Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne bog giver dig et kort og præcist overblik over en lang række kommunikationsmodeller, og hvad du kan bruge dem til. Modellerne repræsenterer forskellige tilgange til kommunikation og spænder fra klassiske til nyere toneangivende modeller. Bogen kan anvendes som opslagsværk, hvis du står med en arbejds- eller studieopgave og ønsker at beskrive nogle grundlæggende problemstillinger i en konkret kommunikationssituation. Alle modellerne er derfor beskrevet ud fra samme skabelon: Hvad handler modellen om? Hvad kan du bruge modellen til? Hvilke mangler og svagheder har modellen? Bogen henvender sig til studerende på de videregående uddannelser såvel som til praktikere, der har brug for konkrete redskaber.
Corporate communication er et paraplybegreb, som dækker over de mangeartede kommunikationsaktiviteter, der udøves i en virksomhed. Fokus er på en stringent og sammenhængende kommunikation af identitet og værdier i dialogen med omverdenen. I det strategiske og praktiske arbejde med corporate communication ligger muligheden for at danne og fastholde billedet af den unikke og troværdige virksomhed. Corporate communication – et tværfagligt perspektiv indeholder: Om corporate communication af Birgitte Norlyk, Institut for Fagsprog, Kommunikation og Informationsvidenskab (Syddansk Universitet) Storytelling og corporate communication af Per Krogh Hansen, Institut for Litteratur, Kultur og Medier (Syddansk Universitet) Om heltefiguren i corporate communication af Cindie Maagaard, Institut for Sprog og Kommunikation, og Birgitte Norlyk Virksomhed med stil – Design i corporate communication af Anders V. Munch, Institut for Litteratur, Kultur og Medier (Syddansk Universitet) Marketing, Public Relations og corporate communication af Elin Brandi Sørensen, Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse (Syddansk Universitet) CSR: corporate communication som social ansvarlighed af Christa Thomsen, Institut for Sprog og Erhvervskommunikation (Aarhus School of Business – Aarhus Universitet) Et strategisk perspektiv på corporate communication af Per V. Freytag, Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse (Syddansk Universitet), og Birgitte Norlyk Corporate communication – et tværfagligt perspektiv retter sig mod undervisningsforløb på videregående uddannelser samt mod praktikere, der ønsker en opdatering på kommunikationsområdet.
‘Metafiktion’ er betegnelsen for den type af skønlitteratur, film og drama, som selv gør opmærksom på, at det, der fortælles, ikke er virkeligt, men netop noget digtet, noget man forestiller sig. Det fiktive i kunstværket bliver ikke skjult, men påvises og diskuteres i kunstværket selv. Metafiktion er en undersøgelse af forholdet mellem digt og virkelighed. Metafiktion giver som den første danske bog om emnet en bred historisk og teoretisk belysning af dette interessante fænomen. Bogen indeholder endvidere en række konkrete analyser af prosa og lyrik, film og teater, hvori metafiktionstræk spiller en stor rolle.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.