Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Mary Jo Hatch

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Moderne, symbolske og postmoderne perspektiver
    af Mary Jo Hatch
    508,95 kr.

    Organisationsteorier er oversat fra 4. udgave af den engelske Organization Theory, der gennem årene er blevet internationalt anerkendt som en af de førende lærebøger på området. Mary Jo Hatch giver et komplet billede af organisationsteoriens landskab og historie. Bogen er kendt for sit udgangspunkt i tre dominerende perspektiver: det moderne, det symbolske og det postmoderne, som giver læseren et godt redskab til at forstå og positionere sig i forskellige teorier.Mary Jo Hatch er kendt for sin pædagogiske formidling og præsenterer altid teorierne med praktisk anvendelighed for øje. Læseren bliver konstant engageret via casestudier og eksempler. Blandt andet indeholder bogen et helt nyt kapitel om organisationsidentitet baseret på en stor undersøgelse af Carlsberg.Mary Jo Hatch, ph.d., er C. Coleman McGehee Eminent Scholars Research Professoremeritus ved University of Virginia. Herudover har hun været tilknyttet en række universiteter i hele verden som gæsteforsker. Hun har publiceret i blandt andet Harvard Business Review, Academy of Management Review, European Journal of Marketing og Organization. I 2011 modtog hun Distinguished Educator Award fra Academy of Managements Organization and Management Theory-afdeling.

  • af Mary Jo Hatch
    302,95 kr.

    Organisationer er alle vegne. Vi studerer i dem, arbejder i dem og køber varer og ydelser hos dem. Men hvor kommer de fra, hvordan ser de ud i dag, og hvordan bliver de i fremtiden? Hvorfor har de så meget indflydelse på vores liv, og hvad påvirker dem? Kan de forbedres, så de passer bedre til vores behov og ønsker? I Organisationsteori. En meget kort introduktion diskuterer Mary Jo Hatch organisatoriske begreber og processer med et tværfagligt blik. Tankevækkende læsning for alle ledere og medarbejder - og ikke mindst for dem, der bliver den en dag.

  • - Udtryk identitet gennem corporate branding
    af Majken Schultz & Mary Jo Hatch
    338,95 kr.

    Et corporate brand er et af de vigtigste aktiver i mange virksomheder. I denne bog har forfatterne Majken Schultz og Mary Jo Hatch i dialog med ledere fra verdensbrands som fx LEGO Gruppen, Novo Nordisk, Nissan og Johnson & Johnson udviklet en model, der kan vurdere, hvor gode virksomhederne er til at håndtere deres brand. Casehistorierne i Brug dit brand er rige, og hvert kapitel har sine egne cases til at illustrere pointerne. Corporate branding: en dynamisk ledelseopgave for det øverste ledelseslag Schultz og Hatch’ corporate brand-arbejde placerer ledelsesansvaret for brandhåndteringen på højeste niveau. Ikke i marketing og HR-afdelingen! Hver enkelt stakeholder: medarbejdere, kunder, leverandører og ”brandtilbedere” spiller en vigtig rolle, når det gælder om at definere betydningen og skabe værdien af det brand, der knytter alle stakeholdere til virksomheden. Majken Schultz og Mary Jo Hatch er helt overbeviste om, at samtænkning mellem vision, kultur og image er altafgørende for at få succes med sit brand: ”Hver eneste gang man får øje på et vellykket corporate brand, kan man konstatere en sammenhæng mellem det, virksomhe-dens øverste ledelse ønsker at opnå i fremtiden (dens strategiske vision), det, som virksomhedens medarbejdere ved eller tror på (nedfældet i dens kultur), og det, som de eksterne inte-ressenter forventer af eller forbinder med virksomheden (deres forskellige billeder eller image af virksomheden)… – jo større samhørighed mellem vision, kultur og image, desto stærkere bliver brandet”. Grundbog: overblik og præcis vejledning Brug dit brand er grundbogen, der giver ledere, virksomheder, reklame- og kommunikationsfolk – og alle andre interessenter – overblikket over corporate brandledelse. Bogen tegner både de store linier inden for corporate brand-udvikling og giver præcis vejledning til, hvordan ledere kan begynde den omfattende og aldrig afsluttede opgave at lede virksomhedens corporate brand.

  • - Modern, Symbolic, and Postmodern Perspectives
    af Mary Jo Hatch
    792,95 kr.

    The only textbook to use a three-perspective framework to explain, explore, and evaluate organizational theory in a distinctively engaging style.

  • - Manager, Artist, Priest
    af Monika Kostera, Mary Jo Hatch & Andrzej K. Kozminski
    325,95 - 553,95 kr.

    * A text on leadership giving insight into the minds of CEOs who have been celebrated by the Harvard Business Review over the last decade of the twentieth century. * Represents a broad spectrum of organisations, including Volkswagen, Eni. , Xerox, Dell, Whirlpool, Bell Atlantic, British Airways, USAA, Compaq, and Nike.

  • - Moderne, symbolske og postmoderne perspektiver
    af Mary Jo Hatch
    512,95 kr.

    Organisationsteorier er oversat fra 4. udgave af den engelske Organization Theory, der gennem årene er blevet internationalt anerkendt som en af de førende lærebøger på området. Mary Jo Hatch giver et komplet billede af organisationsteoriens landskab og historie. Bogen er kendt for sit udgangspunkt i tre dominerende perspektiver: det moderne, det symbolske og det postmoderne, som giver læseren et godt redskab til at forstå og positionere sig i forskellige teorier.Mary Jo Hatch er kendt for sin pædagogiske formidling og præsenterer altid teorierne med praktisk anvendelighed for øje. Læseren bliver konstant engageret via casestudier og eksempler. Blandt andet indeholder bogen et helt nyt kapitel om organisationsidentitet baseret på en stor undersøgelse af Carlsberg.Mary Jo Hatch, ph.d., er C. Coleman McGehee Eminent Scholars Research Professor emeritus ved University of Virginia. Herudover har hun været tilknyttet en række universiteter i hele verden som gæsteforsker. Hun har publiceret i blandt andet Harvard Business Review, Academy of Management Review, European Journal of Marketing and Organization. I 2011 modtog hun Distinguished Educator Award fra Academy of Managements Organization and Management Theory-afdeling.

  • - How Companies Can Align Strategy, Culture, and Identity Through Corporate Branding
    af Majken Schultz & Mary Jo Hatch
    265,95 kr.

    Taking Brand Initiative offers a revolutionary approach to corporate branding that looks beyond the marketing value of brands company-to-customer and the HR significance of brands company-to-employee. It places the management of brands at the senior level of management as it radiates throughout the organization.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.