Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Nikolaj Stagis

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Nikolaj Stagis
    153,95 kr.

    Ledere og konsulenter skal fremover kunne analysere og udvikle virksomhedens autentiske identitet, for at skabe succesfulde virksomheder og brands. I Den autentiske virksomhed kan du opleve nogle af verdens mest succesfulde brands og få at vide, hvordan de opnåede deres succes som forretning og brand. René Redzepi fra Noma fortæller om rejsen fra outsider til verdens bedste. LEGO-topchef Jørgen Vig Knudstorp belyser bevægelsen fra krise til en fælles, meningsfuld vision. Og Jan Ryde, ejeren af Hästens, fortæller hvordan han har forløst familievirksomhedens potentiale ved at genopdage virksomhedens autentiske identitet. Den autentiske virksomhed er skrevet til ledere, som har ansvar for strategisk forretningsudvikling, organisatorisk forandring, udvikling af virksomhedens brand, markedsføring og kommunikation. Ledere I både kommercielle virksomheder såvel som offentlige virksomheder, ministerier, og kommuner kan få inspiration fra bogen og de gode eksempler. Denne special edition har et særligt foldet omslag med en praktisk guide til identitetsprocessen og en plakat, som kan foldes ud. Desuden får du sammen med bogen en mulepose i rå bomuld med hvidt tryk, størrelse 37 x 41 cm. Det kan du lære: · Meningssamfundet stiller krav til virksomhedens purpose · Hvorfor virksomheders autentiske identitet er blevet en afgørende for at skabe værdi for kunder og medarbejdere · Forstå autenticitetens tre dimensioner og lær at analysere historisk autenticitet, refleksiv autenticitet og ekspressiv autenticitet · Kortlæg virksomhedens styrker og potentialer gennem antropologisk og narrativ analyse · Forstå, hvordan sæt af autentiske styrker kan bringes til live i virksomhedens strategi og brand · Oplev, hvordan danske og internationale topchefer har defineret virksomhedens autentiske identitet for at opnå succes Special edition bogen indeholder ligeledes et ark, der fungerer som øvelses-ark og plakat. Om forfatteren Nikolaj Stagis rådgiver virksomheder, organisationer og byer om identitet, branding og forretningsudvikling og er partner i brandbureauet Stagis, som han stiftede i 1997. Han er oprindeligt designer mDD og har en Master of Management Development fra CBS. Nikolaj holder foredrag og underviser på universiteter i Danmark og udlandet. Han er medlem af den internationale branding-tænketank The Medinge Group og er forfatter til en række artikler, rapporter og kapitler i andre bøger. Den autentiske virksomhed er Nikolaj Stagis’ første bog, som udkom i første udgave i 2012 på Gyldendal.

  • - Gør indre styrker til virksomhedens vækststrategi
    af Nikolaj Stagis
    153,95 kr.

    Ledere og konsulenter skal fremover kunne analysere og udvikle virksomhedens autentiske identitet, for at skabe succesfulde virksomheder og brands. I Den autentiske virksomhed kan du opleve nogle af verdens mest succesfulde brands og få at vide, hvordan de opnåede deres succes som forretning og brand. René Redzepi fra Noma fortæller om rejsen fra outsider til verdens bedste. LEGO-topchef Jørgen Vig Knudstorp belyser bevægelsen fra krise til en fælles, meningsfuld vision. Og Jan Ryde, ejeren af Hästens, fortæller hvordan han har forløst familievirksomhedens potentiale ved at genopdage virksomhedens autentiske identitet. Den autentiske virksomhed er skrevet til ledere, som har ansvar for strategisk forretningsudvikling, organisatorisk forandring, udvikling af virksomhedens brand, markedsføring og kommunikation. Ledere I både kommercielle virksomheder såvel som offentlige virksomheder, ministerier, og kommuner kan få inspiration fra bogen og de gode eksempler.Det kan du lære: · Meningssamfundet stiller krav til virksomhedens purpose · Hvorfor virksomheders autentiske identitet er blevet en afgørende for at skabe værdi for kunder og medarbejdere · Forstå autenticitetens tre dimensioner og lær at analysere historisk autenticitet, refleksiv autenticitet og ekspressiv autenticitet · Kortlæg virksomhedens styrker og potentialer gennem antropologisk og narrativ analyse · Forstå, hvordan sæt af autentiske styrker kan bringes til live i virksomhedens strategi og brand · Oplev, hvordan danske og internationale topchefer har defineret virksomhedens autentiske identitet for at opnå succes Special edition bogen indeholder ligeledes et ark, der fungerer som øvelses-ark og plakat. Om forfatteren Nikolaj Stagis rådgiver virksomheder, organisationer og byer om identitet, branding og forretningsudvikling og er partner i brandbureauet Stagis, som han stiftede i 1997. Han er oprindeligt designer mDD og har en Master of Management Development fra CBS. Nikolaj holder foredrag og underviser på universiteter i Danmark og udlandet. Han er medlem af den internationale branding-tænketank The Medinge Group og er forfatter til en række artikler, rapporter og kapitler i andre bøger. Den autentiske virksomhed er Nikolaj Stagis’ første bog, som udkom i første udgave i 2012 på Gyldendal.

  • af Nikolaj Stagis
    44,94 kr.

    Noma er blevet verdens bedste restaurant på bare fem år. LEGO var truet på livet, men er vendt til positiv udvikling og vækst. Hvad skyldes succesen, og hvordan lykkes det nogle virksomheder, at finde sig selv, bryde mainstream og ændre deres marked?Autentisk organisatorisk identitet er et nyt strategisk ledelsesansvar. Ledere på alle niveauer skal fremover være i stand til at kortlægge, analysere og lede virksomhedens autenticitet, hvis de vil bevæge virksomheden fra krise til succes eller præge markedet. I stedet for at efterligne omverdenen, må virksomhederne se indad og tro på organisationens indre styrker som udgangspunkt for fremtidens udvikling. Nikolaj Stagis har i Den autentiske virksomhed interviewet og udfordret topchefer, ejere og iscenesættere. For eksempel René Redzepi fra Restaurant Noma, der fortæller om jagten på den nordiske mad og rejsen fra outsider til at være verdens bedste kok. Vi oplever Alberto Alessi i sit designmuseum, som er forbeholdt medarbejdernes udviklingsmøder, og oplever, hvordan Jørgen Vig Knudstorp fra LEGO og Jan Ryde fra Hästens har skabt intern motivation og forløst virksomhedens potentiale ved at genopdage og rekonstruere virksomhedens autentiske identitet.En bog til ledere i alle typer organisationer, som ønsker at forstå virksomhedens autentiske identitet for at finde organisationens indre potentialer til strategisk udvikling, organisatorisk forandring, markedsføring og kommunikation.Del 1 beskriver den samfundsmæssige udvikling fra landbrugssamfundets knaphed til industrialiseringens overflod og nu til et samfund, hvor den primære drivkraft er at finde mening og formål. Autenticiteten er blevet en afgørende faktor for kunder og medarbejdere.Del 2 viser, hvad organisatorisk autenticitet er. Vi aflæser virksomheders identitet på et øjeblik og danner os derefter forestillinger om, hvordan resten af virksomheden hænger sammen. Med inspiration fra filosofien, musikken og litteraturen, beskriver Stagis autenticitetens tre dimensioner: Den historiske autenticitet, den refleksive autenticitet og den ekspressive autenticitet.Del 3 forklarer, hvordan virksomhedens autenticitet kan kortlægges. Hvordan indsamler lederen viden om den autentiske organisatoriske identitet gennem medarbejdere og kunders fortællinger? På jagten efter den autentiske identitet kommer vi gennem et dansk ministerium, møder LEGO-fans og følger Ducatis topchef gennem redningen af den italienske motorcykelfabrik.Bogens sidste del inviterer til en rejse med en række danske og internationale topchefer, som på hver sin måde har fundet, forstået og ledt deres organisatoriske autenticitet.Den autentiske virksomhed rummer en række modeller og værktøjer, som giver ledere nye vinkler på virksomhedens udvikling og tilbyder akademikere og studerende ny teoretisk inspiration.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.