Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Vi befinder os i en tid, hvor mange søger indre ro, balance og fordybelse. Vi er færdige med stress, jag og multitasking, og vi hungrer efter et bæredygtigt liv fyldt med natur og kreativitet. Netop den livsstil hylder bogen Himmel, hav og hæklede halstørklæder. Gennem sine smukke fotografier tager bogen dig med på en tur ud i Danmarks unikke naturområder. Med dig har du garn og nål, og undervejs kan du ud fra simple opskrifter og diagrammer skabe lækre, varme og unikke halstørklæder til dig selv og familien. Bogen indeholder en række enkle, stilrene og inspirerende opskrifter, du kan følge til punkt og prikke – men med inspiration fra 70’ernes frihækling vejleder den dig også i, hvordan du selv kan variere en opskrift. Det kan være alternative garnvalg, en helt anden farve, en ny type frynser eller en omskrivning af mønsteret, der gør halstørklædet til dit værk. At tænke i variation er nemlig grundstenen i ’mønsterbryder’filosofien, som bogen introducerer dig for. I sin helhed er bogen en hyldest til det vigtige samspil mellem skabelsesprocessen, håndværket, kreativiteten og naturen som altoverskyggende inspirationskilde. Tag med på rejsen og oplev glæden ved at skabe. Om forfatterenMaria Buck Jensen fandt for første gang sig selv med en hæklenål i hånden i 2014. På det tidspunkt var hun 22 år, og der var egentlig slet ikke tid til garn i kalenderen. Alligevel gav hun det en chance, og hun opdagede, at hæklingen gav netop den indre ro, som hun savnede i hverdagen. Den ro har hun siden søgt at dele gennem sin velbesøgte hækleblog, Mønsterbryder. I dag er Maria uddannet retoriker og audiologopæd fra Københavns Universitet. Hun er desuden mor til to, og med hæklegrejet i tasken og en kaffekop i hånden, ynder hun at tage familien med på udforskning i den danske natur.
Genlæs-materialet henvender sig til alle unge og voksne elever med læse- og skrivevanskeligheder uanset, om vanskelighederne skyldes ordblindhed, DLD, manglende undervisning eller noget helt fjerde. At genlæse betyder ifølge ordbogen at læse på ny, og formålet med materialet er at motivere eleverne til at give både skriften og tekstlæsningen en chance mere. Alt materialet er udarbejdet, så det henvender sig til unge og voksne mennesker med et stilfuldt grafisk udtryk og et relevant indhold.Materialet består af et testmateriale og fire arbejdshæfter.Træn selv-arbejdshæftet er udviklet til mennesker med ordblindhed, der ikke deltager i undervisning, men som ønsker at træne skriftsproglige kompetencer på egen hånd. Der har i udviklingen været fokus på at gøre opgaverne intuitive, så de så vidt muligt kan løses uden yderligere vejledning.Formålet med hæftet er at træne de skriftsproglige områder, der oftest udfordrer mennesker med ordblindhed.
Genlæs-materialet henvender sig til alle unge og voksne elever med læse- og skrivevanskeligheder uanset, om vanskelighederne skyldes ordblindhed, DLD, manglende undervisning eller noget helt fjerde. At genlæse betyder ifølge ordbogen at læse på ny, og formålet med materialet er at motivere eleverne til at give både skriften og tekstlæsningen en chance mere. Alt materialet er udarbejdet, så det henvender sig til unge og voksne mennesker med et stilfuldt grafisk udtryk og et relevant indhold.Materialet består af et testmateriale og fire arbejdshæfter.I Ordhæftet arbejder eleven med hver af de elleve ordklasser, der findes i det danske sprog. Eleven vil således øge sin forståelse for forskellige ords funktioner i en sætning og kan herigennem også opnå øgede kompetencer indenfor generel ordtilegnelse.
Genlæs-materialet henvender sig til alle unge og voksne elever med læse- og skrivevanskeligheder uanset, om vanskelighederne skyldes ordblindhed, DLD, manglende undervisning eller noget helt fjerde. At genlæse betyder ifølge ordbogen at læse på ny, og formålet med materialet er at motivere eleverne til at give både skriften og tekstlæsningen en chance mere. Alt materialet er udarbejdet, så det henvender sig til unge og voksne mennesker med et stilfuldt grafisk udtryk og et relevant indhold.Materialet består af et testmateriale og fire arbejdshæfter.I Teksthæftet til unge arbejder eleven med en række letlæselige noveller om unge med læsevanskeligheder. Teksterne kan læses selvstændigt, på holdet eller oplæses digitalt med qr-koderne i hæftet, alt efter elevens læseniveau. Efter hver novelle følger en række opgaver, der opfordrer eleverne til at arbejde med både novellens indhold så vel som opsætning. Der er også et hæfte for voksne.Formålet med Teksthæftet til unge er, at træne læsestrategier og øge elevens selvaccept gennem tekstlæsning om andre unge med læsevanskeligheder.
Genlæs-materialet henvender sig til alle unge og voksne elever i læse- og skrivevanskeligheder uanset, om vanskelighederne skyldes ordblindhed, DLD, manglende undervisning eller noget helt fjerde. At genlæse betyder ifølge ordbogen at læse på ny, og formålet med materialet er at motivere eleverne til at give både skriften og tekstlæsningen en chance mere. Alt materialet er udarbejdet, så det henvender sig til unge og voksne mennesker med et stilfuldt grafisk udtryk og et relevant indhold.Materialet består af et testmateriale og fire arbejdshæfter.I Bogstavhæftet arbejder eleven med at koble bogstaver og sproglyde. Formålet er at øge elevens fonologiske opmærksomhed. Hæftet vil altså hjælpe eleven til at lægge grundstenene i forhold til at blive en stærkere både læser og skribent.I Ordhæftet arbejder eleven med hver af de elleve ordklasser, der findes i det danske sprog. Eleven vil således øge sin forståelse for forskellige ords funktioner i en sætning og kan herigennem også opnå øgede kompetencer indenfor generel ordtilegnelse.I Teksthæfterne arbejder eleven med en række letlæselige noveller om unge og voksne i læsevanskeligheder. Teksterne kan læses selvstændigt, på holdet eller oplæses digitalt med qr-koderne i hæftet, alt efter elevens læseniveau. Efter hver novelle følger en række opgaver, der opfordrer eleverne til at arbejde med både novellens indhold så vel som opsætning. Der er både et hæfte for unge og for voksne.Genlæs - Lærervejledningen indeholder et teoretisk afsnit og derefter sidevejledning til de fire arbejdshæfter.
Genlæs-materialet henvender sig til alle unge og voksne elever med læse- og skrivevanskeligheder uanset, om vanskelighederne skyldes ordblindhed, DLD, manglende undervisning eller noget helt fjerde. At genlæse betyder ifølge ordbogen at læse på ny, og formålet med materialet er at motivere eleverne til at give både skriften og tekstlæsningen en chance mere. Alt materialet er udarbejdet, så det henvender sig til unge og voksne mennesker med et stilfuldt grafisk udtryk og et relevant indhold.Materialet består af et testmateriale og fire arbejdshæfter.I Bogstavhæftet arbejder eleven med at koble bogstaver og sproglyde. Formålet er at øge elevens fonologiske opmærksomhed. Hæftet vil altså hjælpe eleven til at lægge grundstenene i forhold til at blive en stærkere både læser og skribent.
Genlæs-materialet henvender sig til alle unge og voksne elever med læse- og skrivevanskeligheder uanset, om vanskelighederne skyldes ordblindhed, DLD, manglende undervisning eller noget helt fjerde. At genlæse betyder ifølge ordbogen at læse på ny, og formålet med materialet er at motivere eleverne til at give både skriften og tekstlæsningen en chance mere. Alt materialet er udarbejdet, så det henvender sig til unge og voksne mennesker med et stilfuldt grafisk udtryk og et relevant indhold.Materialet består af et testmateriale og fire arbejdshæfter.I Teksthæftet til voksne arbejder den voksne med en række letlæselige noveller om voksne med læsevanskeligheder. Teksterne kan læses selvstændigt, på holdet eller oplæses digitalt med qr-koderne i hæftet, alt efter den voksnes læseniveau. Efter hver novelle følger en række opgaver, der opfordrer de voksne til at arbejde med både novellens indhold så vel som opsætning. Der er også et teksthæfte for unge.Formålet med Teksthæftet til voksne er, at træne læsestrategier og øge den voksnes selvaccept gennem tekstlæsning om andre voksne med læsevanskeligheder.
”Det ved jeg ikke.” Jeg ryster på hovedet. ”Men nogle gange kunne det da være meget rart at tro på, at ens liv var forudbestemt. At man i sidste ende ikke rigtig har nogen indflydelse på noget. At man bare skal følge med og se, hvad der sker. Det kunne ligesom lette ansvaret lidt.” Søs er nyuddannet høre-, tale- og læsepædagog og arbejder med mennesker, der har mistet evnen til at tale efter en hjerneskade. På sin første arbejdsdag støder hun ind i Jeppe, der bogstaveligt talt fejer benene væk under hende og gør den ellers så veltalende talepædagog mundlam. Alt imens Søs jonglerer forelskelse og venskaber, arbejder hun på at give stemmen tilbage til de mennesker, der har mistet den – for hvad gør du, hvis du gemmer på en vigtig viden, som du ikke kan sige højt? Når Man Ikke Kan Tale er en livsbekræftende feelgood-romance om at finde sig til rette i voksenlivet, når venskaber ændrer form, man skal tro på sin faglige styrke, og kærligheden pludselig giver sig til kende.
Det er en kæmpe omvæltning at skulle være nogens mor. Det var det i hvert fald for Maria, der troede, at forældreskab mest handlede om bleer og havregrød. Bekymringerne voksede i takt med maven lige indtil den dag, hvor hun slog garnet om nålen og begyndte at hækle. Hæklingen gav hende ro, og hæklingen mindede hende om, at der med børn også kommer latter, leg og masser af kreativitet.I Latter, leg & luftmasker får du 10 hækleopskrifter på blandt andet veste, kyser, gaveposer og legetøj, og med et ærligt og humoristisk indblik i barslen og forældreskabet har bogen til formål at hylde hæklingen som et hjælpende redskab, når bekymringerne tager over.Grib din hæklenål og hør historien om, hvordan Maria hæklede sig til rette i rollen som mor.Om forfatterMaria Buck JensenMaria fandt for første gang sig selv med en hæklenål i hånden i 2014. På det tidspunkt var hun 22 år, og der var egentlig slet ikke tid til garn i kalenderen. Alligevel gav hun det en chance, og hun opdagede, at hæklingen gav netop den indre ro, som hun savnede i hverdagen. Den ro har hun siden søgt at dele gennem sin velbesøgte hækleblog, Mønsterbryder. I dag er Maria uddannet retoriker og audiologopæd fra Københavns Universitet. Hun er desuden mor til to, og med hæklegrejet i tasken og en kaffekop i hånden, ynder hun at tage familien med på udforskning i den danske natur.E-bogen er lavet i fixed format
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.