Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
After a tour of duty in Afghanistan, Leif Jensen returns to a quiet life in small town Wisconsin. Still in his twenties, he isn't quite sure what to put his time and effort into besides hunting and getting together with his family to watch the Green Bay Packers. Jan Huang, a retired businesswoman, moves into the house next door, and Leif finds himself drawn to her because of her unique perspective on the world and her mysterious motives for moving into town.As a friendship develops between Leif and his mysterious new neighbor, a photo of a once-in-a-lifetime whitetail deer, The Thirty Pointer, surfaces, and Leif is one of many hunters who fantasizes about being the one to tag the legendary creature.This is an ode to small town Wisconsin, a meditation on hunting, and an examination of friendship, family, and loss. Even in rural Wisconsin in the late 2000s, conflicts as big as war and comforts as small as chocolate cake circle each other in the dance of life and death."The living and the dead both have long reaches indeed, and each haunts us in turn. What is and what isn't, does and doesn't, will and won't...it is a cruel stroke of fate sometimes which brings us to bear the weight of both."
Hvordan tilrettelægger vi som undervisere et læringsmiljø, hvor konstruktion med digitale teknologier sættes i spil, så eleverne bevæger sig fra at være passive konsumenter af teknologi til at kunne anvende den kreativt, kritisk og problemløsende? Og hvordan gør vi det, samtidig med at vi gennemfører en undervisning, der har fokus på opnåelse af faglige mål? Det gives der konkrete eksempler på i antologien Lærer under designprocesser.Forfatterne har arbejdet med FabLab@SCHOOLdk-projektet enten som lærere, FabLab-ledere, konsulenter, koordinatorer, skoleledere eller undervisere ved læreruddannelsen. I kapitlerne sætter de ord på, hvad de har lært af forløbet, de giver deres overvejelser over betydningen af designtilgangen i undervisning videre, og som læser kommer man derved helt tæt på underviserrollen i et læringsmiljø præget af design og teknologi.Bogen består af tre dele:1. Designprocessen i undervisningen2. Teknologi og læringsmiljøer i skolen3. Kulturforandringer i skolen og på professionsuddannelserneDen første del følger faserne i designcirklen, den anden del tager et metaperspektiv på opbygningen af læringsmiljøer i skolen, og den tredje ser fremad på perspektiverne for de mulige kulturforandringer i morgendagens skole.Titlen - 'Lærer under designprocesser' - rummer en tvetydighed, nemlig at man både udvikler lærerrollen og læringssituationen, når man arbejder med designprocesser og konstruktion med digitale teknologier. Derfor bidrager bogens kapitler også med overvejelser over de ændringer i adfærd hos lærer og elever, som læringsmiljøet lægger op til, og som hermed udfordrer den gældende undervisningspraksis.Omtale af bogen'Det er en interessant udgivelse for undervisere, som ønsker at udfordre deres undervisningspraksis. Skolen er i evig forandring og udvikling, hvilket denne udgivelse er et tydeligt eksempel på.' - Lektørudtalelse, Dansk bibliotekscenterBidragyderne har formået at skabe et helstøbt koncept, hvor de forskellige indlæg er afstemt og bygger oven på hinanden. (…) Jeg kan varmt anbefale bogen, hvis du ønsker at arbejde med at stilladsere designprocesser, hvor den lærende er i centrum. - Af Kristian Nøhr Jensen i Folkeskolen
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.