Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
PERSONLIG MEDICIN beskriver filosofiske og tværvidenskabelige perspektiver på en vigtig sundhedsvidenskabelig tendens. I helemedicinens historie har man drømt om at skræddersy behandlingen til den enkelte patient, og med den hastige udvikling af genetiskdiagnostik og terapi, kunstig intelligens og monitoreringsteknologi er der nu udsigt til, at drømmen kan blive til virkelighed.Der savnes dog en debat om de værdimæssige spørgsmål, som udviklingen rejser. Hvad er fælles, personligt og privat på sundhedsområdet, og hvordan skal midlerne fordeles og den faglige indsats prioriteres i et sundhedsvæsen, hvor den enkelte patientskal sættes i centrum? Og hvilke krav stiller udviklingen til fremtidens sundhedsprofessionelle – og til dem, som skal uddanne dem?I 10 kapitler stiller bogens forfattere skarpt på disse spørgsmål og præsenterer samtidig den nyeste viden om personlig medicin i bred forstand med fokus på de samfundsmæssige, etiske og videnskabsteoretiske aspekter. Bogen kan bruges som lærebog påde sundhedsfaglige uddannelser, men også inden for samfundsvidenskab og humaniora, hvor man beskæftiger sig med forholdetmellem sundhed, samfund, værdier og forestillinger.PERSONLIG MEDICIN er forskningsbaseret og skrevet af en bred vifte af eksperter og forskere. Bidragyderne tæller filosoffer, læger,jurister, videnskabshistorikere, bioanalytikere og teologer, som hver især sætter de medicinske teknologier og praksisser ind i enstørre sammenhæng.Bogen udkommer i bogserien SUNDHED, MENNESKE, SAMFUND, redigeret af professor Klaus Lindgaard Høyer (KU) og lektor Lotte Huniche (SDU), som samler Munksgaards peer review-udgivelser inden for human- og samfundsvidenskabelig sundhedsforskning.
Inden jeg tog ud på mine mange vandringer, havde jeg ikke nogen religiøse eller spirituelle grunde til at tage af sted andet end nysgerrighed og en dragende lyst til at vide mere om, hvem Jomfru Maria var. Men hvorfor følte jeg mig tiltrukket af hende? Det håbede jeg at få svar på. Min vandring blev - helt uforberedt - en vandring gennem dette liv og tidligere liv, mens mine samtaler med Maria fik mig til at se mit nuværende liv og mine tidligere liv i et helt nyt perspektiv. Jomfru Maria og jeg har haft samtaler omkring det at være menneske på denne jord, og hvordan en hård vandretur i overført betydning kan sammenlignes med det, vi menneske går igennem livet på jorden. Vi har haft samtaler om, hvordan vi behandler dyr, jorden og naturen og om, hvor vigtigt vand er, for at vi mennesker, dyr og jorden kan overleve. Jeg har været på mit livs vandring i selskab med Jomfru Maria gennem Italien, Grækenland og til Marias hus i Tyrkiet. Jeg har haft de mest fantastiske oplevelser. Jeg har sovet de mest utrolige steder, lige der hvor jeg blev træt og ikke orkede at gå mere, i skoven, i forladte huse, bagsædet af en Alfa Romeo, i en kirke, i et lille hus i en olivenlund, i en lukket fabrikshal og i bjergene. Jeg har haft åndelige og spirituelle oplevelser, haft samtaler med Jomfru Maria gennem indre dialog og set guddommelige personligheder for mit indre. Følg mig på mine vandringer!
There is powerful evidence that the colonization of Indigenous people was and is a crime, and that that crime is on-going. The consequences of this oppression and criminal victimization is perhaps the critical factor explaining why Indigenous people today are overrepresented as victims and offenders in the settler colonist criminal justice systems.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.