Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Hvilke måder bør - og kan - anvendes til at frembringe viden, der lever op til videnskabelige krav? Der findes et omfattende udvalg af kvalitative og kvantitative undersøgelsesmetoder, men hvornår er det mest hensigtsmæssigt at bruge de specifikke metoder? De svar, og mange andre svar på metodespørgsmål, giver 24 forskere og undervisere ved højere læreanstalter i denne bog. Forfatterne introducerer hvilke tilgange, hvornår og hvordan samfundsvidenskabelige metoder kan bruges, når studerende skal skrive projekt, eller når praktikere skal undersøge et konkret problem på arbejdspladsen. Valg der skaber viden er primært skrevet til studerende på mellemlange-, diplom- og bacheloruddannelser. Bogen indeholder 21 kapitler og er rig på eksempler. Der er præsentation af de dominerende videnskabsteoretiske skoler inden for samfundsvidenskaberne, og der introduceres til anvendelse af teori. Læseren guides igennem projektfaserne startende med problemformuleringen. Herefter gennemgås en lang række metoder til dataindsamling og analyse. Bogen afsluttes med et kapitel om etiske og praktiske problemstillinger, som studerende møder ved videnproduktion i en uddannelse.
Corporate communication er et paraplybegreb, som dækker over de mangeartede kommunikationsaktiviteter, der udøves i en virksomhed. Fokus er på en stringent og sammenhængende kommunikation af identitet og værdier i dialogen med omverdenen. I det strategiske og praktiske arbejde med corporate communication ligger muligheden for at danne og fastholde billedet af den unikke og troværdige virksomhed. Corporate communication – et tværfagligt perspektiv indeholder: Om corporate communication af Birgitte Norlyk, Institut for Fagsprog, Kommunikation og Informationsvidenskab (Syddansk Universitet) Storytelling og corporate communication af Per Krogh Hansen, Institut for Litteratur, Kultur og Medier (Syddansk Universitet) Om heltefiguren i corporate communication af Cindie Maagaard, Institut for Sprog og Kommunikation, og Birgitte Norlyk Virksomhed med stil – Design i corporate communication af Anders V. Munch, Institut for Litteratur, Kultur og Medier (Syddansk Universitet) Marketing, Public Relations og corporate communication af Elin Brandi Sørensen, Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse (Syddansk Universitet) CSR: corporate communication som social ansvarlighed af Christa Thomsen, Institut for Sprog og Erhvervskommunikation (Aarhus School of Business – Aarhus Universitet) Et strategisk perspektiv på corporate communication af Per V. Freytag, Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse (Syddansk Universitet), og Birgitte Norlyk Corporate communication – et tværfagligt perspektiv retter sig mod undervisningsforløb på videregående uddannelser samt mod praktikere, der ønsker en opdatering på kommunikationsområdet.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.