Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Viden om læring og læreprocesser spiller i dag en central rolle i mange forskellige sammenhænge og danner baggrund for vurderinger og afgørelser med vidtrækkende betydning. Dette gælder ikke mindst inden for pædagogik og didaktik, udvikling af læringsressourcer, organisationsudvikling, arkitektur og design af uddannelsesinstitutioner, samt lovgivning og reformarbejde inden for uddannelse, undervisning og pædagogik.AT UNDERSØGE LÆRING fokuserer med afsæt i empiriske undersøgelser på, hvordan man kan udforske læring og læreprocesser, og hvilke krav man bør stille til forskningsprocessen. Dermed behandler bogen også det fundamentale spørgsmål om, hvad man kan forstå ved viden om læring og læreprocesser. Bogens temaer og spørgsmål udgør tilsammen de dele i vidensproduktionens maskinrum , som skal spille sammen for at tilvejebringe videnskabelig viden.Forfatterne inddrager eksempler fra aktuel uddannelsesforskning samt fra forskning knyttet til udviklingen af teorier om læring generelt.
Matematikfilosofi behandler spørgsmålene "Hvor er matematikken? Hvor sikker er matematikken? Hvor social er matematikken? og hvor god er matematikken".Spørgsmålene fører læseren gennem en lang række emner fra Platons idéverden til matematikkens betydning for samfundet og vores handlinger i det hele taget.Bogen søger at give matematikfilosofien nye dimensioner.
Connecting Humans to Equations: A Reinterpretation of the Philosophy of Mathematics presents some of the most important positions in the philosophy of mathematics, while adding new dimensions to this philosophy.
Dansk historie og litteratur giver et overblik over danmarkshistorien og dansk litteraturs historie med særligt fokus på familie, ægteskab og seksualitet.Introduktioner, kildetekster og litterære tekster er overskueligt ordnet i fem periodekapitler, der spænder fra vikingetiden og middelalderen til i dag.Bogen er udarbejdet til det obligatoriske samspilsforløb i fagene historie og dansk på stx, men den kan bruges i fagene på alle ungdomsuddannelser og af alle med interesse for historie og litteraturhistorie.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.