Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Er verden fuld eller fuld af mellemrum? I Byen L. kredser digte og prosastykker om rum mellem rum, om positioner, former, farver, linjer, overgange og skygger. Sproget leger med filmmediets metode af observationer – visuelle og præcise som set gennem en kameralinse – og af sammenklipninger af helt ulige øjeblikke, der pludselig er i berøring. En form for tekstlig arkæologi skabes gennem disse paralleliteter og frysninger i tiden, lagdelinger og kontraster, aftryk og folder.Byen L. består af tre dele: Del 1: Noter til film, Del 2: En film: Byen L. og Del 3: En anden film. Digtene i første og tredje del udforsker notens æstetik af flow og brud i en flimren mellem system og kaos, tilfældighed og iscenesættelse. Del 2: En film: Byen L. spiller på konventionerne for krimifilm, mens den konstant opbygger og bryder forventningerne dertil. Der opleves kun glimt af et plot, mens det er objekterne, linjerne og bevægelserne, der tages alvorligt. I denne modstand mod gængse hierarkier, mod distinktionen forgrund/baggrund samt i sympatien for det kasserede eller oversete gives der plads til nye samhørigheder og andre måder at være til på. Karaktererne selv nægter at tage del i samfundsudviklingen (eller arbejdet eller fremdriften) for i stedet at være fremtidsløst til i nuet. Her, hvor de eksisterer, i deres egen lille frysning i tiden, hvor at eje er at stå stille og at låne er at være i bevægelse, udfordres forholdet mellem vold og omsorg, mellem ensomhed og samvær og mellem drama og stilstand.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.