Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Studiehåndbogen er til alle studiestartere - 1.-3. semesterstuderende - på mellemlange og lange videregående uddannelser, og til deres lærere, studievejledere og tutorer.Studiehåndbogen giver gode råd og vejledning til hvordan du bedst kommer ind i studierne, studerer godt og effektivt, og til hvordan du klarer de eventuelle problemer der kan opstå i forhold til studiet og dets arbejdsprocesser.I bogen får du svar på alle dine spørgsmål om læsegrupper, at deltage i undervisningen, informationssøgning, opgaveskrivning, studieteknik, mundtlige oplæg, akademisk argumentation, gruppearbejde, skrive- og læseblokeringer, eksamen, økonomi, karriereplanlægning, studiejob og meget meget mere.Også denne 3. udgave er skrevet af Peter Stray Jørgensen og Lotte Rienecker - og en række undervisere, vejledere og studieadministratorer.
Specialestuderende i hele landet har gennem flere år anvendt Specielt om specialer.4. udgave er udformet som en aktivitetsbog, der hjælper dig til at gøre specialet så godt som muligt, så effektivt og hurtigt som muligt.I hvert kapitel er der en række læse-, undersøge- og skriveaktiviteter, som er specialearbejde i en struktureret form. Før og efter aktiviteterne forklarer vi hvorfor og hvordan. Det du skriver i aktiviteterne, er enten planlægning af eller kladdeudkast til specialetekst. Når du har gennemført en aktivitet, har du faktisk skrevet noget på dit speciale.
Hvad er en god problemformulering? Hvor meget problem skal der være i en problemformulering? Hvem skal problemet være et problem for? Hvordan kommer man fra emne til problemformulering? Hvordan kan en god problemformulering være med til at sikre at opgaven også bliver god?Lotte Rienecker giver en række kommenterede samfundsvidenskabelige eksempler på (især) gode problemformuleringer hentet fra autentiske opgaver på lange og mellemlange videregående uddannelser. Hæftet kan læses af studerende, der skal skrive selvstændige opgaver, BA-projekter og hovedopgaver/specialer, og af deres vejledere. Formålet er at give de studerende idéer til at skrive og til kritisk at kunne læse og vurdere problemformuleringer som grundlag for undersøgende, selvstændige opgaver.
Når forskningen er lavet og den akademiske tekst skrevet, melder der sig ofte et ønske om at få bragt resultaterne videre ud til en bredere kreds. Nogle gange er det ligefrem et krav, at det sker. Bogen opdeler artikler i tre typer:-Videnskabelige artikler som mest henvender sig til fagkolleger med dokumentation for undersøgelsens troværdighed-Faglige artikler som informerer fagets praktikere og udøvere om brug af undersøgelsens resultater- Formidlende artikler som orienterer en bred, interesseret offentlighed om særligt interessante resultater af undersøgelsen.Der er et kapitel for hver artikeltype, som går i dybden med emner som afsæt og skriveidé, opbygning og disposition, argumentation, dokumentation, sprog og virkemidler samt kontakten med tidsskriftsredaktører.Dette er 2. udgave af titlen "Skriv en artikel"
Skriver du opgave, projekt, speciale, artikel, afhandling, rapport på dansk, eller skal du vejlede, undervise, fagfællebedømme eller redigere nogen der gør det - så er her en stor samling akademiske fraser (= formuleringer, vendinger, udtryk) i lister og skemaer.Fraserne kan bruges som de står i bogen, og kombineres og udvikles på utallige måder og de bruges til at formulere hvordan man indleder til og begrunder problem, teori- og metodevalg, analyser, resultater og fortolkninger, diskussioner, designs og vurderinger og hvordan man inddrager og diskuterer litteratur, data, figurer, og endelig fraser til at metakommunikere, samle op, konkludere og perspektivere.Fraser er en slags sproglig lim der binder tekstens elementer sammen, så de ikke står hver for sig, og de udgør en resurse af udtryksmuligheder som man kan bruge til at formidle det faglige indhold.Fraserne i bogen har vi hentet fra nye danske forskningsartikler og rapporter fra en lang række fag på tværs af hovedområder.Få en forklaring på hvor fraser kommer fra, og hvad de bruges til, og få et konkret og brugbart udgangspunkt for at begynde eller færdiggøre skrivningen med en god samling akademiske fraser i skemaer med utallige kombinationsmuligheder.Formulér dig godt med fraser!
Den gode opgave er en fascinerende bog skrevet af Peter Stray Jørgensen. Denne bog, der hører til i genren af akademiske vejledninger, blev udgivet af Samfundslitteratur den 5. april 2022. Bogen er et must for enhver studerende eller akademiker, der ønsker at forbedre deres evne til at skrive opgaver. Jørgensen formår at gøre indholdet både letforståeligt og anvendeligt, og hans ekspertise inden for området skinner igennem på hver side. Udgivet af Samfundslitteratur, er 'Den gode opgave' en uundværlig ressource for enhver, der ønsker at forbedre deres akademiske skrivefærdigheder.
THE GOOD PAPER is a handbook for students in higher education programmes who are writing BA dissertations, master s theses, project reports, research papers or other essays.If you would like to learn more about the fundamentals of paper-writing, then use the guiding principles set forth in THE GOOD PAPER:What are you asking? The paper s research question (formulation of the problem)Why are you asking it? The purpose/aim of the paper - e.g., its useWhere do you find your answer? The empirical basis, material, data, phenomena behind the paperWhat do you use to get the answer? The tools of the paper: Philosophy of science, theory, concepts, methodsHow are you asking the question? The paper s procedure, approachLearn more aboutquality criteriaargumentationstructure and elementsusing theory of knowledgeinformation searches and referencingacademic writingwriting processessupervisionbefore you go to a supervisor or the library. And before you submit your article!THE GOOD PAPER, now in its 2nd edition, has been continuously revised and updated since 1997. It was written by experts on academic writing, study skills, information searches, and philosophy of science. It is filled with examples from good papers and has question sheets with activities to help you on your way toward writing a good paper. All the question sheets and activities may be downloaded from tgp.samfundslitteratur.dk
Studiehåndbogen er til alle studiestartere – 1.-3. semesterstuderende – på mellemlange og lange videregående uddannelser, og til deres lærere, studievejledere og tutorer. Studiehåndbogen giver gode råd og vejledning til hvordan du bedst kommer ind i studierne, studerer godt og effektivt, og til hvordan du klarer de eventuelle problemer der kan opstå i forhold til studiet og dets arbejdsprocesser. I bogen får du svar på alle dine spørgsmål om læsegrupper, at deltage i undervisningen, informationssøgning, opgaveskrivning, studieteknik, mundtlige oplæg, akademisk argumentation, gruppearbejde, skrive- og læseblokeringer, eksamen, økonomi, karriereplanlægning, studiejob og meget meget mere. OBS! Ny udgave udkommer 15.12.2017, benyt SBN 9788759329870
God vejledning er en forsknings- og praksisbaseret ressourcebog, der først og fremmest henvender sig til vejledere af skriftlige opgaver, specialer og projekter på videregående uddannelser, men også til dem der organiserer, koordinerer og leder vejledning.Vi har i bogen fokus på hvad den enkelte vejleder har af konkrete handlemuligheder, og på hvordan vejledning løbende kan udvikles af teams og institutioner. For os er målet med vejledning overordnet at understøtte de studerende som aktive, selvstændige, forberedte aktører i at drive deres egen undersøgelse og opgave fremad. Vi giver i denne bog en række konkrete råd og ideer til hvordan vejledere kan understøtte det i praksis før, under og efter opgave-, projekt- og specialevejledning.Vores bog tilbyder et bredt repertoire af strategier og metoder der samlet kan øge vejlederens fleksibilitet og effektivitet.Bogens temaer er: - Vejlederens udfordringer- Studerendes selvstændighed- Vejlederens stilladsering af processer og produkter- Vejledning på undersøgelse, tekst og sprog, og vejledning på litteratur- Feedback og bedømmelse- Vejledning på proces og produkt- Kollektiv/klynge-, online-, gruppe- og tværprofessionel vejledning- Den gode vejledningssamtale og den svære- Vejledningsrelationer- Udvikling og evaluering af vejledning som individuelle initiativer, og som institutionelle tiltag.
Når forskningen er lavet og den akademiske tekst skrevet, melder der sig ofte et ønske om at få bragt resultaterne videre ud til en bredere kreds. Nogle gange er det ligefrem et krav, at det sker.Bogen opdeler artikler i tre typer:- Videnskabelige artikler som mest henvender sig til fagkolleger med dokumentation for undersøgelsens troværdighed- Faglige artikler som informerer fagets praktikere og udøvere om brug af undersøgelsens resultater- Formidlende artikler som orienterer en bred, interesseret offentlighed om særligt interessante resultater af undersøgelsen.Der er et kapitel for hver artikeltype, som går i dybden med emner som afsæt og skriveidé, opbygning og disposition, argumentation, dokumentation, sprog og virkemidler samt kontakten med tidsskriftsredaktører.
DEN GODE OPGAVE – KORT FORTALT er til dig der skal skrive projekt-, bachelor-, kandidat-, speciale-, diplom- eller masteropgave. Uanset dit fagområde, og om du arbejder alene eller i gruppe, er bogen din genvej til den gode opgave – fra udkast til aflevering.Bogen handler om den tekst du skal skrive: om dens genre og grundlag, dens mulige strukturer og elementer og om de sproglige muligheder. Hvert kapitel slutter med sprogråd og forslag til hvordan tekstens forskellige afsnit kan bygges op.Bogen er inddelt i tre dele:Del 1: Grundlaget for opgaver – gennemgang af genrer og opgavestrukturerDel 2: Strukturens elementer – de enkelte dele af opgaven trin for trinDel 3: På tværs af struktur, tekst og proces – fra indholdsfortegnelse til litteraturliste, brug af kilder, argumentation, sprog og feedbackDEN GODE OPGAVE – KORT FORTALT er en koncentreret og gennemgående opdateret udgave af bestselleren Den gode opgave (6. udg. 2022) som har været en fast følgesvend på danske videregående uddannelser siden 1997.Bogen er skrevet til studerende på videregående uddannelser samt vejledere, studiebibliotekarer og studievejledere.
This is the e-book for:- teachers and supervisors at all levels of higher education- people who work administratively with the planning, implementation, feedback and assessment of teaching- anyone interested in developing their own teaching practice.University Teaching and Learning in Brief introduces the most central, current concepts and methods within university teaching and learning. It defines concepts and explains methods and how they may be used within the Danish university teaching and exam regulations. You can find inspiration in the book for writing course descriptions, and for organising and developing teaching and supervision. The book is also helpful when developing curriculums and working with quality assurance and teaching skills.The e-book covers concepts and methods such as:- Alignment: What does it mean, and how can it be used as a tool for designing courses?- Scaffolding: What may be scaffolded, and how?- Cluster supervision: What is it, and how is it connected to peer feedback?- Study intensity: How can you work with it at a programme level, and can it even be measured?- Collegial supervision: What are the benefits, and how to organise it?The authors of University Teaching and Learning in Brief. Concepts and Methods are both acknowledged lecturers within their field of work.The e-book is also available in Danish: Universitetspædagogik i oversigt. Begreber og metoder (2023).
Universitetspædagogik i oversigt. Begreber og metoder indfører kort i de mest centrale, aktuelle metoder og begreber inden for universitetsundervisning – hvad begreberne betyder, og hvad de bruges til i praksis.Brug bogen til at skrive kursusbeskrivelser, tilrettelægge og udvikle undervisning og vejledning, til at deltage i og lede studieordnings- og kvalitetssikringsarbejdet samt til at udvikle dine og dine kollegers og medarbejderes undervisningskompetencer.Universitetspædagogik i oversigt behandler bl.a. begreber og metoder som:- Alignment. Hvad betyder det, og hvordan kan man bruge det som redskab til undervisningsplanlægning?- Stilladsering. Hvad kan stilladseres og hvordan?- Klyngevejledning. Hvad er det – og hænger det sammen med peer feedback?- Studieintensitet. Hvordan kan man arbejde med det på studieordningsniveau, og kan det overhovedet måles- Kollegial supervision. Hvad kan man få ud af det, og hvordan kan det foregå?Bogen er til dig, der - underviser og vejleder på universitetet og andre videregående uddannelser- arbejder administrativt med undervisningens planlægning, gennemførelse, feedback og bedømmelse- udvikler din og andres undervisning.
Er du sygeplejerskestuderende, eller er du på vej til studiet?I denne håndbog samler vi alt, hvad du har brug for at vide om sygeplejerskestudiet:Hvordan foregår undervisningen og vejledningen på campus og i praktikken, og hvordan deltager du?Hvad forventer studiet af dig, og hvad kan du forvente af studiet?Hvordan forbereder du dig bedst muligt til undervisning, gruppearbejde, oplæg, fremlæggelser, feedback og eksamener?Hvad kan du lære, når du er i praktik? Og hvordan forbereder du dig på det?Hvordan lærer du stoffet, så det sidder fast?Hvordan er det med økonomi, evt. sygdom under studiet, og hvordan kan du tackle forhindringer som ordblindhed og psykiske udfordringer i forhold til at studere på fuld kraft?Hvilke andre jobmuligheder åbner sygeplejerskestudiet for dig?Studiehåndbogen er en opslagsbog, der gør det let og overskueligt at få overblik over de bedste råd til et godt studie.
Den gode opgave på stx er til dig, der går i 1.-3.g på stx og skal til at arbejde med et flerfagligt forløb eller en større skriftlig opgave. Bogens centrale pointe er, at man i disse flerfaglige undersøgelser bør gå videnskabeligt til værks. Og det er noget, du skal træne i arbejdet med dine egne undersøgelser og opgaver. Her vil du med hjælp fra denne bog bl.a. kunne få svar på følgende centrale spørgsmål:Hvordan laver man en god videnskabelig undersøgelse?Hvordan dokumenterer og formidler man en flerfaglig undersøgelse i en større skriftlig opgave, og hvordan formidler man den mundtligt?Hvordan og med hvilket formål kan man i en flerfaglig undersøgelse gøre sig metodiske og basale videnskabsteoretiske overvejelser?Hvordan kan man arbejde med at opstille innovative løsningsforslag?Som hjælp til at få videnskabsteori og metode ind i dine flerfaglige undersøgelser, vil du i bogen blive præsenteret for Lotte Rienecker og Peter Stray Jørgensens pentagonmodel for den gode videnskabelige undersøgelse og opgave. Du vil herudover møde en masse aktiviteter og eksempler, der også kan hjælpe dig med at anvende det, du læser om, i dine egne flerfaglige undersøgelser og opgaver.Alle bogens afsnit er farvekodede, så du let kan gennemskue, om afsnittet understøtter basale, centrale eller mere avancerede undersøgelses- og skrivekompetencer. Du vil derfor kunne bruge bogen, uanset om du går i 1., 2. eller 3.g, og uanset hvordan dine faglige forudsætninger og ambitioner er.
Skal du: • modtage • give • facilitere peer feedback på et produkt eller en proces, som er undervejs og ufærdigt eller klar til at aflevere - enten mundtligt eller skriftligt, digitalt eller analogt, formelt eller mere uformelt?Er du:• studerende • underviser og vejlederpå en professionshøjskole? Så finder du i denne bog:• spilleregler for konstruktiv feedback • feedback-kriterier • underviseres gode råd til studerende • huskelister til før, under og efter peer feedback • bud på, hvordan du kan lære med og af peer feedback • masser af peer feedback-aktiviteter, som man kan afprøve og udvikle videre på.Andre studerende og undervisere må gerne læse med!
God vejledning er en forsknings- og praksisbaseret ressourcebog der først og fremmest henvender sig til vejledere af skriftlige opgaver, specialer og projekter på videregående uddannelser, men også til dem der organiserer, koordinerer og leder vejledning.Vi har i bogen fokus på hvad den enkelte vejleder har af konkrete handlemuligheder, og på hvordan vejledning løbende kan udvikles af teams og institutioner.For os er målet med vejledning overordnet at understøtte de studerende som aktive, selvstændige, forberedte aktører i at drive deres egen undersøgelse og opgave fremad. Vi giver i denne bog en række konkrete råd og ideer til hvordan vejledere kan understøtte det i praksis før, under og efter opgave-, projekt- og specialevejledning.Vores bog tilbyder et bredt repertoire af strategier og metoder der samlet kan øge vejlederens fleksibilitet og effektivitet.Bogens temaer er: - Vejlederens udfordringer - Studerendes selvstændighed - Vejlederens stilladsering af processer og produkter - Vejledning på undersøgelse, tekst og sprog, og vejledning på litteratur - Feedback og bedømmelse - Vejledning på proces og produkt - Kollektiv/klynge-, online-, gruppe- og tværprofessionel vejledning - Den gode vejledningssamtale og den svære - Vejledningsrelationer - Udvikling og evaluering af vejledning som individuelle initiativer, og som institutionelle tiltag.
Skal du i gang med at skrive en lærebog til en professionsbachelor- eller universitetsuddannelse? Eller skal du være redaktør på/bidragyder til en lærebog med flere forfattere? Så kan du hente hjælp i denne bog. En lærebog kræver nemlig mere end et godt fagligt indhold. Det faglige indhold som skal læres, skal formidles på en læringsfremmende måde til de relevante læseres brug og læring. Og der skal være et marked. Med andre ord bør en lærebog være fagligt, pædagogisk-formidlingsmæssigt og forretningsmæssigt gennemtænkt. Skriv lærebøger viser, hvordan du som forfatter kan planlægge og tilrettelægge, strukturere, redigere og samarbejde med et forlag. Den fortæller ikke hvad du skal gøre, men peger på forskellige muligheder og konkrete redskaber som kan gavne både produktet og processen for dig som forfatter – og dem der skal lære noget af din lærebog. Bogen er skrevet på baggrund af forfatternes egne erfaringer med at skrive lærebøger og hvad andre kloge folk og forskere har skrevet om læring og lærebøger.
Et nyt kapitel i formidlingen af dansk universitetspædagogik. Bogen handler om udvikling af undervisning på universiteterne og om større, mere krævende undervisningsmæssige initiativer, forløb og eksperimenter med de studerendes læring for øje. Bogen er fuld af engagerede undervisere og vejlederes konkrete eksempler på universitetspædagogik og undervisningsudvikling der virker. Temaerne er: Innovation- og entrepreneurskab Tværfaglighed Samarbejde med eksterne partnere Studerendes aktionsforskning Internationalisering Studiearbejde mellem timerne Talentudvikling Ph.d.-vejledning Quiz og digitale opgaver Coursera-kursus Flipped classroom Pædagogisk studiereform Kursusudvikling Eksamensudvikling "Scholarship of teaching and learning" Bogen er tænkt som en inspiration til både de enkelte undervisere og til uddannelsesplanlæggere og studieledere på alle videregående uddannelser.
Universitetspædagogiske praksisser handler om udvikling af undervisning på universiteterne og om større, mere krævende undervisningsmæssige initiativer, forløb og eksperimenter med de studerendes læring for øje. Bogen er fuld af engagerede undervisere og vejlederes konkrete eksempler på universitetspædagogik og undervisningsudvikling der virker. Temaerne er: Innovation- og entrepreneurskab Tværfaglighed Samarbejde med eksterne partnere Studerendes aktionsforskning Internationalisering Studiearbejde mellem timerne Talentudvikling Ph.d.-vejledning Quiz og digitale opgaver Coursera-kursus Flipped classroom Pædagogisk studiereform Kursusudvikling Eksamensudvikling "Scholarship of teaching and learning" Bogen er tænkt som en inspiration til både de enkelte undervisere og til uddannelsesplanlæggere og studieledere på alle videregående uddannelser.
God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning
God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning
God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning
God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning
God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning
University Teaching and Learning is based on the notion that good teaching is focused on student learning. Therefore, the central topic of this book is learning activities, both in and between teaching sessions.The book includes experience- and research-based suggestions for how to plan, conduct, evaluate and develop teaching within the framework provided by the university and research, whether this be traditional lectures and supervision tasks; case- and project work, or e-learning. The book furthermore equips the individual teacher with tools to reflect the theoretical foundation of his or her teaching.University Teaching and Learning is written with university teacher training and other introductions to university teaching and learning in mind. In addition to new lecturers, the book is also aimed at the seasoned lecturer looking for inspiration for his or her own, the team s or department s teaching.University Teaching and Learning is co-authored by a number of lecturers, developers and researchers affiliated with the Danish Network for Educational Development in Higher Education.University Teaching and Learning is available in a Danish translation: http://samfundslitteratur.dk/bog/universitetspædagogik
University Teaching and Learning is based on the notion that good teaching is focused on student learning. Therefore, the central topic of this book is learning activities, both in and between teaching sessions.The book includes experience- and research-based suggestions for how to plan, conduct, evaluate and develop teaching within the framework provided by the university and research, whether this be traditional lectures and supervision tasks; case- and project work, or e-learning. The book furthermore equips the individual teacher with tools to reflect the theoretical foundation of his or her teaching.University Teaching and Learning is written with university teacher training and other introductions to university teaching and learning in mind. In addition to new lecturers, the book is also aimed at the seasoned lecturer looking for inspiration for his or her own, the team s or department s teaching.University Teaching and Learning is co-authored by a number of lecturers, developers and researchers affiliated with the Danish Network for Educational Development in Higher Education.University Teaching and Learning is available in a Danish translation: http://samfundslitteratur.dk/bog/universitetspædagogik
University Teaching and Learning is based on the notion that good teaching is focused on student learning. Therefore, the central topic of this book is learning activities, both in and between teaching sessions.The book includes experience- and research-based suggestions for how to plan, conduct, evaluate and develop teaching within the framework provided by the university and research, whether this be traditional lectures and supervision tasks; case- and project work, or e-learning. The book furthermore equips the individual teacher with tools to reflect the theoretical foundation of his or her teaching.University Teaching and Learning is written with university teacher training and other introductions to university teaching and learning in mind. In addition to new lecturers, the book is also aimed at the seasoned lecturer looking for inspiration for his or her own, the team s or department s teaching.University Teaching and Learning is co-authored by a number of lecturers, developers and researchers affiliated with the Danish Network for Educational Development in Higher Education.University Teaching and Learning is available in a Danish translation: http://samfundslitteratur.dk/bog/universitetspædagogik
University Teaching and Learning is based on the notion that good teaching is focused on student learning. Therefore, the central topic of this book is learning activities, both in and between teaching sessions.The book includes experience- and research-based suggestions for how to plan, conduct, evaluate and develop teaching within the framework provided by the university and research, whether this be traditional lectures and supervision tasks; case- and project work, or e-learning. The book furthermore equips the individual teacher with tools to reflect the theoretical foundation of his or her teaching.University Teaching and Learning is written with university teacher training and other introductions to university teaching and learning in mind. In addition to new lecturers, the book is also aimed at the seasoned lecturer looking for inspiration for his or her own, the team s or department s teaching.University Teaching and Learning is co-authored by a number of lecturers, developers and researchers affiliated with the Danish Network for Educational Development in Higher Education.University Teaching and Learning is available in a Danish translation: http://samfundslitteratur.dk/bog/universitetspædagogik
University Teaching and Learning is based on the notion that good teaching is focused on student learning. Therefore, the central topic of this book is learning activities, both in and between teaching sessions.The book includes experience- and research-based suggestions for how to plan, conduct, evaluate and develop teaching within the framework provided by the university and research, whether this be traditional lectures and supervision tasks; case- and project work, or e-learning. The book furthermore equips the individual teacher with tools to reflect the theoretical foundation of his or her teaching.University Teaching and Learning is written with university teacher training and other introductions to university teaching and learning in mind. In addition to new lecturers, the book is also aimed at the seasoned lecturer looking for inspiration for his or her own, the team s or department s teaching.University Teaching and Learning is co-authored by a number of lecturers, developers and researchers affiliated with the Danish Network for Educational Development in Higher Education.University Teaching and Learning is available in a Danish translation: http://samfundslitteratur.dk/bog/universitetspædagogik
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.