Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Gennemrevideret lærebog i ny udgave! Op mod 15 % af børn og unge i Danmark henvises i dag til børne- og ungdomspsykiatrien før det fyldte 15. år, og gennem de sidste årtier har andelen af børn og unge, som diagnosticeres med en psykisk lidelse, været konstant stigende. Viden om psykopatologi i barndommen og tidlig ungdom er derfor afgørende for alle læger og kommende læger i behandlingssystemet."Børne- og ungdomspsykiatri" har i mange år været den foretrukne lærebog i undervisningen i børns og unges psykiske sygdomme på lægeuddannelser landet over, og nu foreligger den i gennemrevideret 4. udgave, hvor de fleste kapitler er helt nyskrevne. Bogen henvender sig primært til studerende på lægestudiet, men er også anvendelig som opslagsbog for færdiguddannede læger og andre faggrupper, som kommer i kontakt med børn og unge med psykiske vanskeligheder, herunder psykologer, socialrådgivere og lærere.
Op mod 15 % af børn og unge i Danmark henvises i dag til børne- og ungdomspsykiatrien før det fyldte 15. år, og gennem de sidste årtier har andelen af børn og unge, som diagnosticeres med en psykisk lidelse, været konstant stigende. Viden om psykopatologi i barndommen og tidlig ungdom er derfor afgørende for alle læger og kommende læger i behandlingssystemet.“Børne- og ungdomspsykiatri” har i mange år været den foretrukne lærebog i undervisningen i børns og unges psykiske sygdomme på lægeuddannelser landet over, og nu foreligger den i gennemrevideret 4. udgave, hvor de fleste kapitler er helt nyskrevne.Bogen henvender sig primært til studerende på lægestudiet, men er også anvendelig som opslagsbog for færdiguddannede læger og andre faggrupper, som kommer i kontakt med børn og unge med psykiske vanskeligheder, herunder psykologer, socialrådgivere og lærere.
Denne bog beskæftiger sig med udviklingsperspektiver livet igennem, livskvalitet og neurobiologisk baggrund for mennesker med ADHD. Desuden gøres der rede for kliniske aspekter som komorbiditet og neuropsykologisk udredning samt mere specifikke emner som fx piger og meget små børn med ADHD, ADHD og kriminalitet og trafiksikkerhed. Endelig omtales forskellige behandlingsmuligheder, herunder forældretræning, neurofeedback og gruppepsykoterapi med voksne med ADHD.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.