Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Er du interesseret i teknologiforståelse? I denne bog får du konkrete forslag til, hvordan du kan undervise i teknologiforståelse. Bogen henvender sig til studerende på læreruddannelsen og efter- og videreuddannelse. Bogens formål er at konkretisere, hvordan teknologiforståelse og dansk kan give elever mod på og lyst til at være kritiske brugere og medskabere af en digitaliseret verden. Bogen indeholder en ny fagdidaktisk ramme – laboratoriedidaktik. Derfor er bogen inddelt i fem laboratorier, som alle indeholder konkrete bud på, hvordan man kan inkludere teknologiforståelse i danskundervisningen i folkeskolen. Kommunikation og sociale medier Tegn og data Chatbotter og pragmatik Tænd for teksterne Spil teksterne
Med 66 opslag om klassiske og moderne danskdidaktiske begreber får dansklæreren her en værktøjskasse med redskaber til at kvalificere sin praksis.Hvert opslag præsenterer begrebets teoretiske baggrund, dets betydning i en praksis og dets bidrag til professionel analyse, forberedelse og evaluering af undervisning. Bogens erfarne undervisere, forfattere og forskere skriver og henvender sig til alle, der ønsker at udvikle sig som dansklærer på et teoretisk og reflekteret grundlag. Bogen er derfor særlig egnet til undervisningen ved læreruddannelsen og til efter- og videreuddannelse.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.