Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Stress hos medarbejdere er en udfordring, ledere i dag er nødt til at forholde sig til. Stress er omkostningstungt både personligt og økonomisk, for stresssymptomer kan føre til nedsat performance og langvarigt sygefravær. Kvalificeret og målrettet ledelse er afgørende for at skabe trivsel og nedbringe sygefravær blandt medarbejderne – og herigennem styrke de gode resultater. Denne bog er til ledere, som ønsker effektiv hjælp til at forebygge og håndtere stress samt få stresssygemeldte medarbejdere tilbage til arbejdet. Bogen er fyldt med redskaber og konkret viden om arbejdsrelateret stress samt klare anvisninger til, hvad lederen kan gøre i de forskellige faser fra trivsel til stress, som medarbejderne kan befinde sig i. I bogen vil vi også sætte fokus på stress hos lederen selv. Lederen skal være i balance og fastholde det nødvendige overblik for at kunne hjælpe sine medarbejdere ud af stress og tilbage til de gode resultater. Med bogen i hånden er lederen klædt på til at gribe det vigtige ledelsesansvar og arbejde med at forebygge og håndtere stress blandt medarbejderne og hos lederen selv. Bogen henvender sig til ledere på alle niveauer. Også konsulenter, HR og undervisere kan finde stor inspiration i bogen.
Hvad er stress? Hvad sker der i kroppen? Hvad kan man gøre? Hvordan behandler man stress? Hvordan skal man forholde sig til stress på jobbet og i familien? Bogen henvender sig til dig, der er stresset og gerne vil have mere at vide om emnet, hvad du selv kan gøre, og hvor du kan få hjælp. I bogen finder du kort og klar viden om stress, hvorfor man bliver stresset, hvornår man bliver syg pga. stress, hvad du kan gøre ved det, og hvordan du lytter til kroppen og får god søvn, kost og motion. Kort & godt om STRESS indeholder viden og råd om sygemelding, tilbagevenden til arbejdet, diagnose, behandling og livet efter stress. Der er gode råd og information til pårørende og en FAQ, der giver svar på de mest almindelige spørgsmål fra mennesker med stress. Bogen er også relevant for pårørende, ledere, behandlere m.fl. Denne 2. udgave er opdateret og revideret med den sidste nye viden og forskning – og indeholder et nyt kapitel om at komme godt tilbage på arbejdet af stressforsker Malene Friis Andersen.
Den såkaldte 'djøfisering' fejer gennem arbejdslivet, i det private og ikke mindst det offentlige. Vores indsats skal kunne måles og vejes og resultaterne gøres op, for at det tæller. Globalisering og økonomisk krise har gjort det nødvendigt at effektivisere, men bliver vi nødvendigvis mere produktive, når vi tæller alt? Eller bruger vi i stedet ressourcerne forkert, og blander vi æbler og pærer, når vi forsøger at sætte enhver slags arbejde på en formel, der kan tælles - fx i folkeskolen, sundhedsvæsnet og den sociale sektor?
Tænk, hvis vi skabte arbejdspladser med rum til at være mennesker. Til at trække vejret, frem for at hive efter det. Hvor mening var noget, der var, frem for noget, vi fandt på. Hvor vi turde løsne grebet. Det kunne være så godt...DET KUNNE VÆRE SÅ GODT er et opråb på vegne af alle de medarbejdere og ledere, der hver dag oplever, at indflydelsen og meningen i arbejdet forsvinder. Forskningen taler ellers sit tydelige sprog:Når vi har indflydelse, trives vi bedre, vi løser opgaverne bedre, vi oplever at høre til, og vi får en positiv selvforståelse. What’s not to like?Virkeligheden er bare en anden ude på arbejdspladserne: Indflydelsen og mennesket bliver udhulet stykke for stykke og erstattes af målstyring, standardisering, frygt og kontrol. Det nedslående resultat er stress, resignation og rekordstor personaleomsætning. Mange steder kæmper de ansatte en brav kamp for at generobre noget af den tabte indflydelse. Men hvor længe orker de at blive ved? Hvor længe orker du?Den gode nyhed er, at det ikke behøver at være sådan. Og måske er det mere ligetil, end vi tror, at skabe de nødvendige forandringer, før det er for sent.DET KUNNE VÆRE SÅ GODT er en seriøs, humoristisk, håbefuld og nytænkende bog om et arbejdsliv, der er kørt af sporet. Den indeholder øvelser til refleksion, samtale og handlinger – til ledere, medarbejdere, HR-ansatte, tillidsrepræsentanter og til alle dem, der ønsker nybrud frem for nedbrud i arbejdslivet.
Mange i den danske befolkning føler sig stressede, og vi hører meget om, at stress koster samfundet og virksomheder dyrt. Det forekommer derfor paradoksalt, at stress ikke er en officiel diagnose. Er stress en folkesygdom, der rammer selv de mest velfungerende medarbejdere, eller er stress bare et andet ord for travlhed og brok? Er vi blevet til en nation af pylrede og krævende medarbejdere, som vil det hele både på hjemme- og arbejdsfronten? Eller dækker stress over en reel psykisk og fysisk lidelse, som opstår på grund af urimelige arbejdsbetingelser?Bogen her giver nye bud på, hvad stress handler om. Den formidler både den nyeste viden om fænomenet og rummer løsningsorienterede bud fra nogle af landets mest erfarne praktikere, som arbejder for at afhjælpe stress.
Work related stress is a growing and costly problem in most organisations in developed countries, both in terms of financial and human costs. If you are an executive or a manager on any organisational level, you will have a significant possibility and responsibility for preventing and handling stress among employees.Also you often end up with the responsibility for helping employees return to work after sick leave due to stress. This might initially feel like just another duty to be taken care, but actually is a great opportunity to take more control of and to boost the performance of your organisation. If you and your co-managers succeed, you as well as the employees will experience increased well-being, motivation and results.STOP STRESS is a book to equip managers with tools and understanding, of how to navigate employee stress. It presents best practice and the most up-dated research from Scandinavian and international organisations.Scandinavian workplaces are known for their high degree of trust, participation, responsibility and efficiency and we believe that managers from all countries can learn from the Scandinavian management practices on how to reduce stress and enhance well-being and strengthen performance in the organisation.Tomorrow’s leading organisations will define successful managers as managers that practice stress reducing management, as well as create high performance. Managers are highly motivated to do this – but we often do not know how to do it. Based on prime moving Scandinavian practice and experience and ground-breaking research our book gives managers on all levels the newest knowledge on work related stress.STOP STRESS also supplies you with go-to tools and troubleshooting models that can be implemented immediately in teams and with employees. This will improve the well-being as well as the performance and organisational results of both managers and employees.
Hvad er stress? Hvordan føles det i kroppen? Hvad kan man gøre? Hvordan behandler man stress? Hvordan skal man forholde sig til stress i arbejdslivet, i familien? Og hvordan kan man hjælpe sine nærmeste, hvis de bliver ramt af stress?Denne bog henvender sig til dig, der har fundet ud af, at du måske er stresset og gerne vil have mere at vide om emnet, hvad du selv kan gøre, og hvor du kan få hjælp. I bogen finder du kort og klar viden om stress, hvorfor man bliver stresset, hvornår man bliver syg pga. stress, og hvad du kan gøre ved det, fx lytte til kroppen i forhold til søvn, kost og motion.Bogen indeholder også viden om sygemelding, tilbagevenden til arbejdet, diagnose, behandling og livet efter stress. Der er gode råd og information til pårørende og en FAQ, der giver svar på de mest almindelige spørgsmål fra mennesker med stress. Bogen er også relevant for pårørende, ledere, behandlere m.fl.
Undersøger målstyring og standardisering i arbejdslivet og belyser både muligheder og mangler. Med et kritisk perspektiv på ’målstyringens herredømme’ er bogen et oplæg til debat om den udvikling, der påvirker arbejdslivet for hundredtusindvis af danskere. Samtidig introducerer forfatterne alternative måder til at organisere arbejdet på og sikre tilfredsstillende resultater.
STOP STRESS is a book to equip managers with tools and understanding, of how to navigate employee stress. It presents best practice and the most up-dated research from Scandinavian and international organisations. STOP STRESS also supplies you with go-to tools and troubleshooting models that can be implemented immediately in teams and with employees. This will improve the well-being as well as the performance and organisational results of both managers and employees.Work related stress is a growing and costly problem in most organisations in developed countries, both in terms of financial and human costs. If you are an executive or a manager on any organisational level, you will have a significant possibility and responsibility for preventing and handling stress among employees. Also you often end up with the responsibility for helping employees return to work after sick leave due to stress. This might initially feel like just another duty to be taken care, but actually is a great opportunity to take more control of and to boost the performance of your organisation. If you and your co-managers succeed, you as well as the employees will experience increased well-being, motivation and results.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.