Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Lise Dissing Møller

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Rasmus Fink Lorentzen, Marie Bloch Jespersen, Pernille Hargbøl Madsen, mfl.
    271,95 kr.

    Er du interesseret i teknologiforståelse? I denne bog får du konkrete forslag til, hvordan du kan undervise i teknologiforståelse. Bogen henvender sig til studerende på læreruddannelsen og efter- og videreuddannelse. Bogens formål er at konkretisere, hvordan teknologiforståelse og dansk kan give elever mod på og lyst til at være kritiske brugere og medskabere af en digitaliseret verden. Bogen indeholder en ny fagdidaktisk ramme – laboratoriedidaktik. Derfor er bogen inddelt i fem laboratorier, som alle indeholder konkrete bud på, hvordan man kan inkludere teknologiforståelse i danskundervisningen i folkeskolen.  Kommunikation og sociale medier Tegn og data Chatbotter og pragmatik Tænd for teksterne Spil teksterne

  • af Thorkild Hanghøj, Birgitte Henningsen, Tore Neergaard Kjellow, mfl.
    138,95 kr.

    Spil udgør en væsentlig del af mange børns liv og giver mulighed for at udvikle venskaber, lære sprog samt blive bedre til at kommunikere og samarbejde. Men hvor­dan kan man arbejde med spil i undervisningen? Sæt skolen i spil sætter fokus på brug af computerspil og gamification i dansk og ma­te­ma­tik i fol­ke­sko­len. Bogen bygger på erfaringer fra forskningsprojektet Sæt skolen i spil (2015-2017), der blev finansieret af Egmont Fonden med henblik på at styrke social og faglig inklusion i folkeskolen gennem brug af computerspil og gamification i dansk og matematik.I bogen breder forfatterne projektets erfaringer ud og giver en række bud på didaktiske modeller og begreber samt konkrete undervisningsforløb, som kan give inspiration til un­der­vis­nin­gen. Fokus er især på de to multiplayer computerspil Minecraft og Torchlight II samt brug af analoge gami­fi­ca­ti­on red­skab­er i klas­se­rum­met.Bogen henvender sig primært til lærere og lærerstuderende med særlig fokus på dansk og matematik på mellemtrinnet. Men bogen vil med fordel også kunne læses af andre med interesse for computerspil og gamification i undervisningen, herunder brugen af computerspil til at udvikle samarbejdsevner, og hvordan man gennem gami­fi­ca­ti­on kan styrke faglig og social deltagelse i klasserummet.Find mere info her: www.sætskolenispil.dk

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.