Tanggaard, mfl.
    278,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Konflikter er en integreret del af kvalitativ forskning, hvor mødet mellem forsker og omverden kan indebære magtrelationer og endda modstand og modvilje. Men hvor konflikter ofte betragtes som en forhindring, som forskeren må overvinde for at nå til en mere objektiv erkendelse, sætter denne bog fokus på, hvordan konflikter  - f.eks. mellem forskeren og de personer, der undersøges, eller mellem deltagerne i en fokusgruppe - kan give anledning til nye erkendelser, hvor selve konflikten viser noget om det område, der undersøges. Bogen sætter fokus på det produktive ved konflikter og giver et vigtigt reflektionsværktøj og bidrag til kvalitativ metodeudvikling.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Catharina Juul Kristensen, Søren Voxted, Annemette Digmann, mfl.
    274,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Innovation og entreprenørskab er i høj grad modebegreber, men det er også begreber, som bliver mere og mere indarbejdede i den private, offentlige og tredje sektor. Begreberne bruges også anvendelsesorienteret, bl.a. som egentlige styrings- og forandringsteknologier. Bogens forfattere bidrager med kapitler til den teoretiske nytænkning inden for forskningen i innovation og entreprenørskab. Innovationsprocesser, udnyttelse af innovative ideer og entreprenørielle muligheder undersøges på ny, og begreber redefineres. Bogens målgruppe er studerende på mellemlange og lange videregående uddannelser inden for innovation, kreativitet og entreprenørskab.Catharina Juul Kristensen er cand.scient.adm., ph.d. og lektor på Institut for Samfund og Globalisering, RUC. Søren Voxted er cand.merc., ph.d. og lektor på Institut for Ledelse og Virksomhedsstrategi, Syddansk Universitet. 

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Noemi Katznelson, Lene Tanggaard, Christian Helms Jørgensen, mfl.
    316,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvem er de - eleverne i erhvervsuddannelserne? Det kan der naturligvis ikke gives et entydigt svar på, men ud fra dansk forskning på området tegnes der i denne bog et nuanceret billede af eleverne.Der er bl.a. fokus på elevernes forudsætninger, deres motivation og identitetsdannelse, kreative processer og kulturelle forhold. Desuden er der beskrivelse af de unge som den første digitalt indfødte generation og et overblik over, hvad der bliver af dem efter endt uddannelse. Endelig er der en beskrivelse af erhvervsuddannelsernes samlede bidrag til den nationale økonomi. Teksterne giver i en let tilgængelig form et indblik i de unges verden og færden.  

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Svend Brinkmann, Lene Tanggaard & Thomas Aastrup Rømer
    228,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Både pædagogisk forskning og praksis får stor bevågenhed i disse år. Folkeskolens resultater måles og sammenlignes i internationale undersøgelser. Kravene til øget konkurrenceevne i det åbne, globale marked stiger, og uddannelserne skal levere videnskytset. Der sker en centralisering af beslutningsprocesserne i uddannelsessystemet, mens de økonomiske tøjler strammes. Men hvilken rolle kan og skal pædagogikken spille her? Må vi gå på kompromis med uddannelsestraditioner, for at vi i krisetider kan få mere viden til flere elever for færre penge, og er blåstemplede pædagogiske metoder vejen frem? Eller udfolder pædagogikken sig mere kreativt og uregerligt, alt imens den er med til at skabe mindre målbare værdier i vores samfund? ’Uren pædagogik 2’ er en opfølgning på den debat, som udgivelsen ’Uren pædagogik’ igangsatte. I bogen udbygges og nuanceres forståelsen af pædagogikken som ’uren’, det vil sige knyttet til kultur, fag, kontekst og materie. Begrebet uren pædagogik sættes ind i en aktuel sammenhæng, hvor mangeartede parametre er med til at forme de krav, som møder dansk pædagogik i daginstitutioner, folkeskole og videregående uddannelser – og bogens forfattere giver bud på, hvad den urene pædagogik kan bidrage med i dette udfordrende landskab. Med bidrag af: Søren Bengtsen Gert Biesta Svend Brinkmann Jørgen Carlsen Stefan Hermann Peter Kemp Leo Komischke-Konnerup Steen Nepper Larsen Klaus Nielsen Ove Kaj Pedersen Thomas Aastrup Rømer Lene Tanggaard Karsten Tuft

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Svend Brinkmann, Lene Tanggaard & Thomas Aastrup Rømer
    198,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Du bør ikke læse denne ubrugelige bog. Du bliver hverken mere kompetent eller mere læringsparat, tværtimod. Bogen består af forstyrrelser, kritikker, destruktioner og opløsninger samt nogle upraktiske råd og sære opbyggelige bemærkninger, der kan rive pædagogikken løs fra dens aktuelle ensomhed og bringe den i kontakt med dens kulturelle, sociale og politiske virkelighed og baggrund. Når du er færdig, er du efterladt kompetence- og læringsløs. Til gengæld får du måske lyst til at tænke, skabe, handle og kritisere på de steder, hvor du står. Lyder det ikke besværligt? Uren pædagogik 3 er tredje bog i serien om Uren pædagogik, hvor en række forskere og pædagoger drøfter begrebsmæssige, praktiske og videnskabelige problemer ved det eksisterende sprog om pædagogik og uddannelse. Bogen indeholder bidrag af Lene Tanggard, Svend Brinkmann, Thomas Aastrup Rømer, Brian Degn Mårtensson, Jan Jaap Rothuizen, Jacob Klitmøller, Hans Henrik Hjermitslev, Frederik Pio, Kirsten Hyldgaard, Thomas Szulevicz, Alexander von Oettingen, Erik Schmidt og Per Fibæk Laursen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En antologi om erhvervspsykologiens bidrag til innovation
    af Claus Elmholdt, Lene Tanggaard, Thea Mikkelsen, mfl.
    304,95 - 337,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Innovation udgør i dag et vigtigt samfundsmæssigt anliggende for både politikere, virksomhedsledere, medarbejdere og andre, og der diskuteres fra mange forskellige faglige vinkler og interesser. Med denne antologi sættes der fokus på, hvordan erhvervspsykologien bidrager til innovation i offentlige og private virksomheder. Bogens forfattere er psykologer med omfattende erfaring som både forskere eller konsulenter. Tilsammen præsenterer de et bredt udvalg af cases og psykologisk teori. Gennem eksempler fra egen praksis og diskussioner med afsæt i den nyeste viden om innovation viser de, hvordan erhvervspsykologien kan bidrage til at stille de relevante spørgsmål og sørge for fokus og retning i bestræbelserne på at skabe et mere innovativt samfund. De praksisnære cases bringer læseren fra uddannelse, hjemmepleje og sundhedsvæsenover ledelse, arkitekter og folkeskolen til PPR (kommunernes Pædagogisk PsykologiskRådgivning) og rådgivende ingeniører. Redaktørerne er Mads Bendixen, som arbejder som erhvervspsykolog hos ingeniørvirksomheden Alectia samt lektor Niels Christian Mossfeldt Nickelsen fra Aarhus Universitet, DPU. Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for innovation i organisationer og i samfundet generelt.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Svend Brinkmann, Lene Tanggaard & Thomas Aastrup Rømer
    198,95 - 213,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Pædagogikken er blevet alt for ren og pæn. Store dele af den pædagogiske forskning er i disse år optaget af at finde metoder, der kan rejse rundt fra fag til fag og fra skole til skole. Pædagogik reduceres dermed til anvendelse af disse metoder, og den pædagogiske forsknings opgave bliver at blåstemple bestemte metoder med en særlig forskningsmæssig evidens. Metoder bliver kongevejen til sikkerhed, kontrol og mere læring. UREN PÆDAGOGIK gør op med dette syn. Med baggrund i discipliner som pædagogisk filosofi, pædagogisk psykologi og litteraturforskning argumenterer forfatterne for, at pædagogik er besværlig, overraskende og uren, og at den er tæt knyttet til kulturen, faget, konteksten, indholdet, personen og materien. Bogen udgør dermed en kritik af det eksisterende rene syn på pædagogik og pædagogisk forskning – samtidig med at dens forfattere forsøger at pege på andre og mere urene veje for vores forståelse af pædagogik og uddannelse.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Sådan bliver du mere kreativ
    af Lene Tanggaard & Christian Nicholas Stadil
    158,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Alle er kreative! I denne bog viser Lene Tanggaard (professor i kreativitet) og Christian N. Stadil (ejer af bl.a. Hummel), at alle kan blive endnu mere kreative. De har interviewet en række af Danmarks mest kreative mennesker, for at finde ud af, hvordan de gør. Picasso gik i bad, når han skulle få nye ideer. I bogen hører du om Ingolf Gabolds blå elefanter, Kenneth Bagers bad, Bjarke Ingels visioner, René Redzepis lørdagssessioner, Jørgen Leth gåture og Søren Rasteds tvivl. Du får inspiration til at udfordre dig selv og arbejde med din egen kreativitet. Bogen blev flot modtaget: Hør Christian Stadil som ugens gæst i Rejsen på P4 . 30 minutter inde i programmet kan du høre om bl.a. I bad med Picasso. Interview med Christian Stadil i Weekend Weekend på TV2. Interview med Lene Tanggaard i Sig mig lige på P4. Interview med Lene Tanggaardom i Smutvejen på P4. Det starter 20 minutter inde i programmet. Anmeldelse i Holstebro/Struer Dagblad: "Bogens store force er den glæde og den letløbende pen, den er skrevet med. Så man får tankerne om sin egen kreativitet i gang."

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Claus Elmholdt & Lene Tanggaard
    86,95 - 235,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Følelser er ikke længere nogen, vi gemmer væk i privatlivet. De betragtes tværtimod som intelligente værktøjer for den selvbevidste leder. Denne bog henvender sig til dig, der ønsker at vide mere om, hvad den emotionelle vending kan betyde for dagligdagen som leder eller medarbejder i nutidens organisationer. Når det gælder ledelse, så er følelserne nemlig for alvor kommet på mode. Følelserne er kommet ud af skabet, ikke for følelsernes skyld, men fordi følelserne i dag betragtes som en ressource og produktivkraft – et redskab i jagten på trivsel, effektivitet og bedre bundlinje. Ledelse er blevet en følelsesdisciplin, og evnen til at forstå og regulere følelser i sig selv og andre er blevet en eftertragtet ledelseskompetence. Denne bog rummer bud på, hvordan du kan bruge følelser på arbejde og derved øge energien og engagementet. Samtidig leverer bogen kritiske perspektiver, der belyser, hvad der sker, når følelserne på arbejde tager overhånd, eller når medarbejdere og ledere kommer i klemme i kravet om at det personlige engagement.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Lene Tanggaard
    170,95 - 183,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Dette er en lille bog, som nogle – måske mange – har brug for. Vi har glemt, at vi nogle gange skal glemme for bedst at lære. Lyder det kryptisk, så er det det ikke. Det er enkelt og indimellem indlysende. Alligevel har vi efterhånden indrettet vores daginstitutioner, skoler, uddannelser og allehånde former for vejledning, sådan at både børn, unge og undervisere gennem rigid målstyring, overdimensioneret selvmonitorering og refleksion over egne læreprocesser kløjs i at lære og i at undervise. Derfor har vi brug for læringsglemsel, som professor Lene Tanggaard giver en introduktion til her. Den er enkel og ikke svær at at gå til. Læs den og kom i gang med at udvise mere vovemod og anarki i Danmarks centralnervesystem: vores enestående institutioner, skoler og uddannelser, som stadig – på trods af epidemien af ‘målstyret læring’ – er blandt de bedste i verden.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Hvordan du veksler 7 gamle vaner til ny kreativitet
    af Lene Tanggaard
    196,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    VANEBRUD er bogen til dig, der ønsker at få mere kreativitet ind i din hverdag. Den giver dig gode ideer og metoder til, hvordan du kan udfordre dine gamle vaner og veksle dem til kreativ tænkning - både personligt og i dit arbejdsliv.Betragt kreativitet som toppen af et isbjerg, der hviler på et fundament af vaner, rutiner og erfaringer. Når du skal tænke kreativt, handler det derfor ikke altid om at kaste gamle vaner overbord og bare 'tænke ud af boksen'. Der er nemlig masser af kreativt potentiale i dine gamle vaner, for vanerne er kilden til de vanebrud, der kan bringe ny kreativitet op til overfladen.Lene Tanggaard er professor i psykologi og har i mange år forsket i kreativitet og kreative processer. I denne bog tager hun læseren ved hånden og peger med inspiration fra forskningen på syv vaner, vi alle kender til. Med udgangspunkt i dem, fortæller hun om de vanebrud, der har inspireret hende selv til kreativ tænkning.VANEBRUD er en underholdende og lærerig hyldest til kreativiteten i os alle. Men bogen er en mindst lige så stor hyldest til de vaner og rutiner, der skaber fantastiske forudsætninger for, at kreativiteten i det hele taget kan opstå. 

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Steen Visholm, Lene Tanggaard, Camilla Raymond, mfl.
    220,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvad vil det egentlig sige at være en del af en studiegruppe? Denne bog ser nærmere på, hvad man skal være opmærksom på for at kunne være en gruppe, og hvad der skal til for at blive en velfungerende studiegruppe. Igennem fem kapitler sættes der fokus på to centrale temaer i studiegruppearbejdet: Det ene tema er knyttet til ny forskning i kreativitet og handler om, hvordan kreativitet kan berige studiegruppens arbejde. Det andet tema er studiegruppemedlemmernes følelser og særligt, hvordan følelser og konflikt kan forstås i en gruppesammenhæng i både bevidste og ubevidste processer. Derudover viser bogen, hvordan man kommer godt fra start med studiegrupperne ved at give konkrete eksempler på feedback i studiegruppen og på, hvordan ikke kun flow, men også fiasko kan opfattes som noget godt, når bare man er opmærksom på det. Hvert kapitel afsluttes med refleksionsspørgsmål, som gruppen sammen kan diskutere og forholde sig til. Den gode studiegruppe er bogen til studerende og undervisere på professionshøjskoler og universiteter, der ønsker at udvikle, afprøve og fokusere på det, der er centralt på en uddannelse, nemlig at studere og lære sammen med andre. Bogen er redigeret af Lene Tanggaard, ph.d., professor og viceinstitutleder ved Institut for Kommunikation og Psykologi, Aalborg Universitet, og Karsten Mellon, ph.d. og lektor ved Professionshøjskolen Absalon.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Livsnerven i pædagogisk arbejde
    af Lene Tanggaard, Jens-Ole Jensen, Steen Nepper Larsen, mfl.
    270,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I mange år har fokus på bevægelse ligget på den fysiske del og i mindre grad på, at bevægelse også indeholder en sanselig, følelsesmæssig og relationel dimension.Sans for bevægelse undersøger ud fra et fænomenologisk og eksistentielt perspektiv, hvordan bevægelse og pædagogik er tæt sammenvævet. Den inspirerer til, hvordan pædagoger og lærere kan forstå og arbejde med bevægelse og de erfaringer og meningsforståelser, som følger med bevægelse.Bogen behandler en række pædagogiske temaer gennem en nær anknytning til praksis. Forfatterne kommer blandt andet ind på: Leg Empati Lidenskab Bevægelsesglæde Handicap EnergiBogen henvender sig primært til pædagoger, pædagogstuderende og undervisere på pædagoguddannelser, og alle med interesse for bevægelse og pædagogik.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Søren Voxted, Dorthe Pedersen, Steen Visholm, mfl.
    425,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvad vil det sige at være en modig leder? Hvem kan siges at handle modigt i forvaltningen af sine ledelsesopgaver? Hvem har mod i organisationen, og handler det om evnen til turde sige fra eller måske til? Der er ingen tvivl om, at begrebet mod er et fascinerende begreb. Denne antologi søger at komme ideen om mod i ledelse nærmere. Det gøres igennem artikler om, hvad mod er for en størrelse, og hvordan den kan forstås i forhold til ledelse. Ligeledes indeholder antologien artikler, der undersøger mod i bestemte store eller små kontekster så som mod i ledelse hos topledere i den offentlige forvaltning eller hos skolelederen. Mod i ledelse kan både give konkrete bud på, hvordan mod kan udøves i det komplekse ledelsesfelt, men det kan også give anledning til mere abstrakte overvejelser over, hvordan ledelse, medarbejdere, skole og samskabelse kan finde sted på helt nye måder. Bogen henvender sig til ledere i den offentlige og den private sektor, ledere på enten diplomuddannelsen i ledelse, den offentlige lederuddannelse eller på masteruddannelse. Desuden vil bogen kunne anvendes på mellemlange eller lange videregående uddannelser, der beskæftiger sig med ledelse. Bogens bidragydere er Stephen Brookfield, Claus Elmholdt, Kasper Elmholdt, Steen Nepper Larsen, Leon Lerborg, Christian Tang Lystbæk, Klaus Majgaard, Karsten Mellon (red.), Dorthe Pedersen, Poul Poder, Viviane Robinson, Lars Robl, Lene Tanggaard, Steen Visholm, Søren Voxted og Douglas Walton. Bogen er redigeret af Karsten Mellon, ph.d. og lektor ved Professionshøjskolen Absalon. Derudover cand.mag. i pædagogik og master i organisationspsykologi.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Lene Tanggaard
    92,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Forbindelsen til livet og til livsoplysningen blev et særkende for højskolen, der således kom til at stå i modsætning til den eksamenstunge latinskole. Læringen skal drives af lyst, ikke af pensum, karakterer og eksamen. Lene Tanggaard sætter den eksamensfrie skole under lup, og fire fortællinger viser, hvordan buddet realiseres i højskolens praksis. Lene TanggaardFødt 1973. Professor i pædagogisk psykologi ved Institut for Kommunikation og Psykologi på Aalborg Universitet, hvor hun forsker i kreativitet og læring. Modtager af Højskolepædagogisk pris i 2017. Forfatter til bl.a. I bad med Picasso – sådan bliver du mere kreativ, Læringsglemsel, Skolens formål – mellem målstyring og kreativitet og Uren Pædagogik.Højskolens 10 bud. Højskolens 10 bud er en serie på 11 korte bøger, hvoraf dette er bind 2. Hvert bind undersøger ét kendetegn ved højskolen, dets relevans i fortiden og for fremtiden, for Danmark og den omgivende verden, og hvordan det bringes i spil i højskolens praksis i dag.Bogen er tosproget, både dansk og engelsk.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - om at bruge afvisninger som drivkraft
    af Lene Tanggaard
    227,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I Det kreative nej giver professor i kreativitet, Lene Tanggaard, nye svar på, hvordan vi kan bruge afvisning som en kreativ drivkraft.Hun giver indblik i, hvordan vi kan omfavne de fejl og de afvisninger, vi støder på livet igennem, så de giver os positiv energi og bliver værdifulde medspillere i vores kreativitet.Bogens rummer inspirerende eksempler på, hvordan et nej kan katapultere os videre til noget, der får positiv betydning for vores liv.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.