Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne helt nye lærebog tematiserer og diskuterer teoretiske og praktiske aspekter af i Danmark. Bogen giver en indføring i friluftsliv som samfundsmæssig fænomen, og hvordan friluftsliv kan inddrages i undervisningen og i det pædagogiske arbejde. Målet med bogen er at vise den mangfoldighed af muligheder som natur og friluftsliv rummer, bl.a. eksemplificeret i en række fortællinger fra praktisk friluftsliv.Bogen henvender sig primært til pædagog- og læreruddannelsen samt studerende fra andre uddannelser med interesse for friluftsliv, men alle med interesse for friluftsliv kan i bogen hente viden og inspiration til egen praksis.
Denne bog sætter fokus på og diskuterer teoretiske og praktiske aspekter i relation til udeskole og fagdidaktik. Bogen er tænkt som en indføring i, hvordan udeskole kan inddrages i fagene i grundskolen.Bogen beskriver den mangfoldighed af muligheder, som udeskoleundervisning rummer. Hensigten er at inspirere lærere, skolepædagoger og andre, der arbejder med udeskole, til både almen- og fagdidaktiske overvejelser over brugen af udeskole.Imellem de didaktiske og faglige kapitler er indsat bokse, der giver eksempler på, hvordan udeskole kan understøttes, eller fortæller om arbejdet med særlige målgrupper. Niels Ejbye-Ernst er ph.d. og lektor ved pædagoguddannelsen VIA og Skovskolen i Nødebo.Karen Barfod er lektor og programkoordinator for VIA’s program for outdoorpædagogiske perspektiver i professionsuddannelser samt formand for foreningen UdeskoleNet.Peter Bentsen er ph.d. og seniorforsker ved Sundhedsfremme og Forebyggelse, Steno Diabetes Center Copenhagen.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.