Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Xplore Natur/teknologi 3 Elevbog indeholder en letlæselig tekst og et stort udvalg af tegninger, fotos og kort. For hvert opslag findes i den tilhørende lærervejledning opgaver, der lader eleverne arbejde praktisk med stoffet. Der er fokus på aktiviteter både i og uden for klasseværelset. Systemet Xplore Natur/teknologi er tilrettelagt i overensstemmelse med Forenklede Fælles Mål og med progression i læremidlerne fra 1.-6. klasse. Kapitler i Xplore Natur/teknologi 3: Landet set fra ovenLandbrug i DanmarkGod mad til digGrønland - Kalaallit NunaatUtrolige krybdyrHjul og vægt-stang.
Kapitler i 2. udgavenSkoven forandrer sig - nyt kapitelDin krop og din sundhed - nyt kapitelEnergi og råstoffer - nyt kapitelDen urolige klode - opdateret udgave med nye emnerLys og lyd - ny udgave med nye emnerMennesker og teknologi - nyt kapitelXplore Natur/teknologi opfylder Fælles MålXplore Natur/teknologi 6 Elevbog - 2. udgave introducerer faglige begreber ved at tage udgangspunkt i elevernes nære omverden. Systemet er praksisorienteret og gør brug af undersøgelser, der kan vække elevernes forundring og nysgerrighed. Lærebogssystemet opfylder Fælles Mål.Problemløsning med praktisk afsætSom opstart af hvert kapitel i elevbogen kan eleverne arbejde med en undersøgende case, der leder over i en praktisk-undersøgende opgave, som eleverne skal lave i grupper. Det undersøgende arbejde handler om, at eleverne skal gå på opdagelse og selv prøve at løse problemer. Gennem den problemløsende proces vil der opstå en masse spørgsmål, som pirrer elevernes nysgerrighed og lyst til at få udbygget deres faglige viden. Gennem arbejdet trænes eleverne i at arbejde innovativt, at designe modeller og argumentere for mulige løsninger.Træning af fællesfagligt projektarbejdeSelv om det i 6. klasse kan synes som lang tid til, at eleverne skal til afsluttende prøve i naturfag i 9. klasse, er det vigtigt, at eleverne lærer at arbejde problemorienteret med tværfaglige projekter i natur/teknologi. Sidst i de tre Xplore-elevbøger til hhv. 4., 5. og 6. klasse finder I forslag til tværfagligt projektarbejde ud fra tværgående emner i elevbogen. I Xplore Natur/teknologi 6 Lærerhåndbog - 2. udgave findes kopiark med opgaver og aktiviteter til eleverne.
Lærerhåndbogen til Xplore Biologi 7 indeholder grundige vejledninger til hvert opslag i elevbogen samt til de tilhørende opgaver i elevhæftet. Lærerhåndbogen indeholder derudover didaktisk stof om faget, faglig læsning og evaluering samt kopiark med valgopgaver til evaluering og ekstraopgaver.Samspil mellem elevbog, elevhæfte og lærerhåndbogTil hvert klassetrin og fag er udarbejdet en elevbog, et elevhæfte og en lærerhåndbog. I elevbogen findes løbende henvisninger til opgaver i elevhæftet, hvor eleverne kan repetere og arbejde med stoffet fra elevbogen. Desuden afsluttes hver kapitel i elevbogen med henvisninger til en række ikke-obligatoriske valgopgaver i lærerhåndbogen, som eleverne kan arbejde videre med.
Xplore Natur/teknologi 6 Lærerhåndbog - 2. udgave indeholder for hvert af elevbogens kapitler og dets emner faglig baggrund, oversigter over opgaver, forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, samt kopiark med aktiviteter.Lærerhåndbogen beskriver desuden progressionen i Xplore Natur/teknologi 1-6, brugen af fagbegreber, faglig læsning, faget og dets opbygning, herunder Fælles Mål og læseplaner samt evaluering.
Xplore Natur/teknologi 5 Lærerhåndbog - 2. udgave indeholder for hvert af elevbogens kapitler og dets emner faglig baggrund, oversigter over opgaver, forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, samt kopiark med aktiviteter.Lærerhåndbogen beskriver desuden progressionen i Xplore Natur/teknologi 1-6, brugen af fagbegreber, faglig læsning, faget og dets opbygning, herunder Fælles Mål og læseplaner samt evaluering.
Xplore Natur/teknologi 4 Lærerhåndbog - 2. udgave indeholder for hvert af elevbogens kapitler og dets emner faglig baggrund, oversigter over opgaver, forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, samt kopiark med aktiviteter.Lærerhåndbogen beskriver desuden progressionen i Xplore Natur/teknologi 1-6, brugen af fagbegreber, faglig læsning, faget og dets opbygning, herunder Fælles Mål og læseplaner samt evaluering.
Xplore Natur/teknologi 3 Lærerhåndbog - 2. udgave indeholder for hvert af elevbogens kapitler og dets emner faglig baggrund, oversigter over opgaver, forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, samt kopiark med aktiviteter.Lærerhåndbogen beskriver desuden progressionen i Xplore Natur/teknologi 1-6, brugen af fagbegreber, faglig læsning, faget og dets opbygning, herunder Fælles Mål og læseplaner samt evaluering.
Xplore Natur/teknologi 2 Lærerhåndbog - 2. udgave indeholder for hvert af elevbogens kapitler og dets emner faglig baggrund, oversigter over opgaver, forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, samt kopiark med aktiviteter.Lærerhåndbogen beskriver desuden progressionen i Xplore Natur/teknologi 1-6, brugen af fagbegreber, faglig læsning, faget og dets opbygning, herunder Fælles Mål og læseplaner samt evaluering.
Xplore Natur/teknologi 6 Elevhæfte - 2. udgave giver eleverne mulighed for at arbejde med elevbogens opgaver i deres eget arbejdshæfte. I finder henvisning til opgaverne nederst på siderne i elevbogen.Hæftet indeholder forsøg, undersøgelser og oplæg til mindre opgaver, som samler op på og uddyber det faglige stof i elevbogen.
Xplore Natur/teknologi 5 Elevhæfte - 2. udgave giver eleverne mulighed for at arbejde med elevbogens opgaver i deres eget arbejdshæfte. I finder henvisning til opgaverne nederst på siderne i elevbogen.Hæftet indeholder forsøg, undersøgelser og oplæg til mindre opgaver, som samler op på og uddyber det faglige stof i elevbogen.
Xplore Natur/teknologi 4 Elevhæfte - 2. udgave giver eleverne mulighed for at arbejde med elevbogens opgaver i deres eget arbejdshæfte. I finder henvisning til opgaverne nederst på siderne i elevbogen.Hæftet indeholder forsøg, undersøgelser og oplæg til mindre opgaver, som samler op på og uddyber det faglige stof i elevbogen.
Xplore Natur/teknologi 6 Elevhæfte - 2. udgave giver eleverne mulighed for at arbejde med elevbogens opgaver i deres eget arbejdshæfte. I finder henvisning til opgaverne nederst på siderne i elevbogen.Hæftet indeholder forsøg, undersøgelser og oplæg til mindre opgaver, som samler op på og uddyber det faglige stof i elevbogen.
Xplore Natur/teknologi 5 Elevhæfte - 2. udgave giver eleverne mulighed for at arbejde med elevbogens opgaver i deres eget arbejdshæfte. I finder henvisning til opgaverne nederst på siderne i elevbogen.Hæftet indeholder forsøg, undersøgelser og oplæg til mindre opgaver, som samler op på og uddyber det faglige stof i elevbogen.
Xplore Natur/teknologi 4 Elevhæfte - 2. udgave giver eleverne mulighed for at arbejde med elevbogens opgaver i deres eget arbejdshæfte. I finder henvisning til opgaverne nederst på siderne i elevbogen.Hæftet indeholder forsøg, undersøgelser og oplæg til mindre opgaver, som samler op på og uddyber det faglige stof i elevbogen.
Kapitler i 2. udgaven:Livets udvikling - nyt kapitelKenya - Et land i Afrika - opdateret udgave med nye emnerLandskabet i Danmark - nyt kapitelDyrene på landet og i byen - nyt kapitelFly og lufttrafik - opdateret udgave med nye emnerDet vilde vejr - opdateret udgave med nye emnerXplore Natur/teknologi opfylder Fælles MålXplore Natur/teknologi 5 Elevbog - 2. udgave introducerer faglige begreber ved at tage udgangspunkt i elevernes nære omverden. Systemet er praksisorienteret og gør brug af undersøgelser, der kan vække elevernes forundring og nysgerrighed. Lærebogssystemet opfylder Fælles Mål.Problemløsning med praktisk afsætSom opstart af hvert kapitel i elevbogen kan eleverne arbejde med en undersøgende case, der leder over i en praktisk-undersøgende opgave, som eleverne skal lave i grupper. Det undersøgende arbejde handler om, at eleverne skal gå på opdagelse og selv prøve at løse problemer. Gennem den problemløsende proces vil der opstå en masse spørgsmål, som pirrer elevernes nysgerrighed og lyst til at få udbygget deres faglige viden. Gennem arbejdet trænes eleverne i at arbejde innovativt, at designe modeller og argumentere for mulige løsninger.Træning af fællesfagligt projektarbejdeSelv om det i 5. klasse kan synes som lang tid til, at eleverne skal til afsluttende prøve i naturfag i 9. klasse, er det vigtigt, at eleverne lærer at arbejde problemorienteret med tværfaglige projekter i natur/teknologi. Sidst i de tre Xplore-elevbøger til hhv. 4., 5. og 6. klasse finder I forslag til tværfagligt projektarbejde ud fra tværgående emner i elevbogen.I Xplore Natur/teknologi 5 Lærerhåndbog - 2. udgave findes kopiark med opgaver og aktiviteter til eleverne.
Xplore Natur/teknologi 5 præsenterer naturfaglige emner, som motiverer og aktiverer eleverne til at lære nyt. Der er bevidst valgt emner, der appelerer til både drenge og piger. I elevbogen præsenteres relevante temaer og fagudtryk gennem en letlæselig tekst. Denne underbygges af et væld af fotos, kort og tegninger, der gør stoffet forståeligt for eleverne. For hvert opslag gives henvisninger til opgaver i elevhæftet. I den tilhørende lærerhåndbog findes også uddybende valgopgaver, der giver god mulighed for undervisningsdifferentiering. Kapitler i Xplore Natur/teknologi 5: Zoom til mikroliv På opdagelse i menneskets fortid Masaierne danser stadig Byens vilde natur Flytrafik Det vilde vejr
Xplore Natur/teknologi 2 Lærerhåndbog indeholder baggrundsinformation, forslag til undervisningsforløb samt didaktiske overvejelser. For hvert opslag gives forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, og der inkluderes forslag til, hvordan eleverne kan arbejde videre med emnerne.I lærerhåndbogen findes også en uddybende forklaring til de emneopgaver, der stilles løbende i elevbogen. Bagerst i lærerhåndbogen findes kopiark med disse opgaver, som kan deles ud til eleverne.
Pakke med 25 stk. elevhæfter.Elevhæftet inspirerer og udfordrer eleverne med opgaver, forsøg og aktiviteter. Hæftet forener teori og praksis, og lader eleverne arbejde i dybden med emner fra elevbogen. For hvert opslag i elevbogen findes aktiviteter i elevhæftet, der repeterer stoffet og lader eleven prøve i praksis, så indlæringen støttes. I lærerhåndbogen gennemgås aktiviteterne i elevhæftet, og der gives forslag til undervisningen.
Lærerhåndbogen til Xplore Biologi 7 indeholder grundige vejledninger og didaktiske overvejelser. Derudover består lærerhåndbogen af kopiark samt uddybende valgopgaver til evaluering.Samspil mellem elevbog, elevhæfte, lærerhåndbog og e-bogTil hvert klassetrin og fag er udarbejdet en elevbog, et elevhæfte, en lærerhåndbog og en e-bog. I elevbogen findes løbende henvisninger til opgaver i elevhæftet, hvor eleverne kan repetere og arbejde med stoffet fra elevbogen. Desuden afsluttes hver kapitel i elevbogen med henvisninger til en række ikke-obligatoriske valgopgaver i lærerhåndbogen, som eleverne kan arbejde videre med. E-bogen er en digital udgave af elevbogen med udvidede digitale ressourcer som oplæsning af tekst, animationer og videoer.
Xplore Natur/teknologi 5 Lærerhåndbog indeholder baggrundsinformation, forslag til undervisningsforløb samt didaktiske overvejelser. For hvert opslag gives forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, og der inkluderes forslag til, hvordan eleverne kan arbejde videre med emnerne.I lærerhåndbogen findes også en uddybende forklaring til de emneopgaver, der stilles løbende i elevbogen. Bagerst i lærerhåndbogen findes kopiark med disse opgaver, som kan deles ud til eleverne.
Elevhæftet inspirerer og udfordrer eleverne med opgaver, forsøg og aktiviteter. Hæftet forener teori og praksis, og lader eleverne arbejde i dybden med emner fra elevbogen. For hvert opslag i elevbogen findes aktiviteter i elevhæftet, der repeterer stoffet og lader eleven prøve i praksis, så indlæringen støttes. I lærerhåndbogen gennemgås aktiviteterne i elevhæftet, og der gives forslag til undervisningen.
Xplore Natur/teknologi 3 Lærerhåndbog indeholder baggrundsinformation, forslag til undervisningsforløb samt didaktiske overvejelser. For hvert opslag gives forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, og der inkluderes forslag til, hvordan eleverne kan arbejde videre med emnerne.I lærerhåndbogen findes også en uddybende forklaring til de emneopgaver, der stilles løbende i elevbogen. Bagerst i lærerhåndbogen findes kopiark med disse opgaver, som kan deles ud til eleverne.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.