Udvidet returret til d. 31. januar 2024

Bøger af Martin Senderovitz

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Torben Andersen, James Høpner, Henrik Bendixen Sørensen & mfl.
    378,95 kr.

    Der findes et utal af teorier og modeller inden for fagdisciplinerne organisation og ledelse. Men hvornår og hvordan bruger man de forskellige teoriretninger i arbejdet med organisations- og ledelsesstudier? Denne bog foreslår en proces, hvor man arbejder med organisations- og ledelsesteoretiske modstillinger. En teoretisk modstilling er en slags sort-hvid dialog, hvor man opstiller (mindst) to forskellige udsagn, definitioner, perspektiver eller metaforer som afsæt for at forstå, diskutere og intervenere i en konkret situation eller problemstilling. Forfatternes ambition er, gennem de opstillede sæt af modstillinger, at gøre læseren i stand til at tænke i og arbejde ud fra en forenklet flerdimensionel synsvinkel - modstillingen. I bogen behandles teorier inden for strategi, organisationsstruktur og -design, ledelse, motivation, beslutningsprocesser m.m.Bogen er en revideret udgave, som er blevet opdateret fagligt og formidlingsmæssigt og dermed tilgængelig for nye læsere inden for organisations- og ledelsesteori. Modstillinger i organisations- og ledelsesteori henvender sig til studerende på videregående uddannelser, herunder diplom- og bachelorniveau, men den er også relevant for praktikere, der søger inspiration i deres daglige arbejde som leder eller medarbejder.

  • af Catharina Juul Kristensen, Søren Voxted, Annemette Digmann, mfl.
    305,95 kr.

    Innovation og entreprenørskab er i høj grad modebegreber, men det er også begreber, som bliver mere og mere indarbejdede i den private, offentlige og tredje sektor. Begreberne bruges også anvendelsesorienteret, bl.a. som egentlige styrings- og forandringsteknologier.Bogens forfattere bidrager med kapitler til den teoretiske nytænkning inden for forskningen i innovation og entreprenørskab. Innovationsprocesser, udnyttelse af innovative ideer og entreprenørielle muligheder undersøges på ny, og begreber redefineres.Bogens målgruppe er studerende på mellemlange og lange videregående uddannelser inden for innovation, kreativitet og entreprenørskab.Catharina Juul Kristensen er cand.scient.adm., ph.d. og lektor på Institut for Samfund og Globalisering, RUC. Søren Voxted er cand.merc., ph.d. og lektor på Institut for Ledelse og Virksomhedsstrategi, Syddansk Universitet.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.